וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות טרור הבלונים: צה"ל תקף תשתיות ועמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה

מטוסי ומסוקי קרב וטנקים תקפו כמה יעדי טרור של הארגון ברצועה, בהם מתחם צבאי ותשתיות תת-קרקעיות. זאת בתגובה להפרחת בלוני התבערה מעזה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון. גנץ הורה על עצירת הכנסת דלקים לרצועה: "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה"

בווידאו: צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS

מטוסי ומסוקי קרב וטנקים תקפו הלילה (חמישי) כמה יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי התקיפה היא תגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה מהרצועה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון. במקביל, שר הביטחון בני גנץ הורה על עצירת הכנסת דלקים לרצועת עזה.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל.חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד ישראל", נמסר מצה"ל.

כלי תקשורת הפלסטיניים דיווחו על מטוסים שחגו במשך כשעה ברחבי הרצועה. מתיעוד של התקיפה שפורסם ברשתות החברתיות נשמעים ונראים פיצוצים עזים מן הרצועה. בהמשך מסר דובר משרד הפנים הפלסיני, איאד אל-בזם, כי טיל מכלי טיס ישראלי נפל על בית ספר יסודי של אונר"א במחנה הפליטים שאטי, וגרם נזק למקום.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. 12 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל". תקיפה ברצועה, אתמול/צילום מסך, ללא

הוראת שר הביטחון על עצירת הדלקים גובשה בתום התייעצויות ביטחוניות, וכן לפי המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) וגורמי ביטחון נוספים. "שיגור הבלונים מהווה הפרה של הריבונות הישראלית", נמסר בהודעת המתפ"ש. "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחינו".

נוסף לכך, אמש הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועה מ-15 לשמונה מיילים, באופן מידי ועד להודעה חדשה.

עוד בוואלה!

בעקבות שיגור בלוני התבערה: גנץ הורה על צמצום מרחב הדיג ברצועה

לכתבה המלאה

דובר חמאס פאוזי ברהום מסר בתגובה כי מניעת כניסת הדלקים והסחורות לרצועת עזה "היא דרך תוקפנית ומסוכנת שישראל תישא בהשלכותיו". לדבריו, "מטרת המדיניות האגרסיבית הזו היא להחמיר את משברינו, לשתק את חיי היומיום ולשבש את המאמצים להתמודד עם הקורונה תחת שתיקה בינלאומית ואזורית. לא ניתן להמשיך במצב הזה".

תיעוד תקיפת צה"ל בכלי התקשורת הפלסטיניים:

לאור התחדשות הפרחות הבלונים משטח הרצועה, צה"ל תקף מטרות של ארגון חמאס ברצועה כמעט בכל לילה מתחילת השבוע, אם כי לא ידוע על נפגעים. בנוסף לכך, ביום שלישי האחרון נסגר מעבר כרם שלום שבגבול רצועת עזה למעבר סחורות.

אמש פרצו בנגב המערבי 24 שריפות, בעיקר במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שער הנגב ומרחבים. עם זאת, מדובר בירידה במספר המוקדים לעומת יום שלישי, אז נרשמו כ-60 אירועי שריפה ברחבי הנגב המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully