וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר חיים כץ מנהל מגעים להסדר טיעון מול הפרקליטות

11.8.2020 / 19:02

הפרקליטות הגישה בקשה לדחות את הדיון שעתיד היה להתקיים מחר בנושא העתירות לבג"ץ נגד החלטת הכנסת להעניק חסינות לח"כ, המואשם במרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. זאת, לאור התקדמות המגעים, שעשויים לייתר את הכרעת בית המשפט

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

מגעים להסדר טיעון מתנהלים בין הפרקליטות לבין השר לשעבר חיים כץ - כך נודע היום (שלישי). כץ מואשם במרמה והפרת אמונים בפרשת המניות.

מחר אמור להתקיים דיון בעתירות לבג"ץ נגד ההחלטה להעניק חסינות לכץ. עם זאת, הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לדחות את הדיון, וזאת בשל המגעים שיכולים לייתר את הצורך בהכרעה בשלוש העתירות. הבקשה כבר הועברה לסנגורית של כץ, עו"ד נוית נגב, כדי לקבל את הסכמתה לדחייה. על המגעים בין הצדדים פורסם לראשונה בחדשות 12.

דיון במליאת הכנסת - הצעת ועדת הכנסת לחסינות לחיים כץ, כנסת, ירושלים, 17 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
ח"כ כץ במליאת הכנסת, בדיון שלאחריו הוענקה לו חסינות, פברואר/ראובן קסטרו

בהודעת הפרקליטות נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וח"כ כץ מבקשים להביא לידיעת בית המשפט את "דבר קיומם של מגעים מאומצים ביניהם, אשר עשויים לייתר את הצורך בהכרעת בית המשפט הנכבד בעתירות".

"המשיבים יבקשו להבהיר, כי פעלו להאיץ את המגעים ביניהם וקיימו שיח אינטנסיבי על מנת להשלימו טרם הדיון, אולם על אף המאמצים, למרבה הצער, לא עלה בידיהם להשלים את השיח ביניהם, וכעת הוברר כי יידרש להם פרק זמן קצר נוסף למיצוי המגעים", הוסיפו.

עוד בוואלה!

מה הסיכוי להתערבות בג"ץ? כל מה שצריך לדעת על החסינות לחיים כץ

לכתבה המלאה

המגעים מגיעים ברקע העברת עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ ביום רביעי בנוגע לחסינות שהוענקה לכץ, בה קבע כי יש לבטל את חסינותו של השר לשעבר. זאת במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת החסינות.

"החלטת מליאת הכנסת ה-22 להעניק לחה"כ כץ חסינות, כמו גם המלצת ועדת הכנסת, הן בטלות וחסרות תוקף, ולחלופין יש להורות על ביטולן. זאת מהטעם שנתקבלו בחוסר סמכות ובחריגה מסמכות, וכן מחמת חוסר סבירות קיצוני", כתב מנדלבליט.

העברת עמדתו הגיעה לאחר שבחודש פברואר אישרה הכנסת את מתן החסינות מהעמדה לדין לכץ. ההחלטה הביאה לכך שהיועמ"ש לא יוכל להגיש את כתב האישום נגדו לבית המשפט, אולם הכנסת התחלפה מאז - מה שהתיר לו לעשות כן.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
קבע כי יש לבטל את חסינותו של כץ. מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

האישומים העומדים בפני השר לשעבר נוגעים למערכת היחסים שלו עם חברו הקרוב - איש שוק ההון מוטי בן ארי. על פי הפרקליטות, כץ הניח על שולחן הכנסת הצעה שיזם בן ארי לתיקון חוק ניירות ערך - שהיטיבה כלכלית בין היתר עם בן ארי ועם כץ עצמו. לאחר שההצעה עברה בקריאה טרומית, כץ ניתב אותה לוועדת הרווחה שבראשה עמד, "וזירז את ההליכים, תוך שהוא הודף במהלך הדיונים חלק ניכר מהערותיהם של גורמי המקצוע".

כץ אף הואשם כי הסתיר מחברי הוועדה את הקשר שלו עם בן ארי, והזמין את האחרון להופיע בפני הוועדה כמומחה אובייקטיבי לתחום. הנושא הגיע לדיון בוועדת האתיקה של הכנסת, ולפי כתב האישום כץ שיקר לחברי הוועדה והסתיר מהם את מהות ועומק קשריו עם בן ארי.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים כץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully