וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בקואליציה: פערים גדולים בסוגיית מינוי הבכירים והתקציב

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 11:10

פגישת המו"מ בין כחול לבן לליכוד שארכה כ-6 שעות הסתיימה ללא תוצאות. במפלגתו של גנץ עדיין מסרבים לדרישת הליכוד לשינוי שיטת הבחירה ולמעורבות פוליטית בתהליך מינויי הבכירים כמו היועץ המשפטי לממשלה, והמפכ"ל. גם סוגיית התקציב טרם הוכרעה

בווידאו: הצבעה בקריאה טרומית על חוק דחיית התקציב/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

פגישת המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן אתמול (ראשון) בניסיון לפתור את המשבר הקואליציוני הסתיימה ללא הסכמות. גורם פוליטי המעורה בשיחות אמר כי "הפערים גדולים" בין הצדדים, בעיקר בנוגע לדרישה של הליכוד לשינוי שיטת המינויים הבכירים. הצדדים ייפגשו שוב, אך בשתי המפלגות אומרים כי הם רחוקים מהסכמות כמעט בכל הנושאים.

בפגישה, שארכה קרוב לשש שעות, השתתפו מטעם הליכוד יו"ר הכנסת יריב לוין, ומקורבו של ראש הממשלה איש העסקים יעקב אטרקצ'י. מטעם כחול לבן השתתפו שר המשפטים אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר.

בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הכנסת, 17 במאי 2020.. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
פגישת הנציגים הסתיימה ללא תוצאות. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מוקד המחלוקת המרכזי הוא סוגיית המינויים הבכירים; בכחול לבן מסרבים עדיין לדרישת הליכוד לשינוי שיטת הבחירה ולמעורבות פוליטית בתהליך מינויי הבכירים כמו היועץ המשפטי לממשלה, המפכ"ל, פרקליט המדינה ועוד. גם נושא התקציב עדיין פתוח, וטרם הוכרע הוויכוח בין תקציב חד שנתי לדו שנתי.

במהלך היום צפוי לעלות להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת החוק לדחיית מועד אישור התקציב, שייתן לממשלה מאה ימים נוספים כדי להעביר תקציב, מבלי שהכנסת תתפזר לבחירות. בליכוד מסרבים בשלב זה לתמוך בהמשך קידום החוק בקריאה שניה ושלישית, והדבר תלוי בהסכמות שיושגו בשיחות.

עוד בוואלה!

בין האמירויות לבחירות: 3 הערות פוליטיות על ההכרזה ההיסטורית של נתניהו

לכתבה המלאה

אתמול התכנסה הממשלה לישיבה השגרתית של תחילת השבוע, אך הדיון נערך רק בנושאים הקשורים לטיפול במשבר הקורונה. בשבוע שעבר בוטלה ישיבת הממשלה לחלוטין בגלל המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על תקנון עבודת הממשלה ומנגנון ההצבעה הפריטטית.

ביום חמישי האחרון דיווחו נציגי שתי המפלגות כי "חלה התקדמות" בשיחות המתקיימות כדי למנוע בחירות, אך עדיין נותרו פערים בין הצדדים בסוגיות התקציב והמינויים, וכן הגנה על נתניהו מפסילה אפשרית של בג"ץ או יציאה לנבצרות.

בין הליכוד וכחול לבן הועברו כמה מתווי פשרה בנוגע לוויכוח על התקציב, אך הצדדים טרם הגיעו להסכמות. באשר למינוי הבכירים, הצדדים היו אמורים לגבש תוך מאה יום מנגנון מוסכם למינויים במקום זה הקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully