וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא יומי של נדבקים בארה"ב; מומחה מזהיר: "נגיע למאה אלף מקרים ביום"

1.7.2020 / 5:30

הקורונה ממשיכה להשתולל בארצות הברית, ולפי נתוני סוכנות הידיעות רויטרס - יותר מ-47 אלף נמצאו חיוביים לנגיף ביממה. המומחה הבכיר למגיפות במדינה התריע כי המספר עלול להכפיל את עצמו: "אני מודאג, זה יכול להיות רע מאוד". טראמפ האשים: "אני כועס על סין יותר ויותר"

צילום: רויטרס

מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות בארצות הברית, ומספר המאובחנים הגיע לשיא של כל הזמנים - יותר מ-47 אלף ביממה אחת - כך עולה הלילה (רביעי) מנתוני סוכנות הידיעות רויטרס. זאת, לאחר שביום שישי האחרון ארצות הברית כבר הגיעה לשיא של 40 אלף נדבקים ביממה. מתחילת ההתפרצות בחודש מרץ, יותר מ-130 אלף אמריקנים מתו מקורונה, וסך הנדבקים עומד על כ-2.8 מיליון בני אדם.

מוקדי ההתפרצות העיקריים כרגע הם קליפורניה, טקסס ואריזונה, כשבמדינות אלה אף קיים מחסור במיטות לחולי קורונה בבתי החולים. בנוסף לכך, לפחות בעשר מדינות בארצות הברית הוכפל מספר הנדבקים במהלך חודש יוני בלבד, בהן פלורידה וטקסס.

בדיקות קורונה מתוך הרכב בפיניקס שבאריזונה, ארצות הברית. 27 ביוני 2020. AP
מוקד התפרצות עיקרי. בדיקות לגילוי קורונה בפיניקס שבאריזונה, בשבוע שעבר/AP

בעקבות השתוללות הקורונה, מנהל המכון הלאומי למחלות מדבקות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הבהיר כי "זה לא סוד שאנחנו לא בשליטה מלאה כרגע". בדבריו לוועדת הסנאט, הביע פאוצ'י את דאגתו כי המצב עלול להפוך ל"רע מאוד". לטענתו, אם לא ייעשה מאמץ לאומי להאט את התפשטות הנגיף, מספר הנדבקים היומי יכול להגיע גם למאה אלף.

עוד אמר פאוצ'י כי ישנם אנשים שלא עוטים מסיכות ומתקהלים על אף האיסור. "לכן אני מאוד מודאג, עלינו להפיץ את המסר שכולנו נמצאים בתוך זה יחד", אמר המומחה. "האמריקנים יצטרכו להישמע להנחיות הריחוק החברתי אם הם רוצים לשוב לשגרה". פאוצ'י התייחס גם לחיסון מפני הנגיף, ואמר כי "אני מקווה שהוא יהיה זמין בתחילת השנה הבאה".

עוד בוואלה!

ארה"ב: 1.4 מיליארד דולר מכספי הסיוע לקורונה - נשלח לאנשים מתים

לכתבה המלאה
עובד בחנות בודק לקוח לאחר ההקלות בסגר הקורונה בניו יורק, ארצות הברית, 12 ביוני 2020. רויטרס
"לא בשליטה מלאה". בדיקת חום בחנות בניו יורק לאחר ההקלות בסגר/רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף שוב את סין בשל התפשטות המגיפה. "ככל שאני רואה את המגיפה מתפשטת בכל העולם וגורמת נזק אדיר לארצות הברית, כך אני כועס יותר ויותר על סין", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "אנשים יכולים לראות את זה, ואני מרגיש את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully