וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה הושמדה כמתוכנן": סדרת ניסויים מוצלחת ב"שרביט קסמים"

25.1.2017 / 18:00

מנהלת "חומה" והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים השלימו את הניסויים בגרסה המתקדמת ביותר של מערכת היירוט בהם נבחנו יכולות בכמה תרחישים המדמים איומים עתידיים בזמן עימות. "אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של ישראל"

צילום: מנהלת חומה במשרד הביטחון

מנהלת ''חומה'' במפא''ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו היום (רביעי) בהצלחה סדרת ניסויים בגרסה חדשה ומתקדמת של מערכת היירוט ''שרביט קסמים''. הניסוי התקיים בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים במרכז הארץ. המטרות היו טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני, שראש הנפץ הקרבי שלהם כולל מאות ק"ג של חומר נפץ.

בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של מערכת ''שרביט קסמים'' בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת יותר בתרחישים המדמים איומים עתידיים בזמן עימות. לפי משרד הביטחון, "לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ''מ ה-MMR והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב את תכנית ההגנה נגדה. מיירט ''שרביט קסמים'' שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מנהלת חומה, משה פתאל, הודה כי הוא "מאוד נרגש מכזה הישג". לדבריו, "השלמנו סדרה משמעותית מאוד בניסויי שרביט קסמים. אתגרנו את המערכת במטרות ובמתארים מאוד מורכבים שלמעשה מדמים את האיומים העתידיים שאמורים לפגוע במדינת ישראל. הייתה עבודה מורכבת להגיע לקראת ההצלחה הזו - וזו הצלחה מלאה. זו גרסה מתקדמת יותר מזו שנמסרה לחיל האוויר. בדקנו את המערכת מול כמה תרחישים ועם מטרות ששוגרו מהים. המערכת הזו היא מערכת ארצית שנועדה להגן על המדינה כולה מפני איומים קצרי טווח, בינוניים והדגש המרכזי - המדויקים. היו מספר יירוטים".

שלמה, מנהל הפרויקט ברפאל, סיפר כי "המטרות שיירטנו פה נמצאים הרחק מהאזור המוגן בגובה רב ובטווח רחוק, גם מול טילים לא קונבנציונליים הרחק מאזור ההגנה. נבדק התיאום המלא עם תעבורה אזרחית וצבאית. מדובר במערכת חדשנית ביותר עם הטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש ברפאל. המערכת מטפלת בכל האיומים של תלולי מסלול ובגרסה הבאה שלה תטפל באיומים יותר מורכבים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מערכת שרביט קסמים. חצור, פברואר 2016. רויטרס
מערכת "שרביט קסמים"/רויטרס

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ''שרביט קסמים'' הוא חברת רפאל, שפועלת בשיתוף חברת ''Raytheon'' האמריקנית. מכ''מ ה-MMR מפותח על ידי "אלתא", חטיבה וחברה בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה ''שקד הזהב'' מפותחת על ידי חברת אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת ''שרביט קסמים'' נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני ולהוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה''חץ'' ובכך לעבות את מערך ההגנה מפני איומי הטילים והרקטות. עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם נגד איומים הצפויים בזירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully