וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון נערכים לכמה ימי קרב אם לא ייפסקו בלוני הנפץ מהרצועה

11.8.2020 / 20:21

בשעות האחרונות התקיימו כמה התייעצויות במערכת הביטחון על רקע התגברות טרור הבלונים בנגב המערבי. גורמים הזהירו מתגובה חריגה בהיקפה: "אין כוונה להשלים עם המצב. אם לא ייפסקו ההצתות, צה"ל יגיב בתקיפות". יותר מ-60 שריפות פרצו בדרום הארץ כתוצאה מבלוני תבערה

בווידאו: ראש הממשלה ושר הביטחון מתייחסים לבלוני התבערה בדרום/צילום: טל עוז - דוברות משרד הביטחון, עריכה: ניר חן

גורמים במערכת הביטחון הזהירו הערב (שלישי) כי צה"ל יגיב בחריפות להמשך הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר הנגב המערבי. "צה"ל נערך לאפשרות של כמה ימי קרב אם לא ייפסקו ההצתות. אין כוונה להשלים עם המצב", אמרו הגורמים. זאת, על רקע יותר מ-60 השריפות שפרצו היום ברחבי האזור כתוצאה מבלוני התבערה.

בשעות האחרונות התקיימו כמה התייעצויות במערכת הביטחון על רקע התגברות טרור הבלונים בנגב המערבי. גורמים במערכת הסבירו כי הפרחת הבלונים נעשית על רקע המצב הכלכלי המחריף ברצועת עזה, ודרישה של חמאס לקדם פרויקטים כלכליים. "המסרים שהועברו לחמאס היו מאוד ברורים: אנחנו לא אחראים לעניין הכסף הקטארי אלא רק מפקחים על העברתו. להערכתנו הם אמורים לקבל את הכסף בעוד כשבועיים", אמרו הגורמים. "הם דורשים קידום של פרויקטים כלכליים. זה לא קורה כרגע לא באופן מכוון".

"צה"ל ביצע תקיפה והוחלט לסגור את מעבר כרם שלום למעט ציוד הומניטרי ודלקים", תיארו הגורמים את התגובות של צה"ל עד כה, אך הדגישו: "אם חמאס לא ירגיע את השטח - צה"ל יגיב בתקיפות".

שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה לשדות ארז 11 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"אין כוונה להשלים עם המצב". שריפה שנגרמה סמוך לארז מבלון תבערה, היום/ראובן קסטרו

בימים האחרונים חלה הסלמה במצב הביטחוני בדרום הארץ. רק היום, בסך הכול, 60 פרצו שריפות במוקדים שונים באזור הדרום החל משעות הבוקר, כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו ברצועת עזה. השריפות העיקריות פרצו במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שער הנגב ומרחבים. "יש לציין שרוב המוקדים היו קטנים, אך בחלקם נגרם נזק", נמסר משירותי כבאות והצלה.

שלוש מהשריפות שפרצו היום התרחשו בשטחי המועצה האזורית שער הנגב, סמוך לקיבוץ ארז. שריפה נוספת פרצה באזור קיבוץ כיסופים. כמו כן, חבלנים הוזעקו גם לשטח סמוך ליישוב מעון שבין ערד לחברון, לאחר שאותר במקום בלון תבערה.

גם אתמול פרצו עשרות שריפות ברחבי הנגב המערבי בעקבות בלוני תבערה, ואלו שוגרו גם שלשום. בתגובה לכך, בלילה שבין שבת וראשון תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של חמאס.

כוחות כיבוי פועלים בעקבות שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה ביער כיסופים11 באוגוסט 2020. אמיר בוחבוט
כוחות כיבוי פועלים בשריפה ביער כיסופים, היום/אמיר בוחבוט

לאור המצב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את חמאס והג'יהאד האסלאמי מהמשך שיגור בלוני התבערה לשטח ישראל. "יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים ואנו נגבה מחיר יקר לכך", אמר נתניהו בהצהרה שמסר לאחר ביקור בבסיס חיל האוויר בחצור. "עשינו זאת בעבר ונעשה זאת גם עכשיו. אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה ותראו את התוצאות מהר מאוד, אך חשוב מכך, חמאס והג'יהאד האסלאמי יראו את התוצאות הקשות", הוסיף.

מוקדם יותר גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לטרור הבלונים. הוא אמר כי אם חמאס לא יפסיק את שיגורי בלוני התבערה מרצועת עזה - ישראל תגיב בתקיפות. גנץ אמר את הדברים בסיור שערך במפקדת פיקוד העורף, במהלכו סקר את ההכנות להקמת מפקדת הקורונה ואף התייחס להתחממות בדרום.

"חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל, אנחנו לא מוכנים לקבל את זה", אמר גנץ. "בעקבות זאת סגרנו את מעבר כרם שלום. טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל. אם זה לא יקרה - נצטרך להגיב, ובעוצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully