וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את הצעת החוק לדחיית אישור התקציב לנובמבר בקריאה ראשונה

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 20:46

62 ח"כים תמכו בהצעת החוק של ח"כ האוזר לדחיית אישור התקציב ב-100 ימים במליאה. "פיזור הכנסת ופירוק ממשלת האחדות - פגיעה אנושה באינטרס הציבורי הכולל", אמר. באופוזיציה תקפו: "אלפים ייזרקו למעגל האבטלה, הממשלה הזאת היא קרקס"

בווידאו - הצבעה על הצעת החוק לדחיית מועד הגשת התקציב/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה ב-100 ימים בקריאה ראשונה, ברוב של 62 תומכים. זאת, על רקע משבר התקציב בין הליכוד וכחול לבן, ובמטרה לאפשר לצדדים לנסות ולגבש הסכמות בנושא.

ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), יוזם הצעת החוק, אמר כי "פיזור הכנסת ופירוק ממשלת האחדות תפגע פגיעה אנושה באינטרס הציבורי הכולל". "יש רוב מוחץ בעם נגד יציאה לבחירות רביעיות. כולם כאחד נגד בחירות עכשיו", הוסיף האוזר. "לכן אני קורא לכל חבריי בבית הזה להתעשת, ולאפשר למערכת הפוליטית לרכוש מחדש אמון ולעמוד בהבטחה ובחוזה הבלתי כתוב - להעדיף אינטרס לאומי על פני כל אינטרס אחר".

ח"כ צבי האוזר במהלך נאומו במסגרת כינוס מליאת הכנסת לטובת הצבעה על דחיית מועד הגשת התקציב . כנסת, ירושלים 17 באוגסוט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"קורא לכל חבריי בבית הזה להתעשת". ח"כ האוזר במליאה, הערב/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו את הצעת החוק במהלך הדיון. יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורביץ אמר כי "החוק הזה לא צריך היה לבוא לעולם, ואני בספק אם הוא ישלים את תהליכי החקיקה בקריאה שנייה ושלישית. הרי עד הרגע האחרון ממש נהיה תלויים ברצונו של ראש הממשלה, גם חברי הקואליציה שיתמכו בחוק הזה לא בעצם יודעים אם הוא יושלם".

גם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) התנגד להצעת החוק. "100 הימים משולים למכונת הנשמה שתספק כמה טיפות של אוויר לממשלה הגוססת הזו", אמר. "100 ימים לא יועילו". ח"כ איילת שקד (ימינה) הוסיפה כי "מדינת ישראל צריכה תקציב, היא לא צריכה לדחות את התקציב. דחיית התקציב בשלושה חודשים למעשה זורקת אלפי אנשים למעגל האבטלה". לדבריה, "הממשלה הזו היא פחות ממשלה, היא קצת יותר קרקס".

מי שסיכם את הדיון היה ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) שאמר כי חברי הממשלה צריכים לבקש סליחה מאזרחי ישראל. לדבריו, הם הקימו ממשלת חירום, "והיום אתם באים הנה, ומבקשים לדחות בעוד 100 יום. ואז מה? תבקשו לדחות בעוד 100 יום?". הוא הוסיף כי "כל מה שאתם עושים פה היום, זה להנציח את הכישלון של הממשלה והעומד בראשה בטיפול במשבר הקורונה".

עוד בוואלה!

המשבר בקואליציה: פערים גדולים בסוגיית מינוי הבכירים והתקציב

לכתבה המלאה
כינוס מליאת הכנסת לטובת הצבעה על דחיית מועד הגשת התקציב . כנסת, ירושלים 17 באוגסוט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הממשלה צריכה לבקש סליחה מאזרחי ישראל. גלנט וטיבי במליאה, הערב/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במהלך דיון בוועדת הכספים הבוקר בנושא הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב, פרץ עימות בין הקואליציה לאופוזיציה. האוזר קרא לח"כים לקדם את הצעת החוק וטען כי נדרשת מהם אחריות לאומית. לדברים הצטרף גם שר החקלאות אלון שוסטר, שאמר כי אם הקואליציה תתפרק ותלך לבחירות - הדבר יפגע קשות באמון הציבור במשטר הדמוקרטי. לעומת זאת, ביש עתיד מתחו ביקורת על התנהלות הסיעות החברות בקואליציה.

לאישור ההצעה נדרש רוב של 61 חברי כנסת, משום שמדובר בתיקון לחוק יסוד. בשבוע שעבר אושרה הצעת החוק בקריאה טרומית, ועד כה, אין הסכמה של הליכוד לקדם את הצעת החוק מעבר לקריאה ראשונה. אם הצעת החוק לא תאושר בשלוש קריאות עד יום שני הבא, הכנסת צפויה להתפזר אוטומטית בהיעדר תקציב מדינה, וישראל תלך לבחירות רביעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully