וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הבטחה הופרה: נתניהו לא באמת מאמין בזכותה של ישראל על יהודה ושומרון

שי אלון

14.8.2020 / 9:08

במציאות אחרת היינו יכולים להלל את ההישג המכובד, אבל ההסכם עם האמירויות על חשבון סיפוח הבקעה מוכיח שישראל לא מאמינה בצדקת הדרך. נתניהו מדבר על דחייה, אבל את האשראי מההתיישבות הוא איבד

בווידאו: ראשי הרשויות ביו"ש התאכזבו מהקפאת הסיפוח: "נתניהו בגד בנו"/מערכת וואלה! NEWS

כבר אחרי מלחמת איחוד האמירויות השנייה טענתי שחתימה על הסכם עם המדינה העוינת הזו הוא הכרחי. 2,000 שנה חיכינו שיהודה ושומרון יהיו חלק ממדינת ישראל, אבל בשביל הסכם שיעצור את סבבי הלחימה הבלתי פוסקים בגבול המשותף זה שווה לעצור את החלת הריבונות. בחודשים האחרונים עשו צחוק מהמתנחלים וכל מה שנותר הוא לפחות לנסות להתבדח בחזרה. אם נחזור רגע להיות רציניים אז נגלה שזה לא מצחיק בכלל.

במציאות אחרת היינו יכולים להלל את ההישג המכובד. הסכם עם מדינה עוינת עם הטבות כלכליות ומדיניות בצדו. היינו מביטים בחשש, אולי היינו מהססים, אבל בעיקר מברכים על ההישג. אבל המחיר שאנו משלמים הוא גדול מאוד. שלא ינסו למכור לכם אחרת.

יהיו שיגידו כי מדובר בהסכם היסטורי, בתחילתה של ידידות מופלאה שתוביל לקשרים עם העולם הערבי כולו. חלומות זה דבר נחמד. הרשו לי לנחש - מדינות ערב לא הולכות להידחף בתור לדלתו של ראש הממשלה, ולא בגלל שהם חוששים להידבק בקורונה בשל הצפיפות. בדיוק כמו שהם לא הסתערו עם זר פרחים על מדינת ישראל לפני 15 שנים, אחרי ההתנתקות שהבטיחה כי תשפר את מצבנו בעולם.

הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
עשו צחוק מהמתנחלים. נתניהו מכריז על המהלך להחלת הריבונות בבקעת הירדן/ראובן קסטרו

מדינת ישראל לא מאמינה בצדקת הדרך. יותר נכון הנהגת מדינת ישראל. מדינת ישראל של נתניהו לא מאמינה בזכותה על הארץ, שכוללת את יהודה, שומרון ובקעת הירדן. העם היושב בציון העניק לה את השלטון, ונכנס תחת האלונקה כשהוא אוחז בהבטחה לריבונות. ההבטחה הופרה. עוד אחת מיני רבות. שנה וחצי רצנו מבית לבית ופתאום הכול נעלם.

אם המדינה לא מחילה ריבונות כשהיא יכולה, אז כנראה שהיא לא רוצה. אין מסר יותר ברור לסובבים אותנו ולפלסטינים, מאשר ההתחמקות הבלתי נגמרת בנושא. הריבונות יורדת מהפרק לשנים הקרובות והפספוס גדול.

עוד בוואלה!

המחיר שישראל תשלם על סיפוח הבקעה יהיה בדולרים

לכתבה המלאה
מעלה אפרים, בקעת הירדן, 11 ביוני 2020. ראובן קסטרו
נתניהו בחר לוותר על ההזדמנות. ההתנחלות מעלה אפרים בבקעת הירדן/ראובן קסטרו

חטפנו הרבה מכות בדרך ליעד ועכשיו צריך לראות איך מחשבים מסלול מחדש. אנחנו מתכוונים להמשיך ולחיות כאן ולהמשיך ולהתפתח. אנו נמשיך במאבק, שלצערנו נמשך כבר יותר מיובל שנים, ונעשה הכול כדי להבהיר לכל מי שיש לו עוד ספק שאנחנו כאן כדי להישאר.

עוד יובל שנים, כשנכדינו יישבו במדינת ישראל המתפתחת איש תחת גפנו ותאנתו, הם יוכלו לעשות זאת כי אנו מאמינים בצדקת דרכנו ובזכותנו על כל מרחבי ארצנו ההיסטורית. כי מנהיגות אמיצה הגשימה חלום היסטורי של 2,000 שנה - חלום שאיחוד האמירויות לא הופיעה בו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התעקש במסיבת העיתונאים כי מדובר על דחייה בלבד. היענות לבקשתו של הנשיא דונלד טראמפ באופן זמני בלבד. את הצ'ק הזה רק הוא יצטרך לפרוע ולא אף אחד אחר. הפעם כבר אנשי ההתיישבות לא ייתנו לו אשראי על החשבון.

שי אלון הוא ראש מועצת בית אל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully