וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מסיכות וריחוק חברתי: אחרי שבלמו את הקורונה, ברצועת עזה שבו ללימודים

8.8.2020 / 16:09

לאחר חמישה חודשים של סגר, בחמאס רשמו הצלחה במלחמה בנגיף, כשלא נרשמו ברצועה התפרצויות ולא היו הדבקות בקהילה. במערכת החינוך בעזה פתחו השבוע את בתי הספר במתכונת חלקית, כששנת הלימודים צפויה להתחיל בספטמבר כמתוכנן

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מאות אלפי תלמידים ברצועת עזה חזרו היום (שבת) לבתי הספר, ללא צעדי ריחוק חברתי ועטיית מסיכות, לאחר שמוסדות החינוך בה נפתחו בתום סגר של חמישה חודשים. זאת, על אף שברחבי העולם, התפשטות נגיף הקורונה הביאה לדחייה של פתיחת הלימודים. בתי הספר ברצועה ייפתחו תחילה במתכונת חלקית, עד לתחילת שנת הלימודים בספטמבר, בעקבות ההצלחה שרשמו בחמאס בבלימת הנגיף.

285 אלף תלמידים שבו לבתי הספר שמפועלים על ידי אונר"א ואילו 277 אלף לבתי הספר הציבוריים. התלמידים לא נתבקשו ללבוש מסיכות או לשמור על מרחק, אך המורים של סוכנות הסיוע של האו"ם קיבלו את פניהם עם חומר לחיטוי הידיים.

הילדים והנערים ששבו ללימודים ישלימו במהלך חודש אוגוסט את השיעורים שפספסו במהלך חודשי הסגר. לשם כך - ההפסקות בוטלו, אורך ימי הלימוד קוצר והקפיטריות נסגרו. הרשויות צופות חזרה ללימודים במתכונת מלאה בספטמבר.

מורה בבית ספר של אונר"א ברצועת עזה, שופכת על ידי התלמידים חומר חיטוי עם פתיחת בתי הספר ברצועה לאחר חודשים של סגר בשל התפשטות נגיף הקורונה. 08 באוגוסט 2020.. AP
המורים קיבלו את פני התלמידים. בית ספר בעזה, היום/AP

מחזה נדיר זה, של נורמליות, מגיע בעקבות הצלחה בבלימת הנגיף ברצועה. נכון להיום, לא נרשמו מקרים של הדבקה בקהילה בשטחה הצפוף והסגור, המאכלס יותר משני מיליון תושבים. בחמאס נקטו בצעדים נוקשים ומחמירים כדי למנוע התפרצות. לאחר שנגלו בהן מקרים, הגבול עם מצרים וישראל נסגר לחלוטין והוטלה חובת בידוד על כל מי שנכנס לרצועה.

פאריד אבו עטרה, ראש תוכנית החינוך של אונר"א, אמר כי הסוכנות "עשתה כל שביכולתה כדי להבטיח התחלה חלקה של שנת הלימודים, ונקטה כמה צעדים: הכנה, ניקוי וחיטוי של בתי הספר, והכשרה של הצוות לבצע חיטוי יומי".

עוד בוואלה!

עם מפקד חדש וכשעיני צה"ל נשואות צפונה, באוגדת עזה מתכוננים למלחמה

לכתבה המלאה
בית ספר של אונר"א ברצועת עזה נפתח לאחר חודשים של סגר בשל התפשטות נגיף הקורונה. 08 באוגוסט 2020.. AP
מחזה נדיר של נורמלית. בית ספר בעזה, היום/AP

מדיניות החמאס לבלימת הנגיף הוכחה כמוצלחת. עד כה, אותרו ברצועת עזה 78 חיוביים לקורונה, ונרשם מקרה מוות אחד - חולה עם מחלות רקע. כל המקרים אותרו במרכזי בידוד. מנגד, הסגר הקשיח את תנאי הסגר הקיימים ברצועה ופגע בעיקר בתושבים הנזקקים לסיוע הומניטרי ולעובדים של ארגוני סיוע בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully