וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 763 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה, 394 חולים קשים

משרד הבריאות עדכן כי סך הנדבקים בישראל עלה ל-82,515, בהם 859 מאושפזים בבתי החולים ומתוכם 118 מונשמים. מספר החולים הפעילים עומד על 24,433 בני אדם, ומניין המתים עלה ל-597. קבינט הקורונה יתכנס בצהריים על מנת לאשר מגבלות חדשות על הציבור

בווידאו: נתניהו בשערי צדק: "מתקדמים למציאת חיסון במכון הביולוגי בנס ציונה"/צילום: רוני כנפו

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 763 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-82,515. אתמול התקבלו תוצאות עבור 8,587 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 24,433. בבתי החולים מאושפזים 859 חולים, מתוכם 118 מונשמים ו-394 חולים קשה. נכון להיום מתו 597 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

ביממה הקודמת אובחנו 1,753 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 24,510, מתוכן 7.2% חיוביות לנגיף.

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מספר החולים הקשים עלה ל-394 בני אדם. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס בצהריים על מנת להאריך את תקנות שעת החירום ולאשר שורת מגבלות חדשות. השרים צפויים לאשר הגבלה על מספר הנוסעים ברכב לשני בני אדם בנוסף לנהג, לא כולל משפחות גרעיניות. כמו כן, הקבינט צפוי להחליט על הגבלת פעילות במקומות העבודה - עד עשרה אנשים בחלל סגור ועד 20 איש במרחב פתוח.

עוד צפויים לאשר השרים מתן סמכות לרופא מחוזי של משרד הבריאות להורות על סגירת מקום עבודה במגזר הפרטי לשלושה ימים, במקרה שהתגלה בו נשא קורונה.

עוד בוואלה!

גמזו הציג את התכנית למאבק בנגיף: "להוריד את התחלואה למאות עד ספטמבר"

לכתבה המלאה
דיון קבינט הקורונה 8 ביוני 2020. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
יוטלו מגבלות חדשות על נוסעים ברכב. דיון בקבינט הקורונה, יוני/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

במקביל, גורמים בסיעות החרדיות לוחצים להגדיל את כמות המתפללים המותרת בבתי הכנסת, שעומדת כיום על עשרה בני אדם. יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), אמר כי "אני מקווה שהקבינט יתקן את הקריטריון השגוי ביחס לבתי הכנסת, ויאשר את הגדלת כמות המתפללים". לדבריו, "ועדת החוקה בראשותי תבחן את ההחלטה - ולא תהסס לבטלה אם לא יהיה בה צדק והיגיון. לא יכול להיות שלא יופעל שיקול דעת לגבי בתי תפילה כפי שכבר נעשה בענפים אחרים".

בנוסף להגבלות החדשות, קבינט הקורונה יאריך את תקנות שעת החירום הקיימות היום, שתוקפן צפוי לפקוע. זאת, מכוח חוק הקורונה הגדול שעבר בכנסת בחודש שעבר. ההגבלות הקיימות היום שתוקפן יוארך הן שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, ואיסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים במקום סגור ו-20 בחלל פתוח. כמו כן, ההגבלה הקובעת את התפוסה המותרת במסעדות צפויה להיוותר עד 20 סועדים בחלל הפנימי ו-30 בחוץ. כמו כן, יוארך גם האיסור על הפעלת ברים, פאבים, מועדונים וכן אולמות וגני אירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully