וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות ברשויות: ראש עיריית קריית אתא וראש מועצת תל מונד חשודים

בית משפט השלום האריך בארבעה ימים את מעצרם של ראשי הרשויות יעקב פרץ ושמואל סיסו, שנעצרו בפרשה העוסקת בקידום עסקים תמורת שוחד. "מדובר בחומר ראיות רב היקף", אמרה השופטת. המשטרה הבהירה כי "היקף הפרשה ותחכום המעורבים מעידים על חומרתה"

סטילס: מתוך ה-FB של עיריית קריית אתא, עריכה: אסף דרורי

פרשת השחיתות ברשויות המקומיות - עדכונים אחרונים:

  • בין החשודים - ראש עיריית קריית אתא וראש מועצת תל מונד
  • בית משפט השלום בראשל"צ האריך את מעצרם של 11 החשודים
  • החשד: בעלי אינטרסים פעלו כדי לקדם את ענייניהם ולהשפיע על החלטות בחברות ממשלתיות
  • המשטרה בדיון: "פרשה מסועפת רחבת היקף ומעורבים, נאספו ראיות"

שניים מהחשודים בפרשת השחיתות בצפון הם ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ וראש מועצת עיריית תל מונד שמואל סיסו - כך הותר היום (שני) לפרסום. בית משפט השלום בראשון לציון האריך בארבעה ימים את מעצרו של כל אחד מהם. במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון.

בנוסף אליהם, מעצרם של חמישה חשודים נוספים הוארך בארבעה ימים, מעצרם של שלושה נוספים הוארך בשלושה ימים ומעצרו של חשוד נוסף הוארך בשבוע. במהלך הדיון בעניינו של פרץ, אמרה השופטת כי "מדובר בחומר ראיות רב היקף. נאסף חומר חקירה רב מאוד, החשד נגדו הוא לא זוטות - לקיחת שוחד". היא ציינה כי החשדות הנוספים כוללים קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועוד. בנוגע לסיסו, אמרה השופטת כי החשדות הם קשירת קשר לפשע, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועוד.

הטוען המשטרתי אמר בדיון כי "זו חקירה סמויה בפרשה מסועפת רחבת היקף ומעורבים. נאספו ראיות הקושרות את החשודים למיוחס להם. מדובר במספר אירועים, חלקם נפרדים בהם". לדברי הטוען המשטרתי, "חלק מהחשודים ניצחו במכרזים. קיבלו כסף רב מהקופה הציבורית כל זאת תוך ביצוע עבירות פליליות. היקף הפרשה והתחכום בו נקטו המעורבים מעידים על חומרתה".

יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא. יואב איתיאל
יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא/יואב איתיאל
שמואל סיסו ראש עיריית קרית ים. דורון גולן, ג'יני
ראש מועצת תל מונד, שמואל סיסו/ג'יני, דורון גולן

המשטרה טענה בדיון כי פרץ שיתף פעולה עם החקירה והוצג לו צו חיפוש. "לטענת החשוד הוא לא מבין במה מדובר, הוצג לו חשד כללי", טען פרקליטו בבית המשפט.

עו"ד עדי כרמלי, מייצג את שמואל סיסו, אמר כי "בקשת המשטרה הייתה לשבעה ימי מעצר. ההאשמה המרכזית היא שהוא פעל להארכת כהונתו, שמסתיימת רק ב-2023, דבר לא הגיוני. לטענת המשטרה הוא ניסה להאריך את הכהונה דרך ראש עיריית ירושלים משה ליאון דבר שהוא לא הגיוני. החשוד התעקש להיבדק בפוליגרף וסורב".

החשד: קבלנים ויזמים זכו בעבודות תמורת שוחד

החקירה מתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433. הבוקר היא הפכה גלויה, בתום תקופה ממושכת של חקירה סמויה. במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו שני ראשי הרשויות, פרץ וסיסו, ועוד עשרה חשודים, בהם גם עוזרו לשעבר של שר בממשלה. שבעה בני אדם נוספים עוכבו אף הם לחקירה. המשטרה הגיעה למשרד להגנת הסביבה בירושלים עם צו בית משפט ותפסה מסמכים בעניינו של עוזר השר.

גורם מתחום תשתיות התחבורה אמר שאחד הפרויקטים שהחוקרים הביעו בו עניין הוא כביש המקשר את חיפה לקריית אתא. עו"ד שרון נהרי יחד עם עו"ד רני שוורץ, המייצגים את לריסה ליאחובצקי, פעם סמנכ"לית מע"צ, מי שכונתה "אשת הברזל" ואף היתה מועמדת לתפקיד המנכ"ל, אמרו לוואלה! NEWS כי "הם מכחישים את החשדות ויגיבו בבית המשפט". בבית המשפט הוארך מעצרה ב-3 ימים.

מעצרו של סא"ל (במיל') אבישי כהן בן ה-54, מנכ"ל חברת "יפה נוף" של עיריית חיפה החשוד אף הוא בפרשה, הוארך עד יום רביעי. כהן מכהן בתפקידו מאז ינואר 2014. במשרדי יאח"ה הוא נחקר בקשר עם מכרז עתידי והחוקרים טוענים כי קיבל שוחד. "הלך הרוח בדיון היה שאין לו קשר לפרשה", אמר לוואלה! NEWS עו"ד אושרי בן ישי, המייצג אף הוא "עובדה היא כי רק אתמול הוציאו החוקרים צו מעצר כנגדו ורק בשל פרשנות שלהם לאיזו פגישה שאין בה שום דבר".

להב 433. ראובן קסטרו
להב 433/ראובן קסטרו

עוד עולה מממצאי החקירה כי קבלנים ויזמים זכו לכאורה להטבות בעבודות תשתית ותחבורה בהיקפים גדולים באזור חיפה והקריות - תמורת שוחד. כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים. במהלך היום בוצעו עשרות חיפושים וכן התבצעה פעילות אכיפה כלכלית נרחבת.

יו"ר חברת תשתיות עירונית שהמנכ"ל שלה נחקר אמר כי "מה שאנחנו שומעים בתקשורת הכה אצלנו את כולם בהלם, אבל אין לי אפילו מה להגיד לעובדים כי רשמית איש לא מסר לנו דבר. ממש שום דבר. ברור שכשלא יודעים דבר השמועות בשטח מפליגות למחוזות האינסוף, אבל אני מקווה שהכול יסתיים בלא כלום".

בית משפט השלום, ראשון לציון. שרון בוקוב
בית משפט השלום בראשון לציון/שרון בוקוב

עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י מייצגים את רון מצר, מנכ"ל משותף בחברת הנדסה מטירת הכרמל, תושב מושב מגדים בן 54, שנעצר הבוקר בחשד כי לאורך שנים שילם לבכיר במשרד ממשלתי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים ובתמורה זכה בפרוייקטים רבים. מעצרו הוארך עד ליום חמישי. בבוקר נערכו חיפושים במשרד החברה וכן במעונו. עורכי הדין אומרים שהוא מכחיש את החשדות כנגדו מכל וכל. וכי בחברה הכירו את הבכיר כאיש יחסי ציבור וייעוץ תקשורת וייעוץ עסקי שהיה אמור לקדם את ענייני החברה באופן חוקי. ולראייה הכל שולם לו באופן חוקי ומסודר תמורת חשבוניות כחוק". הם אמרו כי שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים בחיפושים, וענה לכל השאלות. "החשדות נפלו על החברה כרעם ביום בהיר", מסרו לוואלה! NEWS.

המשטרה מייחסת לעצורים חשד למעורבות בשוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות. מלהב 433 נמסר כי "המשטרה תמשיך לחקור ולחשוף עבירות הנוגעות לטוהר המידות הפוגעות באזרחים הנורמטיביים, במדינה, בקופתה ובאמון הציבור במוסדותיה ונבחריה".

(עדכון ראשון: 18:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully