וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה חזרה לניו זילנד: שתי חולות שוחררו מבידוד מוקדם, הצבא יפקח

17.6.2020 / 18:16

ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן זעמה על התקלה שאפשרה לשתיים לצאת ממתקן בגבול, ולנוע בחופשיות בזמן שהיו נשאיות של הנגיף. הצבא יפקח מעתה על המתקנים. "כישלון מערכתי שלא מתקבל על הדעת"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ניו זילנד אמרה היום (רביעי) כי כוחות הביטחון יפקחו כעת על מתקני ההסגר במדינה ויחזקו את ביקורות הגבולות, אחרי טעות שאפשרה לשתי נשאיות של נגיף הקורונה לנוע ברחבי המדינה. היא איבדה את מעמדה כמדינה הנקייה מהנגיף, אחרי ששתי נשים שקיבלו אישור לצאת מהבידוד מוקדם יותר מהנדרש אחרי שובן מבריטניה התגלו כנשאיות.

ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן מינתה את סגן שר ההגנה, דיגבי ווב, לפקח על כל הסגר ולנהל את מתקני בידוד, כולל את תהליכי היציאה מהם. היא אמרה כי הוא יוכל להשתמש באמצעים הלוגיסטיים של הצבא, במומחיות המבצעית שלו, ובמידת הצורך, גם באנשי צבא, לטובת הפיקוח על המתקנים.

היא הוסיפה כי תיערך בדיקה על מנת להבטיח שכל התקנות מקוימות וניתן יהיה לבצע כל שינוי הדרוש לחיזוק נוסף של מתקני הגבול.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדאן, 8 ביוני 2020. רויטרס
מאבק מתמשך בנגיף. ארדרן, בשבוע שעבר/רויטרס

"אני לא יכולה לאפשר את אובדן ההישגים שלנו בשל אי-קיום הנהלים", אמרה ארדרן במסיבת עיתונאים בפרלמנט. ניו זילנד חגגה את היותה אחת המדינות הראשונות בעולם שהשמידה את הנקיף ואת חזרתה לשגרה שקדמה למגיפה, כשהסירה את כל המגבלות ואמצעי הריחוק פרט לבידוק בגבולות.

שתי הנשים שהגיעו מבריטניה ב-7 ביוני הוכנסו לבידוד אחרי הנחיתה, אולם הן קיבלו אישור מיוחד לעזוב את המתקן כדי לראות את הוריהן הגוססים, אף שלאחת מהן היו תסמינים שלטענתה היו קשורים לבעיה רפואית. ארדרן אמרה שאסור היה לה לאפשר לעזוב.

"זה כישלון מערכתי בלתי-מתקבל", אמרה. "אנחנו דורשים שתי בדיקות, לא אחת, במתקנים האלו. זה לא נעשה, ואין תירוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully