וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבן דרך חשובה": הניסוי המוצלח של מערכת "שרביט קסמים" - תיעוד

19.3.2019 / 16:00

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים השלימו סדרת ניסויים בגרסה מתקדמת של מערכת "שרביט קסמים". "ישראל ממשיכה להיות פורצת דרך עולמית בפיתוח מערכות הגנה מפני טילים"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: ניר חן

משרד הביטחון השלים היום (שלישי) בהצלחה סדרת ניסויי יירוט בגרסה מתקדמת של מערכת הנשק "שרביט קסמים". הניסויים בוצעו על ידי מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA).

בסדרת הניסויים נבחנו יכולות מתקדמות של מערכת "שרביט קסמים" (קלע דוד), בגרסת פיתוח חדשה. בכמה תרחישים, שמדמים איומים עתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות. לדברי משרד הביטחון, "הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה. הניסויים בוצעו בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ".

עוד בוואלה! NEWS:
טילים מתקדמים בעיתוי רגיש: מה עומד מאחורי הצעד החריג של ארה"ב
נשק יום הדין
"המטרה הושמדה כמתוכנן": סדרת ניסויים מוצלחת ב"שרביט קסמים"

יירוט בגרסה מתקדמת של מערכת הנשק 'שרביט קסמים'. משרד הביטחון, אתר רשמי
בוצע משדה בדרום הארץ. יירוט שרביט קסמים/אתר רשמי, משרד הביטחון

"אני מברך על סדרת הניסויים המוצלחת של מערכת 'שרביט קסמים', שמתווספת לניסוי המוצלח שהשלמנו לאחרונה במערכת 'חץ 3'", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הביטחון. "ישראל ממשיכה להיות פורצת דרך עולמית בפיתוח מערכות הגנה מפני טילים. אני מבקש להביע הערכה מיוחדת לבת בריתנו ושותפתנו ארצות הברית, בקידום פרויקט ביטחוני חשוב זה".

מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שמבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים", מערכת "חץ 2" ו-"חץ 3". בסדרה השתתפו נציגי ה-MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת "שרביט קסמים", חברת רפאל, שפועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. את מכ"ם ה- MMR פיתחה חברת אלתא, חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפתחת חברת אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

עוד באותו נושא

הפעלה לא נכונה של המערכת: פרטים חדשים מהיירוט הכושל של שרביט קסמים

לכתבה המלאה
יירוט בגרסה מתקדמת של מערכת הנשק 'שרביט קסמים'. משרד הביטחון, אתר רשמי
מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית. יירוט שרביט קסמים/אתר רשמי, משרד הביטחון
יירוט בגרסה מתקדמת של מערכת הנשק 'שרביט קסמים'. משרד הביטחון, אתר רשמי
"ישראל ממשיכה להיות פורצת דרך עולמית". יירוט שרביט קסמים/אתר רשמי, משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully