וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"שים ופרקליטי מדינה לשעבר: מזועזעים מהמתקפה המסוכנת על מנדלבליט

14.5.2020 / 20:00

11 בכירים לשעבר במערכת המשפט הביעו במכתבם תמיכה ביועמ"ש שמסר מוקדם יותר עדות במשטרה בגין עשרות איומים והטרדות שקיבל. על ההודעה חתומים בין היתר אהרן ברק, דורית ביניש ועדנה ארבל שכתבו כי "מצפים מהנהגת המדינה שתביע הסתייגות נחרצת מן ההתקפה"

צילום: יותם רונן

11 יועצים משפטיים לממשלה לשעבר ופרקליטי מדינה לשעבר פרסמו היום (חמישי) הודעת תמיכה פומבית ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לאור האיומים על חייו. "אנו מביעים הזדעזעות מן המתקפה השפלה והמסוכנת על היועץ המשפטי לממשלה", כתבו. אתמול מסר מנדלבליט עדות בגין עשרות איומים והטרדות שקיבל, והיום חקרה המשטרה שני חשודים בעבירות, ששוחררו לביתם בתנאים מגבילים.

הבכירים לשעבר הוסיפו כי הם "מחזקים את ידיו במילוי התפקיד החיוני לקיום הדמוקרטיה, הממשל התקין וזכויות האדם, ומצפים מהנהגת המדינה שתביע הסתייגות נחרצת מן ההתקפה על היועץ המשפטי לממשלה". על ההודעה חתומים היועמ"שים לשעבר אהרן ברק, יצחק זמיר, מיכאל בן יאיר, אליקים רובינשטיין ויהודה וינשטיין ופרקליטי המדינה לשעבר גבריאל בך, דורית ביניש, עדנה ארבל, ערן שנדר, משה לדור ושי ניצן.

פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
מחזקים את ידיו. מנדלבליט ושי ניצן/ניב אהרונסון

האיומים הגיעו אל מנדלבליט בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון שלו, וכללו מסרים כמו "נגיע אליך ולילדים שלך" ותמונותיו במדי אסיר. בהודעה מטעם היועץ המשפטי נמסר כי "הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה".

בנוסף להגשת התלונה למשטרת ישראל, גם קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. בחלק מההודעות אוזכרה גם הפגנת הימין שאמורה להתקיים במוצאי שבת הקרובה בכיכר גורן שבפתח תקווה, סמוך לביתו של מנדלבליט. בתקופה האחרונה הופצו נגד מנדלבליט כמה סרטונים מסיתים ברשתות החברתיות, ששותפו בעיקר על ידי פעילי ימין שמתנגדים להליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס בשבע בירושלים 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
ההטרדות נמשכו כל הלילה והבוקר. מנדלבליט/אתר רשמי, -

החשודים במעשה הוזמנו לחקירה לאחר שאחת מהם, פעילה פוליטית תושבת חולון, כתבה על פי החשד את ההודעה הבאה בקבוצת וואטסאפ של תומכי נתניהו: "חברים, זה הטלפון של מנדלבליט. תתחילו להציק לו. לשאול אותו על הקלטות וכל שאלה שעולה בדעתכם. טמטמו אותו".

החשודה אמרה אמש למקורביה כי היא לא מבינה מדוע זומנה לחקירה וכי דבריה אינם מהווים הסתה. עו"ד יצחק בם, המייצג אותה, אמר כי "מצער שמשטרת ההדלפות מנסה לדכא לפעילות חברתית לגיטימית שנועדה לממש את עקרון האחריותיות של פקידים בפני הציבור. כוחו של היועץ המשפטי לממשלה הוא מוחלט ולא מבוקר, השפעתו על חיי הציבור בישראל אדירה - כוחו רב יותר מכוחם של ח"כים ושרים יחדיו. בדמוקרטיה לציבור יש זכות לשאול שאלות ולדרוש תשובות מאלה שאוחזים בכוח". לדבריו, "חקירתה היא מהלך אנטי דמוקרטי שנועד להשתיק את דרישה של הציבור לקבל מן היועמ"ש התשובות על התנהלותו בעניין קלטות אשכנזי, הסתרתם והשיבוש הלכאורי של הליכי חקירה ומשפט הנלווית לכך".

האיומים מגיעים לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה, אחרי החלטתו של מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמו כן, הם מגיעים ברקע העימות בינו לבין ממלא מקום פרקליט המדינה, בעקבותיו הודיע בשבוע שעבר כי ימלא את התפקידים הניהוליים של משרה זו. זאת, לאחר שכהונתו הזמנית של דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה הסתיימה מבלי שמונה לו מחליף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully