וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ימינו של ברלנד בהקלטה: "יגלו פה את כל הנשיקות, המעריצות והג'ורה"

19.2.2020 / 17:07

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע נתן בזנסון, האיש המקורב ביותר למנהיג קהילת שובו בנים, מסרב לאפשר כניסת עיתונאי לבית. בדברים שאמר לאחר ריצוי עונשו של ברלנד בגין עבירות מין הזהיר: "אנחנו עלולים לאכול אותה". מקורביו: "ביטא חוסר אמון של הקהילה בתקשורת"

סטילס: באדיבות "בחדרי חרדים", עריכת וידאו: אסף דרורי

נתן בזנסון, יד ימינו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, שנחשד בעבירות של איומים, עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון, מספק לראשונה הצצה לנעשה בתוך הבית של מנהיגו הרוחני. בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי וואלה! NEWS, הוא שולל הצעה של מקורב נוסף לברלנד לאפשר כניסה של עיתונאי לתוך הבית, ולדבריו, "פתאום הוא יגלה את כל הנשיקות, יגלה את כל המעריצות ואת כל הג'ורה שיש פה במקום הזה".

הדברים של בזנסון הוקלטו בקיץ האחרון, זמן רב לאחר שברלנד שוחרר ממאסר ממושך לאחר שהודה בעבירות מין בנשות קהילתו. הם מתפרסמים לראשונה היום (רביעי), בזמן שברלנד וחלק ממקורביו, בהם בזנסון עצמו, שוהים במעצר בעקבות חשד כי גבו כסף מחולים בתמורה להבטחות שווא של רבם. בזנסון אמר את הדברים לאחר שמקורב אחר לרב ברלנד הציע להזמין עיתונאי לביתו כדי שיתעד את הנעשה במקום במשך תקופה מסוימת, ויפרסם כתבה חיובית עליו.

אליעזר ברלנד מובל לבית המשפט השלום בירושלים לקראת הארכת מעצרו 9 בפברואר 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
הדברים הוקלטו לאחר ששוחרר ממאסר בגין עבירות מין בנשות קהילתו. ברלנד/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בזנסון שנחשב לאיש הכי מקורב לברלנד ואף התלווה אליו במסע הימלטותו לחו"ל, דחה באותה הזדמנות את ההצעה והסביר כי "זה לא נראה לי, אנחנו עלולים לאכול אותה עוד פעם כמו (עם) אמנון לוי". הוא התכוון לריאיון שערך לוי בעבר על ברלנד, מה שהצליח לעורר את זעמם של חסידיו. בזנסון הוסיף: "יש יותר מדי חורים בספינה פה. פתאום הוא יגלה את הנשיקות, יגלה את כל המעריצות ואת כל הג'ורה שיש פה במקום הזה. אתה פותח פנדורה שאתה לא באמת יודע מאיפה תצא מזה".

בזנסון טען באותה שיחה כי חסידי ברלנד "בגלל ש(הם) אוהבים את הרב, מסתכלים על הטוב ולא מסתכלים על הרע אבל בן אדם אובייקטיבי, בפרט שיום טוב (יום טוב חשין, ממובילי המאבק נגד ברלנד) יכול לתדרך אותו טוב, יתפוס לך את המצלמה ויצלם קטעים שאתה באמת לא רוצה אותם".

יד ימינו של ברלנד שב והבהיר בשיחה הפנימית כי אפשר לשלם על "פרסום", כלשונו, אך התעקש לא להכניס עיתונאי לביתו של הרב: "אני נגד זה אישית. ידיעה פה ושם? מי שמוכן לקבל את הידיעות ולפרסם, למה לא. לשלם כסף על פרסום? למה לא? להכניס (לתוך) הבית, זה מסוכן מאוד - אני ממש מתנגד לזה".

עוד בוואלה!

מישיבה מוזנחת למוקד נפיץ: הדרך התלולה של ברלנד וישיבת "שובו בנים"

לכתבה המלאה

"כשמחפשים מעריצות, מוצאים"

בתגובה לדברים, מסרו מקורבים לברלנד: "כשמחפשים נשיקות, מוצאים נשיקות. כשמחפשים מעריצות, מוצאים מעריצות, כשמחפשים עשרות מיליונים, מוצאים עשרות מיליונים. אם יגיע עיתונאי שיחליט שבגלל הרב נפתחה מלחמת העולם השנייה, הוא ימצא את זה אצל הרב. במקרה הזה נאמר נועצים את החץ ואז מוצאים את המטרה".

עוד הוסיפו כי "הדיין הרב בזנסון, גבאו האישי של הרב ברלנד, מבטא בשיחה את הכאב וחוסר האמון שיש לקהילת שובו בנים כלפי התקשורת והמשטרה כך שכשהמשטרה או התקשורת רוצה למצוא ג'ורה ומיליונים, גם אם לא היה, הם ימצאו. יש פה מטרה אחת, להפליל ולפגוע ברב, לא משנה מה היה ומה יהיה".

נתן בזנסון ואליעזר ברלנד. באדיבות בחדרי חדרים, אתר רשמי
"אם יגיע עיתונאי שיחליט שבגלל הרב נפתחה מלחמת העולם השנייה, הוא ימצא את זה". בזנסון וברלנד/אתר רשמי, באדיבות בחדרי חדרים

ביום חמישי האחרון האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של ברלנד בשמונה ימים, והשבוע הוארך מעצרם גם של חלק ממקורביו החשודים בפרשה. ברלנד חשוד באיומים, עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון. השופטת שרון לארי-בבלי הסבירה את ההחלטה הן במסוכנותו של הרב, וב"חשש שיימלט מאימת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully