וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפור מהאגדות": כך פעלה השיטה המתוחכמת לגניבת רכבים

18.8.2020 / 19:17

היחידה המרכזית במג"ב מרכז חשפה רשת לגניבת רכבי יוקרה שפעלה בישראל ובשטחים. הגנבים התקינו במוסך מכשירי איתור ושכפלו את המפתח וקוד הנעילה לרכב לפני שנמכר. לאחר המכירה, איתרו את כלי הרכב ושבו לאוספו. "נגנבו עשרות רבות של מכוניות"

בווידאו: במשמר הגבול פיצחו את השיטה שבעזרתה נגנבו מאות כלי רכב/דוברות משטרה

היחידה המרכזית מרכז במשמר הגבול של המשטרה לכדה רשת לגניבת מכוניות שפעלה בשטחי ישראל והרשות הפלסטינית וגנבה מאות רכבים. הגנבים פעלו בשיטה מתוחכמת שאותה כינו במג"ב "אגדה". מגרש למכירת מכוניות הכניס רכבי יוקרה למוסך, שם שוכפל המפתח לכלי רכב, הועתק המספר של הקודנית ברכבים, והותקנו בתוכם מכשירי עיקוב ואיתור. לאחר שהוחזרו המכוניות למגרש ונמכרו, איכן המוסך את מיקום הרכב והגנבים נשלחו אליו עם המפתח המשוכפל.

בכל שנה עולה מספר כלי הרכב הנעים על כבישי ישראל אך באופן מפתיע אולי, חלה במקביל ירידה משמעותית בגניבות הרכב, שבשנות ה-90 נחשבו למכת מדינה. התפתחות הטכנולוגיה הפכה את משימת גניבת הרכב עבור העבריינים למורכבת יותר אך לא לבלתי אפשרית.

במשך תקופה ארוכה הגיעו לידי היחידה המרכזית במשמר הגבול ידיעות מודיעיניות על השיטה המתוחכמת לגניבת רכבים. החקירה סביב השיטה אף כונתה בימ"ר מרכז מג"ב "סיפור מהאגדות". השיטה כללה שיתוף פעולה הדוק בין מוסכים בישראל למוסכים בשטחי הרשות ומידע מודיעיני ופעולות רבות שביצעו במשטרה הביאה לחשיפתה.

במשמר הגבול פיצחו את השיטה שבה נגנבו מאות כלי רכב. --, אתר רשמי
הטכנולוגיה הפכה את גניבות הרכב למורכבות יותר. המרדף אחר הגנבים/אתר רשמי, --

סגן ניצב חיים אזרד, מפקד ימ"ר מג"ב מרכז, סיפר כי הגנבים אף שלחו "מתריעים" שיודיעו לנהג ברכב הגנוב על מחסומים משטרתיים במסלול הנסיעה. "כשמובילים את הרכב הגנוב לשטחים, יש רכב גיבוי אחר שנוסע כמה מאות מטרים לפני הרכב הגנוב ומתריע במידה ויש מחסום משטרתי" אמר. "אנחנו תפסנו ארבעה חבר'ה שהיו מעורבים בגניבה בשיטה הזו והצלחנו לפצח אותה, לכמה מהם שנהגו ברכב הגנוב לא היה כלל רישיון נהיגה".

לדברי סנ"צ אזרד, "היה כאן שיתוף פעולה בין מוסכים בשטחי ישראל לבין מוסכים בשטחי יהודה ושמרון. להערכתנו בשיטה הזו נגנבו עשרות רבות של רכבי יוקרה. יש גם ישראלים מנסים לחסוך בכסף ומכניסים את הרכבים לשטחי הרשות הפלסטינית בניגוד לחוק ואז גם מתפלאים שאחר כך הרכב נגנב להם".

היחידה המרכזית במג"ב הצליחה לעצור בחודש האחרון כמה גנבי רכב שפעלו בשיטה זו והגישה כתבי אישום נגד שניים מהם - תושבי טייבה, שאחד מהם הוא בעל המוסך ששלח את הרכב לשטחים. במשטרה מייחסים להם גניבת רכב בצוותא, קשירת קשר לפשע ונהיגה ללא רישיון וביטוח.

עוד בוואלה!

במשטרה בודקים: החשודים בגניבה מצאלים ותקיפת קציני צה"ל נמלטו למצרים

לכתבה המלאה

במסגרת החקירה, צפויים בתקופה הקרובה כתבי אישום נוספים. ביחידה המרכזית במג"ב הכריזו על מלחמת חורמה בגניבת רכבי היוקרה. "החלקים של רכבי היוקרה שווים הרבה כסף ועושים בהם סחר", הסביר סנ"צ אזרד בשיחה עם וואלה!NEWS. לדבריו, מושקעים משאבים רבים ואמצעים טכנולוגיים על מנת לאתר רכבים כאלו שנגנבו ולהשיב אותם לבעליהם.

"מתוך הבנה שעבירת גניבות הרכב כואבת לאזרח ופוגעת משמעותית בכיסו ובשגרת חייו, מושקעים מאמצים אדירים לצמצמם את גניבות הרכבים, לעצור את הכנופיות והעבריינים, ולהשיב רכבים שנגנבו לבעליהם במהירות וביעילות", אמר גורם במשטרה לוואלה! NEWS. "לא בכדי כמות גניבות הרכב בישראל בשנה החולפת היא הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים. זאת, על אף שבתקופה זו כמות כלי הרכב הנעים על הכביש הכפילה את עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully