וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשול נוסף: גפני דורש 400 מיליון שקל לישיבות - כתנאי לדחיית אישור התקציב

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 20:52

כתנאי לקידום הצעד, שעשוי למנוע בחירות רביעיות, יו"ר ועדת הכספים דורש מנתניהו לאשר את התקציב לישיבות במסגרת החוק להפעלת מערכת החינוך. ליצמן הבהיר אתמול לראש הממשלה כי "אם רוצים ללכת לבחירות, זה לא יכול לקרות בלי תקציב לישיבות"

בווידאו - הצבעה על הצעת החוק לדחיית מועד הגשת התקציב/ערוץ הכנסת

לא רק המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן מעכבת את קידום הצעת החוק לדחיית אישור התקציב ב-100 ימים, מה שעשוי למנוע בחירות רביעיות. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, דרש כתנאי לקידום החוק לאשר תקציב לישיבות בסך 400 מיליון שקלים - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. אם החוק לא יאושר, או שלא יועבר תקציב עד 25 באוגוסט, הכנסת תפוזר.

גפני דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר במקביל את הסכום בממשלה במסגרת הצעת החוק להפעלת מערכת החינוך בשנת הלימודים הקרובה, הכולל תקצוב בסך של 4.2 מיליארד שקלים. נתניהו הביע הסכמה עקרונית, אך בין השניים מתנהל ויכוח האם התוספת תאושר בממשלה או בוועדת הכספים, מה שלטענת גפני יעורר קשיים משפטיים שיסכלו לבסוף את המהלך מול האוצר, למרות אישור הכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דורשים פתרון לישיבות. ראשי ש"ס ויהדות התורה בפגישה בנושא משבר התקציב, לפני כשבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גפני עצמו לא מנהל בימים אלה את ועדת הכספים בשל צנתור שעבר בבית החולים מעייני הישועה, אך הוא מנהל שיחות עם גורמים פוליטיים בכירים, ושולט בוועדה מרחוק. הוועדה תתכנס מחר כדי לדון בהצעת החוק לקריאה שניה ושלישית, בעוד היו"ר גפני עדיין עומד על דרישתו שבמקביל יאושר התקציב לישיבות.

אתמול אישרה מליאת הכנסת את החוק שיזמה סיעת דרך ארץ בכנסת בקריאה ראשונה, אך בינתיים בשל היעדר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן, ההצעה לא קודמה, ולא נקבע דיון בוועדת הכספים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

עוד בוואלה!

שבוע לפיזור הכנסת, ובכחול לבן והליכוד רחוקים מהסכמות במשבר הקואליציוני

לכתבה המלאה

יו"ר יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, נועד אתמול עם ראש הממשלה נתניהו. במהלך הפגישה ביקש ממנו פעם נוספת למצוא פתרון לתקציב בסך 400 מיליון שקלים לישיבות. נתניהו הסכים, אך חזר שוב בשיחה על דרישתו לקדם "תקציב חד שנתי", והבהיר כי הוא "לא מעוניין בבחירות". ליצמן אמר לנתניהו כי "אם רוצים ללכת לבחירות, זה לא יכול לקרות בלי תקציב לישיבות".

ח"כ פורר: "גפני וליצמן מנהלים את הממשלה"

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תקף את התנהלות ראשי יהדות התורה. "לא קורונה ולא כלכלה, מי שמנהל את הממשלה הם גפני וליצמן", אמר פורר. "שרי ממשלת ישראל עסוקים בלהשביע את התיאבון של יהדות התורה ומבחינת נתניהו וגנץ, העסקים שבסכנת סגירה, העצמאיות והעצמאים יכולים להמתין, אין תקציב מדינה, אבל העיקר שיש תקציב לליצמן וגפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully