וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות שריפות בעוטף עזה מהבוקר, חשד שנגרמו מבלוני תבערה

עודכן לאחרונה: 10.8.2020 / 20:38

הדלקות פרצו במועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ושדות נגב, תוך שכמה מבלוני הנפץ ששוגרו מהרצועה התפוצצו באוויר. בלוני תבערה ונפץ אותרו גם בבאר שבע ואופקים. כוחות הכיבוי פועלים להשתלטות על האש שעדיין מתפשטת באזור קיבוץ כיסופים. יתר השריפות כובו

בווידאו: שריפה בכיסופים שהתלקחה ככל הנראה מבלוני תבערה/מערכת וואלה! NEWS

עשרות שריפות פרצו במהלך היום (שני) במועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ושדות נגב שבעוטף עזה. זאת כתוצאה מבלוני נפץ ששוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל. כוחות הכיבוי השתלטו על האש במרבית מוקדי השריפות, אך עדיין פועלים לכיבוי אחת מהדליקות באזור קיבוץ כיסופים.

המועצה האזורית אשכול הודיעה כי כוחות הכיבוי, אנשי היישובים וחיילי צה"ל טיפלו במהלך היום בכ-25 מוקדי שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה. "שוב היינו עדים ליעילות של הכוחות המקומיים שלנו, שבזכות שיתוף הפעולה בהובלת קב"ט המועצה הגיבו במהירות ומנעו התפשטות של השריפות ונזקים חקלאיים", נמסר מהמועצה.

בלוני תבערה ונפץ אותרו הערב גם באופקים ובבית העלמין החדש בבאר שבע. הם טופלו על ידי חבלנים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שריפות בעקבות שיגור בלוני תבערה לעוטף עזה 10 באוגוסט 2020. בטחון ארז, אתר רשמי
השריפה שפרצה בסמוך לקיבוץ ארז בעקבות בלוני הנפץ, היום/אתר רשמי, בטחון ארז

בשעות הבוקר הוזעקו כוחות הכיבוי לשדה סמוך לקיבוץ ארז שבעוטף עזה. זאת, בעקבות שריפה שפרצה במקום כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו לאזור מרצועת עזה. תחילה לא היה ידוע מקור ההתלקחות, אך עלה חשד כי מדובר בבלוני נפץ, שהתחזק עם דיווחי התושבים על שמיעת הדי פיצוצים.

במקביל, בלון תבערה אותר סמוך למושב ניר משה, אולם הוא לא גרם להתלקחות באזור. כשלוש שעות לאחר מכן פעלו כוחות הכיבוי ואנשי הביטחון במועצה האזורית אשכול בכמה מוקדי שריפות שהתלקחו באזור כיסופים, אחת מהן פרצה בשטח היישוב - וכובתה.

שריפות בעקבות שיגור בלוני תבערה לניר משה 10 באוגוסט 2020. יניר יגנה
בלון תבערה שאותר סמוך למושב ניר משה, היום/יניר יגנה

בימים האחרונים התחדש טרור הבלונים מרצועת עזה, באופן שהוביל להתחממות הגזרה. במהלך הלילה תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של חמאס, זאת בתגובה לשיגור בלונים אתמול ולשתי השריפות שפרצו בעקבותיהם סמוך לקיבוץ בארי. לאחרונה פרצו שריפות באזורים אחרים במועצה האזורית אשכול, וכן בשער הנגב וחוף אשקלון.

בעקבות חזרת טרור הבלונים, נשרפו כאלף דונמים של חורש בשטחי שמורות הטבע בדרום הארץ. כך, ביום שבת חפץ החשוד כמטען שחובר לזר בלונים אותר בשטח חקלאי באזור המועצה האזורית אשכול. כמה שעות לפני כן נשמע קול נפץ בנתיבות, ובבדיקה חבלנית נמצא כי הוא נגרם מחומר נפיץ שהגיע על פי החשד באמצעות בלון והתפוצץ.

שריפות בעקבות שיגור בלוני תבערה לעוטף עזה 10 באוגוסט 2020. שי מכלוף
שריפה פרצה בעוטף עזה/שי מכלוף

ביום שישי פרצה שריפת קוצים במועצה האזורית שער הנגב, כשככל הנראה גם במקרה זה האש פרצה בעקבות שיגור בלוני תבערה. צוות כיבוי מתחנות אשקלון וקריית גת פעל בסיוע יחידות מתנדבים מנחל עוז וכפר עזה יחד עם קק"ל, כדי לכבות את האש ואחרי כשעה וחצי הושגה שליטה על הדליקה והצוותים במקום ביצעו כיבוי סופי של האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully