וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חצי שנת אימונים: טייסת ה"אדיר" השנייה הוכרזה כמבצעית

9.8.2020 / 18:22

טייסת 116, המכונה "אריות הדרום", הוכרזה כמבצעית לאחר תהליך הכנה לביקורת הכשירות. לאחר ההכרזה, אנשי הטייסת יוכלו לקחת חלק פעיל בפעילות המבצעית של חיל האוויר. היא תצטרף לטייסת F-35 שכבר פעילה בחיל האוויר - "נשר הזהב"

צילום: דובר צה"ל

טייסת ה"אדיר" (F-35) השנייה של חיל-האוויר, הוכרזה כמבצעית - כך הודיע היום (ראשון) צה"ל. לאחר ההכרזה על הטייסת כמבצעית, אנשיה יוכלו לקחת חלק פעיל בפעילות המבצעית של חיל האוויר. לקראת הפיכתה למבצעית, הטייסת שזכתה לכינוי "אריות הדרום", עברה תהליך ממושך במהלכו המשרתים צברו ניסיון בתחומים שונים, מהגדרת תהליכי הדרכה ועד לתורות הלחימה.

במשך חצי השנה האחרונה ניצבו בפני אנשי הטייסת תרחישים שונים שעמם נדרשו להתמודד, כחלק מהכנתם לביקורת הכשירות המבצעית שנערכה השבוע. "ביקורת הכשירות מספקת חותמת רשמית לכשירות המבצעית של טייסת 116 לביצוע כלל המשימות של מערך ה'אדיר'", הסביר רס"ן אדי, הקצין הטכני של הטייסת. "משימות הטייסת כוללות גם את אופן ניהול הטייסת בשגרה ובלחימה, וגם את דרכי התמודדות עם תרחישי רציפות תפקודית".

כיום ישנם 20 מטוסי "אדיר" בחיל אוויר - מתוך עסקת המיליארדים לרכש 50 מטוסי חמקן - שמתחלקים בין שתי טייסות. הראשונה היא טייסת "נשר הזהב", שהחלה לקלוט בדצמבר 2016 את המטוסים הראשונים, ומאחוריה כבר כמה שנים של פעילות מבצעית. הטייסת זוכה לתהודה ברחבי העולם. לפי פרסומים זרים, מיוחסות לה תקיפות באזורים שונים במזרח התיכון. הטייסת השנייה, "אריות הדרום", נפתחה מחדש בינואר 2020 והחלה לקלוט את מטוסי "אדיר", חלקם מטייסת "נשר הזהב", ואחרים שהגיעו באופן ישיר מחו"ל.

טייסת ה"אדיר". עמית אגרונוב, חיל האוויר, אתר רשמי
טייסת ה"אדיר"/אתר רשמי, עמית אגרונוב, חיל האוויר

למטוסי ה"אדיר" יש משימות מורכבות ביותר במעגלים קרובים ורחוקים הכוללים תקיפה, איסוף מודיעין וקישוריות בין מערכים אוויריים ויבשתיים. טייסת חמקנים מבצעית שנייה מעניקה לצה"ל גמישות בהפעלת כוחות לצורך משימות אלו.

אחת ממטרות העל של המטכ"ל במסגרת התכנית הרב-שנתית "תנופה", היא לשלב את מטוס "אדיר" בקישוריות רב זרועית - בין החילות, האגפים והזרועות השונים בצה"ל. כמו כן, מעוניינים במטכ"ל לשלב את ה"אדיר" במהלומות רב ממדיות על האויב, הכוללות תקיפה במרחבים מסוגים שונים, מפצצות ועד לוחמה אלקטרונית.

עוד בוואלה!

מטוס שובר שוויון וטייסת לתקיפות חשאיות: הקיץ הדרמטי של חיל האוויר

לכתבה המלאה
תרגיל ה״בלו פלאג״ 14 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
מטוסי F-35 משתתפים בתרגיל בנגב, בשנת 2019/דובר צה"ל

לדברי מקורות בחיל האוויר, כניסתם של המטוסים למרכזי ניסוי הטיסה של חיל האוויר אמור לשנות את כללי המשחק, מאחר שהוא אמור לסייע לצה"ל ומשרד הביטחון לפתח מערכות ואפליקציות שונות, וכן להעמיס מטענים, טכנולוגיה ייעודית וחימושים מתקדמים שיעצימו את הקטלניות של צה"ל. פעולות אלו אמורות להעניק לישראל יתרון משמעותי על פני חילות זרים שיפעילו מטוסי חמקן דומים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully