וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה ברצועת עזה

23.5.2020 / 16:43

אישה פלסטינית בת 77 שחלתה בנגיף מתה ברצועה, שבשטחיה התגלו עד כה כ-55 נדבקים. על פי משרד הבריאות הפלסטיני היא סבלה ממחלת רקע כרונית, והגיעה לעזה ממצרים לפני כמה ימים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אישה פלסטינית בת 77 מתה מנגיף הקורונה ברצועת עזה - כך הודיע היום (שבת) משרד הבריאות הפלסטיני. מדובר במקרה הראשון של מוות מהנגיף בשטחי הרצועה, שבה ידוע עד כה על 55 מקרים של הידבקות בווירוס.

על פי משרד הבריאות הפלסטיני, בת ה-77 סבלה ממחלת רקע כרונית והגיעה לרצועה ממצרים מוקדם יותר השבוע, ב-19 במאי, ומאז שהתה בבידוד למניעת הדבקה.

תפילות יום השישי בעזה תחת הגבלות הריחוק החברתי שהוכרזו בשל הקורונה. 22 במאי 2020. רויטרס
תפילות יום השישי בעזה תחת הגבלות קורונה/רויטרס

הרשויות בעזה דיווחו על 35 מקרי הידבקות חדשים בימים האחרונים, שהביאו את המספר הכולל ל-55 בני אדם. כל המקרים החדשים התגלו במתקני בידוד. עם העלייה במספר הנדבקים, חודשו גם החששות מפני התפרצות רחבה ברצועה, שעלולה לגרום לקריסה של מערכת הבריאות. במקביל, בגדה המערבית נרשמו שני מקרי מוות מקורונה, ו-423 בני אדם נדבקו בנגיף.

למרות מספר הנדבקים ההולך וגדל ברצועה, חמאס הורה אתמול, בפעם הראשונה מאז מרץ, על פתיחה מחודשת של המסגדים לתפילות יום שישי לכבוד חג העיד אל-פיטר. המתפללים נדרשו להקפיד על חיטוי ידיים בכניסה, להביא שטיחי תפילה אישיים, לחבוש מסכות ולשמור על מרחק.

המקרים הראשונים של הידבקות בקורונה ברצועה התגלו בסוף מרץ, אז אובחנו שני פלסטינים שביקרו בפקיסטן כנשאי הנגיף והוכנסו לבידוד. מאז, תושבי עזה יכולים להיכנס לרצועה רק דרך מעבר רפיח שבגבול עם מצרים, ועליהם לשהות בבידוד במשך 21 ימים.

עובדים פלסטינים מחטאים מסגד יום לפני הפתיחה המחודשת לתפילות יום שישי, עזה. 21 במאי 2020.. רויטרס
חיטוי מסגדים לקראת פתיחה מחדש. עזה, השבוע/רויטרס

14 טונות של ציוד רפואי למאבק בהתפשטות הקורונה נשלחו ביום שלישי האחרון מאיחוד האמירויות לשטחים הפלסטיניים דרך ישראל, בטיסה מסחרית ראשונה בין שתי המדינות. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתיה, אמר כי לא היה תיאום בין איחוד האמירויות לבין הרשות בכל הנוגע למשלוח מסוג זה. "קראנו על כך בעיתונים", אמר אשתיה ביום חמישי האחרון. "לא הודיעו לנו על המשלוח, ולא היה שיח בין הצדדים".

על פי חברת התעופה "איתיחאד איירווייז", המטוס המריא מאבו דאבי לישראל ביום שלישי האחרון. עם זאת, לא ידוע לאן הציוד הרפואי נשלח לאחר שנחת בנמל התעופה בן גוריון, ומהצד הישראלי סירבו להתייחס לנושא.

תלמידים פלסטינים חובשים מסיכות ושומרים על ריחוק בעת קבלת תעודות בבית הספר עותמאן בן אפאן בצפון רצועת עזה. 21 במאי 2020. רויטרס
תלמידים עוטים מסיכות בבית ספר בצפון רצועת עזה, השבוע/רויטרס

עם זאת, הסיוע מאיחוד האמירויות עלול להתעכב בעקבות הדיווחים על הכרזתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. זאת, בשל הכוונות לספח שטחים מהגדה המערבית, כחלק מתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בכירים ברשות הפלסטינית אמרו כי כוחותיהם הונחו לנתק את כל המגעים עם ישראל. בשל כך, הכוחות נסוגו מאזורים הסמוכים לירושלים, בהם אישרה להם ישראל לפעול כחלק מהמאבק בהתפרצות הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully