וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 8:52

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וטנקים תקפו מתחם צבאי, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור, בשל שיגור בלוני הנפץ לעוטף עזה בשבוע האחרון. תושבי המועצה האזורית אשכול דיווחו על נפילת טיל של צה"ל בשטח המועצה במהלך תקיפת יעדי חמאס

בווידאו: ראש הממשלה ושר הביטחון מתייחסים לבלוני התבערה בדרום/צילום: טל עוז - דוברות משרד הביטחון, עריכה: ניר חן

חיל האוויר תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה בתגובה לשיגורי בלוני התבערה לעוטף במהלך השבוע האחרון - כך הודיע הלילה (רביעי) דובר צה"ל. על פי ההודעה, מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו מתחם צבאי, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחים", נמסר מדובר צה"ל. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

תושבים במועצה האזורית אשכול דיווחו על נפילת טיל של צה"ל בשטח המועצה במהלך תקיפת יעדי חמאס ברצועה. דובר צה"ל מסר כי הנושא בבדיקה ונבדק חשד כי מדובר בתקלה מבצעית. ביישוב שבו נפל הטיל דווח כי נגרם נזק קל למבנה חקלאי.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. 12 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
צה"ל תקף מתחם צבאי ותשתיות תת-קרקעיות של חמאס. רצועת עזה, הלילה/צילום מסך, ללא

דובר חמאס פאוזי ברהום אמר הבוקר כי המשך ההסלמה הישראלית מעידה כי היא ממשיכה בפשעים, אך הם לא ירתיעו את עמנו. המצור שמטילה ישראל על יותר משני מיליון פלסטינים ברצועת עזה מזה 14 שנה במטרה להרוס את חיי התושבים ולבודד אותם גאוגרפית, חברתית ומדינית לא יכול להתקבל במציאות ולא ניתן להמשיך לשתוק עליו".

בשבוע האחרון התחדש טרור הבלונים מרצועת עזה, באופן שהוביל להתחממות הגזרה. רק אתמול כ-60 שריפות פרצו במוקדים שונים באזור הדרום כתוצאה מבלוני הנפץ. השריפות העיקריות פרצו במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שער הנגב ומרחבים. משירותי הכבאות נמסר כי במרבית המוקדים הדלקות היו קטנות, אך בחלקם נגרם נזק.

כמה מהשריפות התרחשו בשטחי המועצה האזורית שער הנגב, סמוך לקיבוץ ארז, ודליקה נוספת פרצה באזור קיבוץ כיסופים. כמו כן, חבלנים הוזעקו גם לשטח סמוך ליישוב מעון שבין ערד לחברון, לאחר שאותר במקום בלון נפץ.

עוד בוואלה!

בלוני הנפץ שבו לאיים על עוטף עזה: "הכול מתהפך ברגע והטראומות חוזרות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיל שנפל בשטח המועצה האזורית אשכול, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבנה שניזוק מפגית הטיל במועצה האזורית אשכול, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את חמאס והג'יהאד האסלאמי מהמשך שיגור בלוני התבערה לשטח ישראל. "יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים ואנו נגבה מחיר יקר לכך", אמר נתניהו בהצהרה שמסר אתמול לאחר ביקור בבסיס חיל האוויר בחצור. "עשינו זאת בעבר ונעשה זאת גם עכשיו. אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה ותראו את התוצאות מהר מאוד, אך חשוב מכך, חמאס והג'יהאד האסלאמי יראו את התוצאות הקשות", הוסיף.

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לטרור הבלונים. הוא הבהיר כי אם חמאס לא יפסיק את שיגורי בלוני התבערה מרצועת עזה - ישראל תגיב בתקיפות. "חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל, אנחנו לא מוכנים לקבל את זה", אמר גנץ בסיור שערך במפקדת פיקוד העורף. "בעקבות זאת סגרנו את מעבר כרם שלום. טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל. אם זה לא יקרה - נצטרך להגיב, ובעוצמה".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. 12 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
עשרות בלוני נפץ שוגרו לעוטף ביממה האחרונה. רצועת עזה, הלילה/צילום מסך, ללא

בנוסף לראש הממשלה ושר הביטחון, גורמים במערכת הביטחון הזהירו אמש כי צה"ל יגיב בחריפות להמשך הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות, ואמרו כי "צה"ל נערך לאפשרות של כמה ימי קרב אם לא ייפסקו ההצתות. אין כוונה להשלים עם המצב".

גורמים במערכת הסבירו כי הפרחת הבלונים נעשית על רקע המצב הכלכלי המחריף ברצועת עזה, ודרישה של חמאס לקדם פרויקטים כלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully