וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליווי מאות תומכים: השיח ראאד סלאח נכנס שוב לכלא בגין הסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 16.8.2020 / 14:11

ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הגיע לבית המעצר קישון, שם ישהה במאסר במשך 28 חודשים. כ-200 מתומכיו הגיעו לפתח המקום ועודדו אותו תוך קריאות: "נפדה את אל-אקצא". ח"כ לשעבר זחאלקה: "רדיפה פוליטית, מוציאים מחוץ לחוק את זכות הדיבור"

בווידאו: השיח ראאד סאלח נכנס לכלא/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

השיח ראאד סלאח שב הבוקר (ראשון) לכלא, והחל לרצות עונש מאסר של 28 חודשים בבית המעצר קישון בגין הסתה לטרור. זאת לאחר שבעבר כבר ריצה מאסרים בגין התפרעות, הסתה ותמיכה בטרור. כ-200 בני אדם הגיעו ללוות אותו לפתח בית המעצר, תוך קריאות "ברוח, בדם נפדה את אל-אקצא".

"השיח ראאד סלאח מתחיל לרצות מאסר על רקע רדיפה פוליטית", אמר לוואלה! NEWS ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל. "זה לא התחיל עם חוק הלאום אבל זה מגיע עכשיו לשיאים חדשים חסרי תקדים".

ח"כ לשעבר ג'מאל זחאלקה, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS מחוץ לבית המעצר קישון כי "ברור שזה עוד ציון דרך ברדיפה הפוליטית. את התנועה האסלאמית הוציאו מחוץ לחוק, עכשיו מוציאים מחוץ לחוק גם את זכות הדיבור".

ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נכנס לכלא בבית המעצר קישון, חיפה. 16 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
השיח ראאד סלאח מחוץ לבית המעצר קישון, הבוקר/שלומי גבאי

בחודש שעבר דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את הערעור שהגישו סנגוריו של סלאח, עורכי הדין אביגדור פלדמן, רמזי קטילאת, חאלד אזברגה, עומר חמאיסיה ומוסטפא סוהיל. השופטים, ד"ר רון שפירא, בטינה טאובר ותמר נאות פרי, הדגישו כי "אין מדובר במקרה זה בכל הגבלה של חופש ביטוי אלא במניעת ואיסור הסתה ותמיכה בארגון טרור".

התבטאויותיו של השיח סלאח באו בעקבות הפיגוע בהר הבית ביולי 2017, שבוצע על ידי שלושה מחבלים תושבי אום אל-פחם. בפיגוע נהרגו רס"ם האיל סתאוי, תושב מראר, ורס"ם כמיל שנאן, תושב חורפיש, שניהם שוטרי סיור בני העדה הדרוזית ששירתו ביחידת הר הבית.

סלאח, בעצמו בנו של מי שהיה שוטר סיור במשטרת ישראל, נשא בהזדמנויות שונות נאומים בפני קהל רב: בתפילת יום השישי בשבוע לאחר הפיגוע, בלוויות המחבלים המעורבים אותם כינה "שהידים", וכן בתפילת יום שישי באצטדיון אום אל-פחם. בהלוויית המחבלים השתתפו אלפי אנשים, ביניהם רעולי פנים, נורו זיקוקים ונשמעו קריאות "יא שהיד הירגע, אנחנו נמשיך את המאבק", "ברוח בדם נפדה אותך יא אקצא" ו"ברוח בדם נפדה אותך יא שהיד".

עוד בוואלה!

בגין הסתה לטרור: השיח ראאד סלאח נשלח ל-28 חודשי מאסר

לכתבה המלאה
ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נכנס לכלא בבית המעצר קישון, חיפה. 16 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
תומכיו של השיח סלאח מחוץ לבית המעצר קישון, הבוקר/שלומי גבאי

סלאח מכחיש שידע כי האירוע היה פיגוע חבלני. סנגוריו טענו שדבריו פורשו שלא כהלכה ועוותו בתרגום לעברית באופן מכוון. עשרות מתומכיו ליוו אותו לכל אחד מדיוניו המשפטיים.

"זכותו של הנאשם, כמו כל אחד אחר, לבקר את הממשלה ואת העומד בראשה. ואולם אין לו כאדם, ובמיוחד כמנהיג בקהילתו, את הזכות להסית ולתמוך בפעולות טרור המנוגדות לחוק", קבעו שופטי בית המשפט המחוזי. "המנהיג מודע לכך שהציבור הנושא אליו עיניו לומד מאמירותיו, כמו גם משתיקתו, על תמיכתו במעשה נפשע. ומכאן אחריותו, בין אם אמר במפורש דברי תמיכה ובין אם שתק, העלים עין ותמך במעשה מעצם ההימנעות מגינויו".

הסנגורים סבורים כי העונש שהוטל על סלאח הינו חמור וכבד, וטוענים כי הוא בא על רקע לחצים שהפעילו כוחות הביטחון וממשלת ישראל.

ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נכנס לכלא בבית המעצר קישון, חיפה. 16 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
מכחיש שידע כי מדובר בפיגוע. סלאח מחוץ לבית המעצר קישון, הבוקר/שלומי גבאי

השיח סלאח, תושב אום אל-פחם בן ה-66, הוא מראשי המנהיגים הדתיים של המוסלמים בישראל. הוא שימש כראש העיר אום אל-פחם במשך כ-12 שנה וכמנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מעת היווסדה ב-1996 ועד שהוצאה מחוץ לחוק ב-2015. הוא נעצר באוגוסט 2018 ואחרי כשנה במעצר שוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני.

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), שביקר אמש את השיח בביתו, אמר לוואלה! NEWS כי "כל מי שמאמין בחופש הביטוי וזכויות אדם, צריך להתנגד לרדיפה של השיח ראאד סלאח. זוהי רדיפה פוליטית שממשיכה ומעמיקה מגמה של השתקת ההנהגה הפוליטית והדתית של הציבור הערבי שמסווה את עצמה ל'שיקולי ביטחון'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully