וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוני הנפץ שבו לאיים על עוטף עזה: "הכול מתהפך ברגע והטראומות חוזרות"

10.8.2020 / 22:07

התושבים כבר הספיקו לשכוח את המראות הקשים של השדות והשטחים השרופים, אך הדליקות מבלוני התבערה השבוע החזירו אותם לימים ההם. "המצב מדרדר ואנחנו יכולים לדמיין כבר סבב הסלמה נוסף", הם אומרים. "לא מעניין אותנו מי אחראי, רוצים לחזור לשגרה בלי לחשש"

בווידאו: שריפה בכיסופים שהתלקחה ככל הנראה מבלוני תבערה/מערכת וואלה! NEWS

עשרות שריפות פרצו היום (שני) בשטחי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. האש כילתה חלק מהשדות החקלאיים במועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ושדות נגב, ובלון נפץ אותר גם במועצה האזורית מרחבים. המראות הקשים וצלילי הנפץ מלווים את תושבי עוטף עזה כבר שבעה ימים ברציפות, ובעקבותיהם הולך ומתגבר השיח סביב ההסלמה שבפתח, וחוזרות גם החרדות והטראומות מהעבר.

"בעזה התעוררו, הם מרימים את הראש, והמצב לא סימפטי. כל מה שרצינו לשכוח ממנו חוזר", מתארת מירב כהן מקיבוץ עין השלושה. "המראות לא נעימים, האווירה מתחילה להתחמם ועולה חשש אצל חלק מתושבים". היא אומרת כי "לא מעניין אותנו מי אחראי, אנחנו רק רוצים לחזור למצב של שגרה ולא של פחד", ומוסיפה: "אני מקווה שהממשלה לא מחכה לאסון כדי לפתור את המצב בעוטף עזה".

שריפות בעקבות שיגור בלוני תבערה לעוטף עזה 10 באוגוסט 2020. בטחון ארז, אתר רשמי
שריפה בעוטף, היום/אתר רשמי, בטחון ארז
מירב כהן, תושבת עין השלושה, 10 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"כל מה שרצינו לשכוח ממנו חוזר". מירב כהן מקיבוץ עין השלושה/שי מכלוף

אייל חג'בי, קב"ט המועצה האזורית שער הנגב, מגיע לכל השריפות בשטחי המועצה. גם היום הוא היה שם, כשהתפוצצו בלוני הנפץ סמוך לקיבוץ ארז והרעידו את האזור כולו, ומזה כמה ימים שהוא מזהיר מפני ההסלמה שמתקרבת. "התושבים מבינים שבלוני הנפץ והתבערה חזרו אלינו לפני שבוע. מאז יש כמה מוקדי שריפות בגזרת העוטף, יחד עם בלוני הנפץ שמופרחים ומתפוצצים מעל היישובים שלנו", מספר חג'בי. "רק היום שלושה כאלה התפוצצו, והחמאס ביצע ירי רקטות לעבר הים. אתמול אף בוצע ירי לעבר עובדים בגדר הגבול. המצב מידרדר".

חג'בי מתאר גם את החשש בקרב התושבים. "אנחנו מתמודדים פה בעוטף עזה לא רק עם מגיפת הקורונה, אלא גם עם בלוני הנפץ והתבערה", הוא אומר. "אנחנו בהחלט יכולים לראות את עצמנו בהסלמה. למרות שאנחנו רואים שיש שינוי בתגובה של המדינה, כי צה"ל מגיב לכל אירוע - יש חשש בקרוב התושבים בשבוע האחרון מהתגברות הטרור אל מול עוטף עזה".

עוד בוואלה!

עשרות שריפות בעוטף עזה מהבוקר, חשד שנגרמו מבלוני תבערה

לכתבה המלאה
אייל חג'בי קב"ט שער הנגב 10 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"אנחנו מתמודדים לא רק עם הקורונה, אלא גם עם בלוני הנפץ". אייל חג'בי משער הנגב/שי מכלוף

מעיין שנאור מנתיב העשרה, מספרת שהחרדות מהתקופות הקשות שהתושבים מנסים לשכוח, כבר חזרו ללוות את חיי היום-יום שלהם. "שוב ברגע אחד, בלי שום התראה, הכל מתהפך", היא מתארת. "השמיים הקיציים והבהירים הופכים בן למאיימים. כל הפחדים, החרדות והחששות צפים ועולים מחדש. שוב בלונים, שריפות, שיגורים והדי פיצוצים - כאילו לא די לנו בצרות שהביאה איתה הקורונה".

עופר ליברמן תושב ניר עם, 10 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"מה שקורה זה שאיבדנו את ההרתעה". עופר ליברמן מניר עם, על רקע שדה חרוך/שי מכלוף

גם עופר ליברמן מקיבוץ ניר עם מרגיש את התגברות הפחד והחרדות. "לצערי, המצב הזה מחזיר אותנו כמה שנים אחורה. ההתחממות בזמן האחרון מחזירה למשפחות בעוטף עזה את הטראומות ואת החששות", הוא מספר. "בעוטף עזה לא מתמודדים רק עם הקורונה, אלא גם עם בלוני נפץ ותבערה, עם צבע אדום וטילים".

ליברמן גם מפנה אצבע מאשימה כלפי המדינה. "מה שקורה זה שאיבדנו את ההרתעה", הוא טוען. "הפלסטינים צריכים לחשוב מאה פעם לפני שהם משגרים אלינו בלון או טיל, ולא נראה לי שזה מה שקורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully