וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד מציינת 100 ימים ללא קורונה, אך מזהירה משאננות

9.8.2020 / 18:05

רק 23 איש נותרו חולים פעילים, וכולם מוחזקים בבידוד, אך הרשויות מזכירות מדינות אחרות בעולם שסברו שהמגיפה מאחוריהן רק כדי להתמודד עם גל שני. "עלינו להיות מוכנים למחוץ כל מקרים עתידיים"

בווידאו: שר הבריאות של ניו זילנד התפטר בשל הפרת הנחיות הקורונה/רויטרס

ניו זילנד ציינה היום (ראשון) מאה ימים ללא הדבקה מקומית של נגיף הקורונה, אך הזהירה מפני שאננות אחרי שמדינות כמו וייטנאם ואוסטרליה, שהיו סיפור הצלחה עולמי, נאבקות עתה בהתפרצויות מחודשות.

המאבק המוצלח של ניו זילנד בנגיף הפך את מדינת האי שבאוקיינוס השקט, שבה חיים חמישה מיליון תושבים, לאחד המקומות הבטוחים ביותר בעולם כיום. תושבי ניו זילנד שבו לשגרה, אבל הרשויות מודאגות מכך שאנשים מסרבים כעת לעבור בדיקות, להשתמש באפליקציות מעקב, ואפילו מתעלמים מהנחיות הגיינה בסיסיות.

"מאה ימים ללא הדבקה מקומית הם ציון דרך משמעותי", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, אשלי בלומפילד, אך הוא הוסיף: "כפי שכולנו יודעים, אנחנו לא יכולים להרשנות לעצמנו להיות שאננים. ראינו איך מעבר לים הווירוס יכול להופיע מחדש ולהתפשט במקומות שהוא היה תחת שליטה, ועלינו להיות מוכנים למחוץ כל מקרים עתידיים בניו זילנד".

בניו זילנד יש עתה 23 חולים פעילים, וכולם מוחזקים במתקני בידוד. מאז תחילת ההתפרצות, אובחנו בסך הכול 1,219 מקרים.

מנכ"ל משרד הבריאות בניו זילנד אשלי בלומפילד. 2 ביולי 2020. אי-פי, AP
"ציון דרך משמעותי". מנכ"ל משרד הבריאות בלומפילד במסיבת עיתונאים/AP, אי-פי

וייטנאם, שעברה שלושה חודשים שלמים ללא אבחון של הדבקה מקומית, מתמודדת עכשיו עם התפרצות גדולה בעיר דה נאנג.

אוסטרליה השכנה הטילה סגר של שישה שבועות על מלבורן, העיר השנייה בגודלה במדינה. הגל השני בעיר נובע בעיקר כתוצאה מתקלות בהקפדה על בידוד.

"עבור מדינות כמו אוסטרליה וניו זילנד, המקור להתפרצויות כאלו הוא בדרך כלל ממתקני בידוד והסגר, משום שיש מספר רב של אנשים ויש שינויים רבים בצוות המפקח עליהם", הסביר מייקל בייקר, פרופסור לבריאות הציבור באוניברסיטת אוטאגו.

עוד בוואלה!

לאחר שהפר את הסגר, שר הבריאות של ניו זילנד התפטר: "הייתי אידיוט"

לכתבה המלאה
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדאן, 8 ביוני 2020. רויטרס
פתחה את קמפיין הבחירות שלה. ראשת הממשלה ג'סינדרה ארדרן/רויטרס

היו מקרים שבהם אזרחים ניו זילנדים התחמקו מבידוד, וכמה פערי אבטחה אחרים. ניו זילנד האיצה לאחרונה את הבדיקות במתקני הבידוד והמרפאות, והחלה לעבוד על טכנולוגיה לאיתור נדבקים דרך טכנולוגיית בלוטות'.

אתמול פתחה ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן בקמפיין הבחירות שלה על כהונה נוספת, שאותו תיארה בתור "בחירות קוביד". עם זאת, במקרה של התפרצות מחודשת, האופוזיציה תוכל להשתמש בזה נגדה ולשפר את מעמדה. הפופולריות של ארדרן, מנהיגת הלייבור, זינקה בזכות טיפולה במשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully