וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהפר את הסגר, שר הבריאות של ניו זילנד התפטר: "הייתי אידיוט"

2.7.2020 / 5:20

דייוויד קלארק, שעבר כמה פעמים על צעדי הממשלה למניעת התפשטות הקורונה, התפטר מתפקידו כממונה על מערכת הבריאות במדינה. בעוד תגובת ניו זילנד למשבר הקורונה קצרה שבחים ברחבי העולם, השר עצמו זכה לביקורת רבה מהציבור. "המשכת כהונתי בתפקיד מפריעה לתגובת הממשלה"

בווידאו: שר הבריאות של ניו זילנד התפטר בשל הפרת הנחיות הקורונה/רויטרס

(בווידאו: ראשת ממשלת ניו זילנד: "מיגרנו את הקורונה")

שר הבריאות של ניו זילנד, דייוויד קלארק, התפטר הלילה (חמישי) מתפקידו, לאחר שהפר כמה פעמים את צעדי המניעה להתפשטות הקורונה שהטילה ממשלת ניו זילנד במהלך המגיפה. הוא כינה עצמו כ"אידיוט", והוסיף כי הוא פעל בכל מרצו בתפקיד.

"אני מבין שהמשכת כהונתי בתפקיד מפריעה לתגובה הכוללת של הממשלה לקורונה", אמר קלארק, והוסיף כי הוא מתכוון להישאר בפרלמנט כמחוקק בדרגה נמוכה יותר.

התגובה הבריאותית של ניו זילנד למשבר הקורונה זכתה לשבחים ברחבי העולם, לאחר שהמדינה הצליחה לעצור לחלוטין את העברת הנגיף בקהילה. אבל קלארק עצמו זכה ללעג. הפרת הנהלים האחרונה שלו היתה בשבוע שעבר, כשהשר אישר לכמה אנשים שחזרו מחו"ל לצאת מהסגר מבלי להיבדק אצל מנכ"ל משרד הבריאות אשלי בלומפילד. הוא אף ניסה להעביר חלק מהאשמה לבכיר המשרד.

שר הבריאות המתפטר של ניו זילנד דייוויד קלארק, יחד עם ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן. 2 ביולי 2020. גטי, GettyImages
שר הבריאות המתפטר דייוויד קלארק, ביחד עם ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן/GettyImages, גטי

בלומפילד, שעמד מאחורי קלארק בעת שמסר את הודעת ההתפטרות שלו, נראה מופתע מהביקורת והסיט את מבטו מקלארק. בלומפילד היה המומחה הרפואי המהימן, וגם הפנים הציבוריות של תגובת הממשלה לנגיף. אנשים רבים כעסו על הניסיון של קלארק להסיר מעצמו את האשמה, ויצאו בקמפיין טוויטר שכונה "פרחים לבלומפילד". המונים תרמו כסף כדי לקנות פרחים למנכ"ל משרד הבריאות, אך ככל שכסף רב יותר הצטבר, ביקש בלומפילד לתרום אותו לעמותות צדקה.

עוד בוואלה!

רה"מ ניו זילנד: מיגרנו את הקורונה, נסיר את כל המגבלות

לכתבה המלאה

אך זו היתה רק האחרונה בסדרת טעויות שביצע קלארק. כבר באפריל הוא הורחק מכמה מתפקידיו, לאחר שהתריס נגד הסגר הקפדני במדינה. הוא נסע לחוף במרחק של 19 ק"מ, כדי לטייל עם משפחתו, בזמן שהממשלה ביקשה מאנשים להישאר בבית. "הייתי אידיוט ואני מבין למה אנשים כועסים עלי", אמר אז קלארק. מוקדם יותר הוא הודה שרכב על אופניו בפארק שליד ביתו, דבר שגם היה בניגוד להוראות.

מנכ"ל משרד הבריאות בניו זילנד אשלי בלומפילד. 2 ביולי 2020. אי-פי, AP
"פרחים לבלומפילד". מנכ"ל משרד הבריאות בניו זילנד, וה"פנים" של הקורונה אשלי בלומפילד/AP, אי-פי

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, אמרה אז כי בדרך כלל היא הייתה מפטרת את קלארק, אך המדינה לא יכולה להרשות לעצמה הפרעה בתחום הבריאות, בזמן שהיא נלחמת בנגיף. במקום זאת, היא הסירה ממנו את הסמכויות הכלכליות והורידה אותו לתחתית הדירוג בממשלה. אך היום ארדרן הסכימה לקבל את התפטרותו של קלארק. "חיוני שלמשרד הבריאות שלנו יהיה את אמון הציבור", אמרה ארדרן. "כמו שדיוויד אמר לי, צרכי המדינה חייבים לבוא לפניו כאדם". היא מינתה את שר החינוך כריס היפקינס לתפקיד באופן זמני.

המהלך הזה מגיע פחות משלושה חודשים לפני שהניו זילנדים מצביעים בבחירות כלליות. ארדרן, מנהיגת מפלגת הלייבור הליברלית, ראתה שהפופולריות שלה עולה בשלבים הראשונים של מגיפת הקורונה, אם כי סקרי דעת קהל מהעת האחרונה מצביעים על התחזות משמעותית של המפלגה הלאומית השמרנית, בהנהגתו של המנהיג החדש טוד מולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully