וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אישר: דיפלומט שהכה את בתו יורחק משירות החוץ לצמיתות

17.8.2020 / 19:43

איש משרד החוץ, ששירת כקונסול והורשע במעשי אלימות כלפי בתו בת 13, ערער על פסיקת בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה - אך נדחה. השופט ציין שמדובר בפגיעה קשה בתדמית המדינה: "הבת יתומה מאם, נאלצה להתקשר למשטרה ולדווח על מעשי אביה - קונסול ישראל"

בווידאו: העליון דן בערעור יצחק אספה על העונש שנגזר עליו בגין הפקרת ארי נשר/עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון דחה אתמול (ראשון) ערעור שהגיש דיפלומט לשעבר, שהורשע בהכאת בתו, על החלטת נציבות שירות המדינה להרחיקו משירות החוץ. העליון אישר ההחלטה לפיה הדיפלומט, ששירת בעבר כקונסול, יורחק לצמיתות מהשירות, וכן לחמש שנים משירות המדינה.

הדיפלומט לשעבר הואשם בשנת 2016 בעבירות של תקיפת קטין בידי אחראי תוך גרימת חבלה של ממש. על פי כתב האישום, שבו הודה במסגרת הסדר טיעון, הוא נהג להכות את בתו בת ה-13, לעתים באמצעות חגורה.

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשתו לסיים את ההליך ללא הרשעה, וגזר עליו עונש מאסר על תנאי, 400 שעות לתועלת הציבור, ופיצוי בסך עשרת אלפים שקלים לבתו. הדיפלומט ערער על ההרשעה לבית המשפט המחוזי ונדחה. לאחר מכן, הוא ביקש לערער גם לעליון, אך נדחה שוב.

בניין משרד החוץ, ירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
הדיפלומט יורחק לצמיתות. בניין משרד החוץ בירושלים/אתר רשמי, ויקיפדיה

לאחר סיום ההליך הפלילי, נפתח נגד הדיפלומט הליך משמעתי בשירות המדינה. במסגרת ההליך, הוא הודה והורשע בעבירות משמעת של אי קיום המוטל עליו כעובד מדינה, התנהגות שאינה הולמת את תפקידו כעובד המדינה או העלולה לפגוע בתדמיתו או בשמו הטוב של שירות המדינה והרשעה בעבירה שיש עמה קלון.

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר עליו נזיפה חמורה, פיטורים מיידיים, הרחקה לחמש שנים משירות המדינה והרחקה לצמיתות משירות החוץ. בגזר הדין צויין בין היתר כי במעשיו הייתה חומרה יתרה, ונקבע כי הם "בזויים ומשפילים" ו"מעוררים זעזוע".

חרף הקביעות החמורות, בחר הדיפלומט לערער על החלטת בית הדין המשמעתי לבית המשפט המחוזי בירושלים, ובפרט על פיטוריו והרחקתו משירות המדינה ומשירות החוץ. הוא ציין כי בית הדין שגה כאשר קבע שמעשי האלימות נמשכו שנים, בעוד בפועל הם נמשכו חודשים. כמו כן, הוא טען כי לא ניתן משקל מספיק לעשרות השנים בהן שירת את המדינה ולנסיבות חייו האישיות.

עוד בוואלה!

איחוד האמירויות הסירה את חסימת השיחות לישראל; אשכנזי דיבר עם מקבילו

לכתבה המלאה

השופט משה בר-עם מבית המשפט המחוזי דחה את הערעור, ובדומה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, עמד על החומרה במעשיו של הדיפלומט, וציין גם הוא בפסק הדין את הפגיעה הקשה לתדמיתה של המדינה. "בתו של המערער, קטינה בת 13, יתומה מאם, נאלצה להתקשר למשטרה המקומית ולדווח על מעשיו של אביה, קונסול מדינת ישראל, כלפיה", תיאר.

לאור זאת, בית המשפט קבע כי נסיבות אלה מחייבות מסר ברור של הוקעת המעשים מצד המדינה, וציין עוד שלא היה מדובר במעידה חד פעמית, אלא במעשי אלימות חוזרים ונשנים לאורך מספר חודשים.

הדיפלומט בחר לנסות ולערער שוב, והפעם ביקש רשות להגיש ערעור נוסף לבית המשפט העליון. השופט מני מזוז קבע אתמול כי בית הדין למשמעת ובית המשפט המחוזי נתנו משקל ראוי ל"חומרתם וכיעורם" של המעשים, אך לא התעלמו מנסיבותיו האישיות של המבקש שהיה בהן כדי להקל עמו.

לדברי מזוז, היות וערעור "בגלגול שלישי" ניתן רק במקרים חריגים שמעוררים שאלה ציבורית, משפטית או עקרונית חשובה - הוא מצא שאין הצדקה לעשות זאת במקרה הנוכחי, דחה את הבקשה, והתיר את העונשים על כנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully