וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלט ונתפס עם אקדח: ד"ר גיורא פראף פרי הוא החשוד ברצח אשתו באשכול

בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של ד"ר פרי, רופא בן 67 שעל פי החשד רצח את אשתו אסתי אהרונוביץ' במושב תלמי אליהו. הוא עדיין מאושפז בבית החולים לאחר שככל הנראה התהפך ברכבו כשניסה להימלט. המשטרה טענה כי ברשותו נתפס אקדח וממצאים נוספים שמחזקים את החשד

עריכה: אסף דרורי

החשד לרצח באשכול - עדכונים אחרונים:

  • הותר לפרסום: החשוד ברצח אשתו באשכול - ד"ר גיורא פראף פרי
  • פרי, מומחה לרפואה פנימית ודחופה, עדיין מאושפז בבית החולים לאחר שהתהפך עם רכבו
  • עורכות דינו: אין ביכולתו לשתף פעולה, הוא סובל מפוסט-טראומה ממלחמת יום כיפור
  • המשטרה טענה כי נתפסו ממצאים המחזקים את החשד, מעצרו של פרי הוארך
  • הנרצחת, המורה למוזיקה אסתי אהרונוביץ', מובאת למנוחות בבית העלמין בחבל השלום

החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' במושב תלמי אליהו שבמועצה האזורית אשכול הוא ד"ר גיורא פראף פרי - כך הותר היום (שני) לפרסום. בית משפט השלום בבאר שבע האריך עד ליום חמישי את מעצרו של פרי, רופא בן 67 המומחה ברפואה פנימית ודחופה. במקביל, אהרונוביץ', אם לארבעה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, מובאת למנוחות בבית העלמין בחבל השלום.

בית המשפט התיר לפרסום את שמו של פרי, על אף בקשתה של עו"ד ציקי פלדמן, שביקשה לאסור על הפרסום. פרי, שעדיין מורדם ומונשם בבית החולים במצב בינוני, ככל הנראה ניסה להימלט מהזירה ובמהלך בריחתו התהפך ונתפס. מצבו הנוכחי לא מאפשר את חקירתו. לפי עורכות הדין, הצפי לפי הרופאים להתאוששות החשוד הוא כמה ימים.

גיורא פרי ואסתי אהרונוביץ'. צילום מסך
העיד בריאיון על קשיים בחייו. ד"ר גיורא פרא ואשתו אסתי אהרונוביץ'/צילום מסך

המשטרה טענה בדיון כי ברשותו של פרי נתפס האקדח שלפי החשד שימש אותו ברצח, וממצאים נוספים שמחזקים את החשד. עוד היא אמרה כי החקירה בראשיתה וישנן 20 פעולות חקירה חיוניות. לפי המשטרה, אין אינדיקציה לגורם נוסף שהיה בזירת הרצח.

עו"ד פלדמן ניסתה לטעון שאין עדים לאירוע, אולם במשטרה אומרים שהתקבלו עדויות לאירוע. לשאלת עורכת הדין השנייה, המשטרה מסרבת לפרט האם התגלו שאריות תרופות בדמו של החשוד, המהוות אינדיקציה לכך שניסה להתאבד. כמו כן, עורכת הדין העלתה את הנקודה כי הוא סובל מפוסט-טראומה ממלחמת יום כיפור.

"מרשי נמצא במצב קשה בבית החולים, מורדם ומונשם ואין ביכולתו לשתף פעולה", אמרה עו"ד פלדמן. "יש להמתין עם חריצת הדין בעניינו. מדובר באיש אשכולות, פרופסור מוכר שתרם לחיי החברה בארץ". על הפרסומים על גרושתו אמרה עורכת הדין כי "לא ידוע לנו על עבר פלילי כלשהו. אלו השמצות ותו לא. הוא יתעורר ויגיב לעניין. כולנו מופתעים מעצם המעצר, ואני בטוחים שכשהוא ייתן את תגובת מעצרו לעניין הכל יתבהר".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: שקד נפגשה עם ליברמן; מנסה לפשר גם מול החרדים בדת ומדינה

לכתבה המלאה

רופא המוכר בעולם בשל מומחיותו ברפואה הומניטארית בינלאומית

פרי, רופא במקצועו, מוכר בשל מומחיותו ברפואה הומניטארית בינלאומית, לאחר שבשני העשורים האחרונים לקח חלק במשלחות וסייע לחולים רבים ברחבי העולם. הוא עבר להתגורר במושב תלמי אליהו לפני כמה שנים יחד עם אשתו. הוא כיהן בראש משלחות רפואיות בגיאורגיה ובארמניה, בעת שהאזורים הללו היו שרויים בלחימה. הוא ניהל בתי חולים ומחלקות פנימיות באפריקה, ואף העניק סיוע רפואי בשמורות הילידים בארצות הברית. את התמחותו ברפואה פנימית סיים בהצטיינות במרילנד, שם גם ניהל בהתנדבות הוספיס לחולים סופניים.

הנרצחת בתלמי אליהו. אתר רשמי
השאירה ארבעה ילדים ותשעה נכדים. אהרונוביץ'/אתר רשמי

עוד עולה מעיון בקורות חייו של החשוד כי השתתף במבצעים רפואיים מורכבים, והשתתף בחילוצים באלסקה בטמפרטורות קיצוניות. את שירותו הצבאי מילא בחטיבה שבע בחיל השריון, ושימש כרופא צבאי. בעבר התראיין וסיפר כי "כל מי ששירת במלחמת יום כיפור סובל מתסמונת פוסט-טראומטית, יכול להיות שזה השפיע עלי".

בשנים האחרונות הרצה החשוד על אודות פועלו בפורומים שונים ברחבי העולם. לפני כשבע שנים העיד בריאיון טלוויזיוני כי קיימים קשיים בחייו. "בבית לא תמיד טוב", אמר בריאיון. "אתה לא תמיד מצליח להיות אבא טוב, ולא תמיד מצליח להיות בעל טוב. יש דרישות מסוימות של המשפחה שלא תמיד אתה מצליח למלא. חשבתי שאם אני טיפוס מעניין ואכתוב ספרים - יסלחו לי. אבל לא כך המצב. אבא זה אבא ואחד הבנים שלי תמיד מזכיר לי שהוא היה צריך אותי ואני הייתי באיזשהו חור בעולם. זה לא תמיד קל". עם זאת ציין "הנתינה זה מה שמחזיק אותי בחיים. המקצוע שלי הוא שליחות".

זירת הרצח ביישוב תלמי אליהו שבאשכול 3 בנובמר 2019. שי מכלוף
זירת הרצח במועצה האזורית אשכול/שי מכלוף

"הוא היה איש שעזר להמון אנשים, אני לא מבין איך הוא הגיע לזה", סיפר לוואלה! NEWS חברו של החשוד המתגורר סמוך לו במושב. "הוא סיפר לי שיש איזה מחלוקת, היא אישה מקסימה, לא היו מקרים של אלימות, הוא אדם מאוד שקט. הוא אמר לי 'יש לי קצת בעיות', זאת טרגדיה. זה האחרון שהאמנתי בחיים שזה יקרה. הוא סיפר לי שיש בינהם מתח, הרבה פעמים הם היו ביחד בחו"ל. הוא אמר לי שהוא מחפש לעזוב את הבית. ביום שבת ניסה למצוא בית, ביום יראשון ראיתי אותו, בדרך כלל אנחנו מפתחים שיחות אבל הוא היה סגור בפני עצמו, ראיתי שמשהו עובר עליו". לדבריו, בערב האירוע הוא ניסה להשיג את החשוד כמה פעמים, אולם הוא נותר ללא מענה.

אסתי הייתה מורה למוזיקה בבית הספר היסודי. "כולם אהבו אותה", תיאר אחד השכנים של בני הזוג למושב. "בעלה היה הרופא הישראלי הראשון בצלב האדום והיה גם רופא צבאי. הם שהו הרבה בחו"ל בגלל עבודתו. לא האמנו שדבר כזה יכול לקרות, הם היו הרבה ביחד ולא עזבו אחד את השני". אחת מחברותיה של אהרונוביץ' סיפרה כי המתינה לה בליל הרצח. "היא הייתה אמורה לבוא אליי והיא לא באה אז צלצלתי והיא לא ענתה לי", שחזרה אתמול. "באתי וראיתי את כלתה שם, והבנתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully