וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על החתום, הרב עובדיה יוסף: פרקליטו של הרב ברלנד הציג מסמך הסמכה מזויף

26.2.2020 / 18:04

עו"ד עמית חדד הציג בביהמ"ש מכתב המעיד שמנהיג קהילת "שובו בנים" הוסמך לרבנות ע"י הרב עובדיה יוסף ב-1979, עת כיהן כרב הראשי לישראל. ואולם בחינת המסמך מעלה שאינו מהימן, לצד העובדה שהמשטרה טענה בעבר ש"לא הוסמך". חדד: אם יתברר שמדובר בזיוף - אשקול את ייצוגו

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: הארכת מעצרו של ברלנד לפני כשבוע)

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים שצפוי לעמוד לדין בעבירות עושק, מרמה והלבנת הון, הציג אתמול (שלישי) לבית המשפט השלום בירושלים מסמך מזויף החתום בשמו של הרב עובדיה יוסף, זאת בניסיון להוכיח כי ברלנד הוסמך לרבנות וראוי להיקרא בתואר רב, אף שבפועל לא קיים מסמך כזה. חדד הסתמך על חתימת "העתק נאמן למקור" של עו"ד עמנואל קאלוב, חסיד של ברלנד, הוא הציג את המסמך במהלך דיון בעניינו של ברלנד, שנמצא במעצר בעקבות החשדות החמורים שעלו נגדו בפרשת "עושק שחור". היום, הוגשה נגדו הצהרת תובע במסגרת הפרשה.

המסמך שהוצג לשופט אלעזר ביאלין נכתב במקור על ידי הרב יוסף בעת שכיהן כרב הראשי לישראל בסוף שנת 1979. הוא נושא את התאריך העברי כ"ט כסלו תש"מ, וכך גם את סמל המדינה והלוגו הרשמי של לשכת הרב הראשי. בין היתר נכתב בו "הריני מאשר בזה כי הרה"ג ר' אליעזר ברלנד שליט"א למד בבית מדרש לרבנים ודיינים, בעה"ק (בעיר הקודש) ירושלים, ולאחר שנבחן בהלכות איסור והיתר, והשיב בבקיאות רבה ובהבנה עמוקה, קיבל סמיכה לרבנות". עוד נכתב כי "וראוי הוא לכהן פאר כרב בעיר ואם בישראל".

הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
הוצג מסמך מזויף. ברלנד בבית המשפט/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

מבירור של וואלה! NEWS עולה כי המסמך נכתב במקור לרב אחר, יוסף פנחסי, בדיוק באותו תאריך, בנוסח כמעט תואם. המסמך לפנחסי הופץ בפומבי לאחר שעמד למכירה פומבית ב-2016, ועל הנוסח שלו התבססו המזייפים. אחד מהסימנים לכך שהמכתב שנושא את שמו של ברלנד הוא מזויף הוא בין היתר פסיק בכתב ידו שהוסיף הרב עובדיה במכתב המקורי לאחר המילה "הרבים", פסיק שהופיע באותו מקום במכתב שהציג חדד.

פרקליטו של ברלנד הציג מסמך מזויף לבית המשפט כדי להוכיח שהוא רב. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
המסמך שהציג עו"ד חדד בשם ברלנד/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הרב עובדיה יוסף בשיעור עם תלמידי חזון עובדיה בשנת תש"ם, אז לכאורה נחתם המסמך. ברלנד אינו משתתף בשיעור ואינו נמנה על תלמידי בית המדרש. 26 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
הרב עובדיה יוסף בשיעור עם תלמידי חזון עובדיה בשנת תש"ם/אתר רשמי, אתר רשמי

בנוסף לכך, במשטרה טענו עם חשיפת הפרשה האחרונה כי נערכה בדיקה יסודית במוסדות הרבנות הראשית לישראל, וברלנד "אינו רב, ולא מוכר ולטענתם לא הוסמך". יתרה מכך, בני משפחתו של הרב יוסף אמרו כי המסמך נכתב במכונת כתיבה, ובמסמך של ברלנד יש חוסר סימטריה ברורה במקומות שבהם נערכו שינויים בנוסח. בבדיקה נוספת שנערכה מול הנהלת בית המדרש חזון עובדיה ששמו צוין במכתב המקורי עולה כי נוסח מכתב זה יצא רק לתלמידי בית מדרש חזון עובדיה שבראשה עמד הרב יוסף באותן שנים, וברלנד לא למד בבית מדרש זה. לדבריהם, המסמך מהווה אישור לימודים אך לא הסמכה לרבנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך המקורי שנחתם עבור הרב יוסף פנחסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך הדין עמית חדד הבהיר בתגובה כי הוא "מופתע מהעלאת החשד שמדובר במסמך ואו מסמכים שאינם נכונים. עו"ד חדד ציין כי קיבל באולם בית המשפט כמה מסמכים חתומים בידי עו"ד מורשה, שאלו מסמכים נאמנים למקור. עו"ד חדד הבהיר כי שאלת אמינות מסמכים אלו תבורר מבחינתו עד תום, ואם חלילה יתברר כי נעשה בו שימוש באמצעות תחיבת מסמך מזויף לידו - מה שלא יעלה על הדעת - הוא ישקול מחדש בכובד ראש את ייצוגו של הרב ברלנד".

(עדכון ראשון: 15:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully