וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל דילל כוחות בגבול הצפון והסיר חלק ממגבלות התנועה; הכוננות תישמר

בצבא החליטו על פתיחת חלק מהחסימות והגבלות התנועה באזור גבול הצפון, ועל הפחתה נקודתית של כוחות התגבור במרחב, זאת לאחר הערכת מצב. עם זאת, ההיערכות במרחב הצבאי והאזרחי בגבול תימשך

בווידאו: נתניהו בפיקוד הצפון מתייחס לתקרית הירי בגבול לבנון/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

צה"ל החליט היום (שני) לדלל כוחות בגבול הצפון ולהסיר חלק ממגבלות התנועה לרכבים צבאיים, זאת לאחר הערכת מצב שקיים. כחלק מדילול הכוחות, הוסרו חלק ממגבלות התנועה לרכבים צבאיים ונפתחו חלק מהחסימות במרחב גבול הצפון. כמו כן, החל רידוד נקודתי של הכוחות שהובאו לתגבור במרחב. בצה"ל הבהירו כי תנועת כלי רכב אזרחיים תישאר חופשית כפי שהיתה עד עתה, ואין כל הגבלה על המרחב האזרחי.

עם זאת, ההיערכות של כוחות צה"ל במרחב הצבאי והאזרחי בגבול הצפון תימשך בהתאם להערכת המצב המתעדכנת באופן יומי. בהתאם לכך, כמה מהצירים ישארו חסומים לתנועת כלי רכב צבאיים. הכוחות שבמרחב ימשיכו לשמר את המוכנות המוגברת למגוון תרחישים.

הכוננות הגבוהה של צה"ל לאורך הגבולות עם לבנון וסוריה, נמשכת מזה כמה שבועות, ברקע החשש שחיזבאללה יבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, כפי שאיים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לפני כמה שבועות. הוא איים לנקום את מותו של פעיל הארגון, שחוסל בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר לפני כשלושה שבועות בסוריה.

סוללת נ"מ של צה"ל, לאחר שכוחות נפרסו בגבול הצפון בתום תקרית ירי עם חיזבאללה. 27 ביולי 2020.. רויטרס
סוללת כיפת ברזל בגבול הצפון/רויטרס

התקרית האחרונה בגבול אירעה לפני כשבועיים, אז ניסתה חוליה של חיזבאללה לבצע פיגוע בהר דב. בצה"ל הוחלט להכיל את האירוע ובתגובה לבצע ירי הרתעתי בלבד. לפי ההערכות במערכת הביטחון, פעולה זו תאפשר לחיזבאללה להסתפק בכך, ולוותר על פעולת תגמול.

כמה ימים לאחר התקרית בהר דב, כוח צה"ל סיכל ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. כוח מיוחד של יחידת מגלן שביצע מארב בדרום רמת הגולן סמוך למוצב צבאי, זיהה חוליה של ארבעה מחבלים בעת שהם מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. הכוח וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה ופגעו בהם. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

עוד בוואלה!

לצד הדריכות: צה"ל ינסה למנוע מחיזבאללה להסיט את האש מהמחאה

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל בצפון, 3 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
רידוד נקודתי של הכוחות. טנק של צה"ל שהובא לתגבור בגבול הצפון/ראובן קסטרו

יממה לאחר האירוע, שבו חוליית מחבלים ניסתה להניח מטענים באזור רמת הגולן, צה"ל ביצע תקיפה מהאוויר של כמה יעדים בדרום סוריה. על פי הודעת דובר צה"ל, בין המטרות שהותקפו היו "עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה".

בצבא האשימו את משטר אסד באירוע הטרור בגבול, שלא ברור עדיין מי עומד מאחוריו. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully