וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: על איראן לזכור שמטוסינו יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון

9.7.2019 / 16:02

במהלך סיור בטייסת F-35 בבסיס נבטים אמר ראש הממשלה כי "איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל, וכדאי שהיא תזכור שהמטוסים יכולים להגיע גם לאיראן וגם לסוריה". במהלך הביקור במקום קיים נתניהו דיון ביטחוני עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, סייר הבוקר (שלישי) בטייסת מטוסי ה-F35 וקיים דיון ביטחוני עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ופורום מפקדי חיל האוויר בבסיס נבטים. "איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל; כדאי שהיא תזכור שהמטוסים האלה יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון גם לאיראן ובוודאי גם לסוריה", אמר נתניהו במהלך הסיור.

לדבריו, "אני רואה את כל מערכות הנשק שלנו והמטוסים שלנו, וכאן מאחוריי מטוס ה'אדיר', ה-F-35. איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל; כדאי שהיא תזכור שהמטוסים האלה יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון גם לאיראן ובוודאי גם לסוריה".

עוד בוואלה! NEWS
ברק באולפן וואלה! NEWS: היועמ"ש מונע מהמשטרה לחקור מידע חדש על נתניהו
חיי האזרחים באיראן כבר בלתי-נסבלים, אבל הגרוע מכל עוד לפניהם
ממשיכה לסגת מהסכם הגרעין: איראן הודיעה על הגברת רמת העשרת האורניום

רה"מ נתניהו בביקור בבסיס חה"א נבטים 9 ביוני 2019. אריאל חרמוני/משרד הביטחון, אתר רשמי
נתניהו, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני/משרד הביטחון

האיחוד האירופי קרא היום לאיראן לצמצם בחזרה את רמת העשרת האורניום שלה. "אנחנו ממשיכים להפציר באיראן שלא לנקוט צעדים נוספים שיפגעו בהסכם הגרעין ולעצור ולבטל את כל הפעילויות שאינן עולות בקנה אחד איתו, כולל יצור אורניום ברמה נמוכה", אמרה דוברת האיחוד.

לפני יומיים הודיעו בטהראן על שורת צעדים חדשים לצמצום מחויבותיהם להסכם, בעקבות הפרישה של ארה"ב והסנקציות של טראמפ. "הדלת לדיפלומטיה עדיין פתוחה", אמרו באיראן, שקוראים לאירופה לפצות אותם על הנזק הכלכלי והציבו אולטימטום חדש של 60 יום. בכך למעשה תחצה איראן את רף העשרת האורניום העומד על 3.67%, אחרי שכבר חצתה בשבוע שעבר את כמות האורניום המועשר שבה מותר לה להחזיק. ראש הממשלה נתניהו כינה זאת "צעד מסוכן מאוד" וקרא למדינות אירופה לחדש את הסנקציות על איראן. הן, מצדן, גינו את טהראן אולם לא צפויות בשלב זה להעניש אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully