וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שיגור בלוני התבערה: גנץ הורה על צמצום מרחב הדיג ברצועה

12.8.2020 / 20:00

בתום התייעצויות הנחה שר הביטחון להגביל את הטווח המורשה לדייגים ברצועה מ-15 ל-8 מיילים. "חמאס נושא באחריות, והוא יישא בהשלכות לאלימות", הבהירו בצה"ל. משעות הבוקר פרצו בנגב המערבי 24 שריפות

בווידאו: הפרחת בלון תבערה ושריפה בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון/צילום: רשות חברתיות ומועצה אזורית חוף אשקלון

שר הביטחון בני גנץ הורה היום (רביעי) על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לשמונה מיילים, באופן מידי ועד להודעה חדשה. על פי מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), ההחלטה מגיעה בעקבות המשך שיגור בלוני התבערה מהרצועה לשטח ישראל וערעור היציבות הביטחונית.

הוראת שר הביטחון גובשה בתום התייעצויות ביטחוניות, וכן לפי המלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, המתפ"ש וגורמי ביטחון נוספים. "שיגור הבלונים מהווה הפרה של הריבונות הישראלית", נמסר בהודעת המתפ"ש. "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחינו".

כוחות כיבוי פועלים בעקבות שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה לשדות ארז 11 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
כוחות כיבוי פועלים בשריפה בעקבות בלוני תבערה/ראובן קסטרו

לאור התחדשות הפרחות הבלונים משטח הרצועה, צה"ל תקף מטרות של ארגון חמאס ברצועה כמעט בכל לילה מתחילת השבוע, אם כי לא ידוע על נפגעים. בנוסף לכך, אתמול נסגר מעבר כרם שלום שבגבול רצועת עזה למעבר סחורות.

גם הלילה תקף חיל האוויר יעדים של חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וטנקים תקפו מתחם צבאי, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור. תושבים במועצה האזורית אשכול דיווחו על נפילת פגז צה"לי בשטח המועצה במהלך תקיפת יעדי חמאס, והצבא אמר כי הנושא בבדיקה ונבדק חשד שמדובר בתקלה מבצעית. ביישוב שבו נפל הטיל דווח כי נגרם נזק קל למבנה חקלאי.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. 12 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
צה"ל תקף יעדי של חמאס בעקבות שיגור בלוני הנפץ. רצועת עזה, הלילה/צילום מסך, ללא

משעות הבוקר פרצו בנגב המערבי 24 שריפות, בעיקר במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שער הנגב ומרחבים. בשעה זו עדיין בוערת דליקה שפרצה ביער בארי. עם זאת, מדובר בירידה לעומת אתמול, אז נרשמו כ-60 אירועי שריפה ברחבי הנגב המערבי.

בנוסף לכמות הגדולה של הדליקות בנגב, חבלנים הוזעקו גם לשטח סמוך ליישוב מעון שבין ערד לחברון, לאחר שאותר במקום בלון תבערה. כאלף דונמים של חורש נשרפו בשטחי שמורות הטבע בדרום הארץ, מאז חידוש שיגור הבלונים מהרצועה.

גורמים במערכת הביטחון הזהירו כי צה"ל יגיב בחריפות על המשך הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות מרצועת עזה. "צה"ל נערך לאפשרות של כמה ימי קרב אם לא ייפסקו ההצתות", אמרו הגורמים. "אין כוונה להשלים עם המצב".

דייגים ברצועת עזה בשנת 2019. אי-פי, AP
מרחב הדיג יצומצם. דייגים ברצועת עזה/AP, אי-פי

גורמים אחרים במערכת הביטחון הסבירו כי הפרחת הבלונים נעשית על רקע המצב הכלכלי המחריף ברצועת עזה, ודרישה של חמאס לקדם פרויקטים כלכליים. "המסרים שהועברו לחמאס היו מאוד ברורים: אנחנו לא אחראים לעניין הכסף הקטארי אלא רק מפקחים על העברתו". הם הוסיפו כי "להערכתנו הם אמורים לקבל את הכסף בעוד כשבועיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את חמאס והג'יהאד האסלאמי מהמשך שיגור בלוני התבערה לשטח ישראל, ואמר אתמול כי "יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים ואנו נגבה מחיר יקר לכך". הוא הוסיף כי "אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה ותראו את התוצאות מהר מאוד, אך חשוב מכך, חמאס והג'יהאד האסלאמי יראו את התוצאות הקשות". גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לטרור הבלונים, ואמר כי אם חמאס לא יפסיק את שיגורי בלוני התבערה מרצועת עזה - ישראל תגיב בתקיפות.

דובר חמאס פאוזי ברהום אמר הבוקר, לאחר תקיפת צה"ל ברצועה, כי "המשך ההסלמה מעידה כי ישראל ממשיכה בפשעיה, אך הם לא ירתיעו את עמנו". הוא הוסיף כי "המצור שמטילה ישראל על יותר משני מיליון פלסטינים ברצועת עזה מזה 14 שנה, במטרה להרוס את חיי התושבים ולבודד אותם גאוגרפית, חברתית ומדינית לא יכול להתקבל במציאות ולא ניתן להמשיך לשתוק עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully