וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים הכריזו על סכסוך עבודה: "אין מספיק תקנים כדי לעמוד בעומס"

עודכן לאחרונה: 9.8.2020 / 23:03

בהסתדרות הרפואית החליטו על המהלך בשל אי-הקצאת התקנים הנדרשים בשל עומס העבודה בתקופת המשבר. אם לא יגיעו להסכמות עם האוצר בתוך שבועיים, כלל הרופאים במערכת הבריאות הציבורית ישבתו. כץ ואדלשטיין יפגשו מחר עם נציגי ההסתדרות בנסיון להסדרת המחלוקות

בווידאו: נתניהו בשערי צדק: "מתקדמים למציאת חיסון במכון הביולוגי בנס ציונה"/צילום: רוני כנפו

ההסתדרות הרפואית הכריזה הערב (ראשון) על סכסוך עבודה שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. הסכסוך הוכרז בעקבות אי-הקצאת התקנים הנדרשים לעמוד בעומס העבודה בתקופת הקורונה ובשל החלטת האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים, שצפויה להעמיק את הגירעונות הקיימים ותחייב פיטורי עובדים. שר האוצר ישראל כץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין יקיימו מחר פגישה עם נציגי ההסתדרות הרפואית במטרה להסדיר את כלל הנושאים.

עוד הבהירו בהסתדרות הרפואית כי בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר בחוסר תום לב רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות, תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה, ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד והיעדר שיפוי לרופאים שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות.

אם הצדדים לא יגיעו להסכמות בתוך שבועיים - ההסתדרות תפתח בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית של 28 אלף רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומס עבודה חריג בתקופת הקורונה. מחאת הרופאים, יוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו, ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד", יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי.

חגי קרא לשר הבריאות אדלשטיין ושר האוצר כץ להתערב ולמנוע צעדים ארגוניים נוספים. לדבריו, "ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון, אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב - ניאלץ להעמיד אותו על טעותו".

עוד בוואלה!

שביתת האחיות הסתיימה: אלפי תקנים יתווספו למערכת הבריאות

לכתבה המלאה

לפני כשלושה שבועות השביתה הסתדרות האחים והאחיות את עבודתה במחאה על מחסור באלפי תקנים למערכת הבריאות ועל הסדרת סוגיות הנוגעות לשכר ולתנאים. בתום יממה של שביתה הושגו הסכמות עם משרד האוצר על מתווה להתמודדות מיידית עם המחסור בעובדים.

במסגרת ההסכם, ייקלטו 2,000 תקני אחיות מעבר לתקנים הקיימים, מהן 1,600 למערך האשפוז ו-400 למערך הקהילה ובריאות הציבור, לטובת ההתמודדות עם העומסים שבהם מצויה המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully