וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוונה לחמוק מתשלום מס": הרב ברלנד יואשם בעבירות במרמה והלבנת הון

בפרקליטות הודיעו על הגשת כתב האישום נגד ברלנד, בכפוף לשימוע. זאת, בנוסף לתיק המתנהל בעניינו בגין ניצול מעמדו כרב מוכר ונערץ על מנת להוציא סכומי כסף מאנשים שהיו שרויים במצוקה ופנו אליו לעזרה

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: הארכת מעצרו של הרב ברלנד)

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (שני) על כוונותיה להעמיד לדין את הרב אליעזר ברלנד באשמת מרמה מתוך כוונה לחמוק מתשלום מס, הלבנת הון ועבירות נוספות. זאת בכפוף לשימוע שיערך לו.

ההחלטה לזמן את ברלנד לשימוע בגין עבירות אלה התקבלה בנוסף לתיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו בגין ניצול מעמדו כרב מוכר ונערץ על מנת להוציא סכומי כסף מאנשים שהיו שרויים במצוקה ופנו אליו לעזרה. בפרשה, שזכתה לכינוי "עושק שחור", ברלנד עסק במתן שירותים שונים כמו פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית, תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת "שובו בנים". לטענת הפרקליטות, הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, חשוד ברלנד שהעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש.

הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
יואשם בעבירות נוספות. ברלנד/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

בתחילת מרץ, הואשם ברלנד, שלכאורה גבה יחד עם מקורביו כספים בתמורה להבטחות שווא, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק. בכתב האישום פורטו 16 מקרים שונים, שבחלקם הבטיח ריפוי לחולים בעלי שיתוק מוחין ולמקרים של מוות מוחי. לפי כתב האישום, ברלנד "בעצמו ובאמצעות עוזריו, יצר כלפי הפונים אליו מצגי שווא שונים, לפיהם הוא בעל כוחות מיוחדים לגרום לכך כי יקבלו מרפא ומזור למצוקותיהם, וזאת באמצעות תשלום סכומי כסף של אלפי שקלים לידיו".

באפריל הורה בית המשפט על מעצרו של ברלנד עד לתום ההליכים נגדו. הוא קבע כיתיאור האישומים אינו יכול אלא "ללמד על מערך שלם, שלא לומר תעשיה של הונאה ומצגי שווא, בכדי להביא את מי שמצוי במצוקה לשלם אלפי שקלים ולעיתים עשרות אלפי שקלים כדי לרכוש תקוות שווא למזור לחולי, לתחיית מתים, לשחרור מבתי סוהר ועוד".

הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
ברלנד בדיון בהארכת מעצרו לפני כחודשיים/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

בבקשת המעצר נטען כי מסוכנותו של ברלנד נלמדת אף "מההתנהגות האלימה שבאה לידי ביטוי בנכונותו של הנאשם להפעיל אלימות פיזית של ממש על ידי מי ממאמיניו כלפי מי שהוא סבור שראוי לכך, תוך שהוא אומר בקולו כי אינו מורתע מעונשי מאסר. בית המשפט קבע כי לא ניתן לתת בנאשם את האמון המינימלי הנדרש לשחרור לכל חלופה, גם אם זו כוללת מעצר בפיקוח אלקטרוני, מפקחים, מעטפת של חברת אבטחה ובטוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully