וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית ראאד סלאח שוחרר למעצר בית

לאחר 11 חודשים שבהם שהה במעצר בחשד להסתה לטרור שוחרר סלאח והתקבל בקריאות שמחה בידי אלפי תושבים בכפר כנא. בית המשפט דחה את ערערור המדינה על שחרורו לפני תום ההליכים נגדו

צילום: יואב איתיאל, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: בית המשפט מנע את שחרורו של סלאח, במרץ)

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ראאד סלאח שוחרר היום (שישי) למעצר בית והתקבל בידי אלפי תושבים בכפר כנא בקריאות שמחה. בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את הערעור שהגישה המדינה על שחרורו של סלאח למעצר בית, בתום 11 חודשי מאסר. באוגוסט אשתקד נעצר סלאח בחשד להסתה לטרור.

אתמול הורתה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב על שחרורו תחת פיקוח אזיק אלקטרוני. השופט אברהם אליקים שדחה את ערעור המדינה על ההחלטה ציין היום כי "לא מדובר בעבירת טרור חמורה". סלאח שהה במעצר מאז נעצר באוגוסט אשתקד, בחשד להסתה לטרור. גורמים במערכת הפוליטית קוראים לשלוח אותו לשנים ארוכות בכלא. בבית המשפט ממשיכים לדון בפרשנות לדברים שנשא ושבגינם נעצר והואשם.

בית המשפט מנע את שחרור מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית. צילום: יואב איתיאל, עריכה: ליר שפיגלר, מערכת וואלה! NEWS
ראאד סלאח בבית המשפט בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יואב איתיאל, עריכה: ליר שפיגלר

בחודש מרץ נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט רון שפיר, קיבל את ערר המדינה על ההחלטה לשחרר את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שייח ראאד סלאח והחליט כי הוא יישאר במעצר עד תום ההליכים. זאת, לאחר שהורה בית משפט השלום בעיר על שחרורו. השופט שפירא קבע כי לסלאח "לא הייתה עילה לעיון חוזר בבקשתו לשחרור, שכבר נדחתה על ידי בית משפט השלום". לדבריו, "קיים קושי להסתפק בפיקוח אלקטרוני, ובמיוחד בנוגע לאדם שמוגדר כמנהיג ציבור והשפעתו על ציבור רחב רבה".

סלאח נעצר בבית שבאום אל-פחם בעקבות ריאיונות לשלוש רשתות שידור ערביות לאחר הפיגוע שבו נהרגו שני שוטרים בהר הבית בשנה שעברה, שבהם שיבח את פעילותם של המחבלים, וכינה אותם שהידים.

סלאח מתקבל בקריאות שמחה בשובו לביתו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully