וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון והסוכנות להגנה מפני טילים בארה"ב רשמו ניסוי מוצלח ב"חץ 2"

13.8.2020 / 0:26

לוחמי ההגנה האווירית יחד עם הסוכנות האמריקנית ביצעו ניסוי במערכת היירוט נגד טיל המדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. זאת, כחלק מסדרת ניסויים מתכוננים. השר גנץ בירך: "נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון"

משרד הביטחון ערך סדרת ניסויים מוצלחים במערכת "חץ 3" בשיתוף הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. 28 ביולי 2019/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו הלילה (חמישי) בהצלחה ניסוי יירוט של מערכת הנשק חץ עם מיירט "חץ 2". במהלך הניסוי, יירטה בהצלחה המערכת טיל מטרה ממשפחת האנקורים, המדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. זאת, בהתאם לתכנית וליעדי הניסוי.

משרד הביטחון מסר כי הניסוי החל בשעה 23:45 ובוצע משדה ניסויים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית. "במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל", נכתב בהודעה.

את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות, ובניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים של ישראל, כחלק מהיערכות המערך המבצעי.

מדובר בניסוי תחום הטיסה של המיירט, בהתאם לתכנון וגרף הניסויים של מנהלת חומה במשרד הביטחון. מטרתו היא לבחון כמה שינויים ושיפורים בדגם זה בפרט, ובמערכת כולה. מדי כמה שנים מתבצעים ניסויים לשדרוג ושיפור מערכת ההגנה האווירית מפני טילים, בהתאם להתפתחות היכולות של מדינות וארגוני אויב.

ניסוי של מערכת הנשק "חץ 3" באלסקה, בארה"ב. משרד הביטחון
לבחון מספר שינויים ושיפורים במיירט. ניסוי במערכת "חץ 3" באלסקה/משרד הביטחון

מערכת "חץ 2", שפותחה עם חברות אמריקניות, נמצאת בשירות חיל האוויר הישראלי משנת 2000 והיא מהווה שכבת הגנה מעל לכיפת ברזל, שרביט קסמים והפטריוט, ומתחת למערכת "חץ 3".

בניסוי השתתפו גם נציגי ה-MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת "חץ". התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה"חץ" - באמצעות מפעל מל"מ, חברת אלתא היא האחראית על פיתוח וייצור מערך הגילוי המכ"מי, חברת אלביט מערכות פיתחה את מערכת ניהול הירי, "תומר" - החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית, אחראית על פיתוח וייצור מנועי החץ וחברת רפאל אחראית על פיתוח וייצור טיל המטרה וחלקים נוספים ממערכת הנשק. חברת בואינג (BOEING) שותפה לתעשייה האווירית בייצור "חץ 2".

"חץ" מופעלת ונשלטת באמצעות מערכות השליטה והבקרה של אלביט מערכות, בהן מערכת השליטה והבקרה "אתרוג זהב", מערכת "שקד זהב" לביצוע מעקב אחר תהליך הגילוי והיירוט, וכן מערכות הקישוריות והתחקור.

עוד בוואלה!

יירוט מחוץ לאטמוספירה: סדרת ניסויים מוצלחת למערכת "חץ 3" באלסקה

לכתבה המלאה
מערכת חץ 2, בסיס חצור. פברואר 2016. שי מכלוף
"מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות". מערכת "חץ 2" בבסיס חצור/שי מכלוף

שר הביטחון בני גנץ עודכן על הצלחת הניסוי ובירך עליה. "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו, בהובלת מפא"ת, התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות, מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום", אמר.

לדברי גנץ, "הניסוי המשותף עם ארצות הברית, מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון - באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקיברנטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully