וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש דחה את טענות נתניהו: הסדר ניגוד העניינים ייחתם עד סוף החודש

17.8.2020 / 17:45

מנדלבליט השיב למכתבו של ראש הממשלה לגבי סמכותו לגבש הסדר ניגוד עניינים. הוא הזמין את עורך דינו של נתניהו להיפגש עם המשנה ליועמ"ש לבדיקת טענותיו לגבי טיוטת ההסדר שיגובש וייחתם סופית עד סוף אוגוסט

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה היום (שני) את טענות ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי סמכותו להסדר ניגוד עניינים. בתשובתו לנתניהו דוחה היועמ"ש את הטענות אך הזמין את עורך הדין יוסי כהן, בא כוחו של ראש הממשלה להיפגש עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר כדי שתבדוק את הטענות שהועלו לגבי טיוטת ההסדר. על פי מכתבו, ההסדר יגובש וייחתם סופית עד סוף חודש אוגוסט.

תשובת היועמ"ש מגיעה לאחר שבשישי, אמר ראש הממשלה שוב כי מנדלבליט אינו מוסמך לערוך לו הסדר ניגוד עניינים, משום היותו ראש התביעה הכללית, בעוד נתניהו נאשם. זאת, בתגובה לדברים שכתב היועמ"ש לנתניהו יום לפני כן, לפיהם הוא דוחה את טענותיו בנוגע לטיוטת הסדר ניגוד העניינים שנשלחה לו, ותאסור עליו לעסוק בעניינים הנוגעים למערכת המשפט ואכיפת החוק.

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
נתניהו ומנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

בתשובתו, נענה מנדלבליט לבקשתו עורך דינו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, שהיה חתום על המכתב מטעם ראש הממשלה, וביקש להיפגש בנושא עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, שאחראית על נושא הסדרי ניגוד העניינים.

במכתב, הוצע כי מי שיגבש את הסדר ניגוד העניינים הוא מבקר המדינה או שופט עליון בדימוס. אולם,, מנדלבליט דחה את הטענות, וקבע כי אין כל עילה שמונעת ממנו לעסוק בהסדר ניגוד העניינים שלו. הוא אף קבע כי טענת נתניהו לניגוד עניינים מצדו היא "חסרת כל בסיס ומופרכת, ומוטב היה לולא נטענה".

יוסי כהן בדיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
מנדלבליט דחה את טענותיו אך הסכים להיפגש עימו. עו"ד יוסי כהן/ראובן קסטרו

ביולי, מנדלבליט העביר לפרקליטי ראש הממשלה את טיוטת הסדר ניגוד העניינים, שקובע את הנושאים שבהם לא יוכל נתניהו לעסוק בשל היותו נאשם בפלילים, בהם מינויים במערכת החוק והמשפט, מעמד ותקציב היועמ"ש, הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה, גורמים הנוגעים למניעת שחיתות במשרד המשפטים, הוועדה לבחירת שופטים, חקיקה הנוגעת לטוהר המידות או למשפט ובהחלטות שיש להן זיקה למשפט. הטיוטה מחייבת את נתניהו עד לגיבוש הסדר סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully