וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות סביב דחיית אישור התקציב: "עצרו את הטרלול"

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 11:43

חילופי דברים קשים בדיון בוועדת הכספים לקראת ההצבעה על הצעת החוק בקריאה ראשונה. ח"כ האוזר, שיזם את ההצעה, קרא לח"כים "לגלות אחריות לאומית". נציגי יש עתיד תקפו: "איפה הייתם עד עכשיו? חבורת אפסים". ההצעה אושרה ע"י הוועדה והיא צפויה לעלות להצבעה בהמשך היום

בווידאו: עימות בוועדת הכספי בדיון על דחיית התקציב/צילום: ערוץ כנסת

עימות פרץ הבוקר (שני) בין הקואליציה לאופוזיציה במהלך דיון בוועדת הכספים בהצעת החוק לדחיית אישור התקציב. יוזם החוק, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) קרא לח"כים לקדם את הצעת החוק, בעוד ביש עתיד מתחו ביקורת על התנהלות הסיעות החברות בקואליציה.

ההצעה, שאושרה על ידי ועדת הכספים, נדונה לקראת אישורה בהמשך היום במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. במסגרת הצעת החוק יידחה אישור התקציב במאה ימים נוספים, באופן שיאפשר לליכוד ולכחול לבן לנסות לגבש הסכמות בעניינו. "נדרשת פה מח"כים אחראיות לאומית", אמר ח"כ האוזר. לדברים הצטרף גם שר החקלאות אלון שוסטר שטען כי אם הקואליציה תתפרק ותלך לבחירות - הדבר יפגע קשות באמון הציבור במשטר הדמוקרטי.

צבי האוזר בהצבעה על דחיית אישור התקציב,כנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"גלו אחריות". ח"כ האוזר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הדברים הללו עוררו עימות סוער בין הח"כים בוועדה. "מי הפריע לכם לאשר עד כה את התקציב?", אמר ח"כ רם בן ברק (יש עתיד). "חבורת אפסים", הצטרף ח"כ מיקי לוי ממפלגתו.

על כך השיב האוזר: "אני מבין שהאופוזיציה תפקידה או רצונה להעניש את הקואליציה אבל אסור לה להעניש את העם. אתם יודעים שאי אפשר להעביר תקציב בשבעה ימים, אז תפסיקו לשקר את הציבור. תישירו מבט לציבור, תגלו בגרות וסולידריות עם הציבור ותסייעו למנוע בחירות". בשלב זה התערב לוי: "תביאו תקציב, תפסיקו לטרלל את המדינה".

"אל תענישו את הציבור. תשאירו את הטרלול לזמן אחר", המשיך האוזר. לוי מצדו, לא נשאר חייב: "אתם גורמים לטרלול המדינה. אין פה שום סדר. תביאו תקציב, נצביע בעד". האוזר טען כי בחירות נוספות יהיו בגדר "בעיטה בפרצוף הציבור. אסור שהאופוזיציה תעניש את העם. אי אפשר להעביר תקציב בשבעה, אל תשקר את הציבור. של נעלייך בפני כללי הדמוקרטיה".

"מה היה במאה ימים הקודמים? מה יהיה כעת שלא עשיתם?", תקף ח"כ בן ברק את האוזר. "החוק הזה צריך להיות מושלם בקריאה שלישית, אני קורא לכל חברי הבית לתמוך בהצעת החוק", השיב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מיקי לוי,מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"עצרו את הטרלול". ח"כ מיקי לוי/ראובן קסטרו

סיעת יהדות התורה צפויה להתכנס לקראת ההצבעה במליאה כדי להכריע איך חבריה יצביעו על הצעת החוק. לאישור ההצעה נדרש רוב של 61 חברי כנסת לאור זאת שמדובר בתיקון לחוק יסוד. בשבוע שעבר אושרה הצעת החוק בקריאה טרומית, ועד כה, אין הסכמה של הליכוד לקדם את הצעת החוק מעבר לקריאה ראשונה. אם הצעת החוק לא תאושר בשלוש קריאות עד יום שני הבא, הכנסת צפויה להתפזר אוטומטית בהיעדר תקציב מדינה, וישראל תלך לבחירות רביעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully