וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ברלנד פנו לקהילה: העבירו את מענקי הקורונה למימון הגנתו המשפטית

4.8.2020 / 13:32

בקו המרכזי של קהילת "שובו בנים" הופצה הודעה הקוראת לתלמידיו להעביר את כספי המענק או חלקים ממנו לצורך תשלום לסניגורים של ברלנד, הנאשם בעבירות מרמה והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים: "ההוצאות כבירות מאוד, צריכים לכל הפחות את המעשרות"

בווידאו: מקורבי ברלנד ביקשו להעביר את מענקי הקורונה למימון הגנתו המשפטית/קו המידע ברסלב - שובו בנים 9148*

מקורבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שהואשם בעבירות מרמה והלבנת הון, ביקשו מחסידיו להעביר את כספי המענק לכל אזרח שחולקו בשל התפשטות נגיף הקורונה לטובת הגנתו המשפטית. הם הפיצו הודעה בקו המידע המרכזי של הקהילה שבה נאמר כי "ההוצאות של עורכי הדין כבירות מאוד ואין מי שהשתתף (בהן) חוץ מתלמידים של מורנו הרב. הם היחידים שיש להם את הלב עבור הדבר הזה". עורך דינו של ברלנד הוא עמית חדד, אחד מפרקליטיו של ראש הממשלה.

ברלנד, מנהיגה של אחת הקהילות הגדולות מחסידות ברסלב, נעצר בחודש פברואר בעקבות מעורבותו בפרשה שזכתה לכינוי "עושק שחור". גם כעת הוא במעצר עד תום ההליכים. לפי האישום נגדו, הוא עסק במתן שירותים שונים כמו פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית תמורת תשלום. בנוסף, נטען נגדו כי הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס והעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש.

הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
"עבור פדיון שבויים". ברלנד בהארכת מעצרו, פברואר/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

כעת, מקורביו מבקשים לעזור במימון הגנתו המשפטית, ובהודעה שפורסמה לאנשי קהילתו נאמר כי "בימים אלו שכולם מקבלים את המענק מהביטוח הלאומי בעקבות נגיף הקורונה, אנחנו רואים בציבור הכללי, בציבור הרחב, כל מיני יוזמות להעביר תרומות למטרות שונות ומגוונות". בהודעה הוצעה לחסידיו אפשרות להעביר חלק מהסכום של המענקים. "צריכים לכל הפחות את המעשרות, כל אחד כמה שיכול להעביר עבור פדיון שבויים", נאמר.

מקו המידע שבו הושמעה ההקלטה נמסר בתגובה: "מתוך רבבות חסידיו, מעריציו ואוהדיו של כבוד הצדיק הרב ברלנד, המורכבים מכל פסיפס גווני הקשת של הציבוריות הישראלית - עשירים ועניים, דתיים וחילונים, מימין ומשמאל, ישנם רבים מאד ששמחים לתרום לאותו צדיק שעל פי אישומי הפרקליטות חילק 138 מיליון שקל לצדקה ונזקקים ולא השאיר לעצמו מאומה".

עוד בוואלה!

איומים ושבירת מצלמות: ברלנד במעצר, אך אנשיו ממשיכים להיאבק במתנגדיו

לכתבה המלאה

שני אישומים חדשים

בימים האחרונים פנתה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר בבקשה לתקן את כתב האישום נגד ברלנד ולהוסיף לו שני אישומים העוסקים בעבירות מס והלבנת הון. בחודש מרץ הוגש כתב אישום המייחס לו אישומים של עבירות עושק ומרמה, וניסיון שידול לאלימות.

חקירת העבירות הכלכליות נמשכה כחודשיים וחצי נוספים, ובסיומה זומן ברלנד לשימוע. העבירות המיוחסות לו באפיק זה הן עבירות מס - העלמת הכנסות בהיקף של 138 מיליון שקלים החל משנת 2010, וכן עבירות הלבנת הון בהיקף של 54 מיליון שקלים.

הפגנת תומכי ברלנד מחוץ לדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים 5 במרץ 2020. ניב אהרונסון
"הוצאות עורכי הדין כבירות מאוד ואין מי שהשתתף בהן". הפגנת תומכי ברלנד, מרץ/ניב אהרונסון

משפחות רבות בקהילתו של ברלנד הן משפחות ברוכות ילדים במצב סוציו-אקונומי נמוך, והמענק שהועבר להם בעקבות הקורונה עשוי לסייע להן במחייה ובקניית מזון. לא ברור כיצד הן יגיבו לבקשה שהופצה בקו המידע של ברלנד, אך עצם הבקשה מלמדת על הציפייה מהם להיענות לה.

ברלנד נדון לפני כארבע שנים ל-18 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות מין בשתי נשים בקהילתו. מעונשו קוזזה תקופת מעצרו בחו"ל בתום מסע ההימלטות שלו ברחבי העולם, והוא אף שוחרר מוקדם מהצפוי ממאסרו לאור טענות על כך שמצבו הרפואי ירוד. לאחר שריצה את עונשו הוא חזר להנהיג את הקהילה. מאז הוא ניסה לקבל לגיטימציה בציבור החרדי, אך מאמצים אלה נתקלים בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully