וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפץ את חלונות ביתו: נעצר חשוד בהטרדת עד נגד ברלנד

על פי החשד, תושב קריית עקרון בשנות ה-30 לחייו הגיע לבית שמש, שם מתגורר אחד ממובילי המאבק נגד מנהיג קהילת "שובו בנים". יחד עם אחרים הוא גרם נזק לביתו של העד, ברקע דבריו נגד ברלנד. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בארבעה ימים

עריכה: שאול אדם

תושב קריית עקרון בשנות ה-30 לחייו נעצר אתמול (חמישי) בחשד להטרדת עד בתיק נגד מנהיג קהילת "שובו בנים", אליעזר ברלנד. על פי החשד, הגבר הגיע יחד עם אחרים לבית שמש, שם מתגורר אחד ממובילי המאבק של ברלנד בשנים האחרונות, והם ניפצו את חלונות ביתו תוך שימוש באלות ברקע מתן עדותו בתיק החקירה. בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו בארבעה ימים בגין עבירות של הטרדת עד בנסיבות מחמירות, היזק לרכוש וקשירת קשר לביצוע פשע.

מדובר במקרה ההטרדה הראשון מאז נחשפה הפרשה האחרונה, בה חשוד ברלנד במתן תרופות שווא לחולים. עם זאת, מקרים דומים נרשמו בעבר, מאז שהוסגר לישראל וריצה מאסר בגין עבירות מין בנשות קהילתו.

עשרות חסידים של הרב ברלנד התכנסו היום מחוץ לכלא ניצן שברמלה. חסידיו הקימו אוהלים מול מתקן הכליאה, במטרה לשהות שם במהלך השבת.

אליעזר ברלנד מובל לבית המשפט השלום בירושלים לקראת הארכת מעצרו 9 בפבראור 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
הטרדה ברקע מתן עדות נגדו. ברלנד/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

במהלך פשיטה משטרתית בשבוע שעבר נעצר ברלנד יחד עם שישה בני אדם נוספים מהקהילה, בהם אשתו. הוא חשוד באיומים, עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון, ומעצרו הוארך מעת לעת. במשטרה אמרו כי בתקופה האחרונה הגיעו כ-200 עדויות של חולים סופניים ובני משפחותיהם שהתלוננו כי ברלנד, באמצעות מקורביו ואנשיו, הבטיח להם הבטחות שווא שיירפאו, המליץ להם להפסיק טיפולים כימותרפיים, וחילק להם סוכריות במקום תרופה. זאת, בתמורה לסכומי כסף גדולים שאותם הגדיר "פדיון נפש".

עשרות חסידים של הרב ברלנד הקימו אוהלים במטרה לשהות בשבת מחוץ לכלא ניצן שברמלה. 21 בפברואר 2020. ללא, אתר רשמי
חסידיו של ברלנד מחוץ לכלא ניצן שברמלה/אתר רשמי, ללא

ברלנד, המנהיג את אחת הקהילות הגדולות מחסידות ברסלב, הורשע בעבר בעבירות מין בשתי נשים מקהילתו. הוא נמלט מהארץ והוסגר לאחר חמש שנים ששהה בכמה מדינות בעולם. בישראל הוא הורשע וריצה עונש מאסר שקוזז עם תקופת מעצרו בדרום אפריקה, היעד האחרון אליו נמלט. הוא שוחרר מוקדם מהצפוי ממאסרו לאור טענות על כך שמצבו הרפואי ירוד. מאז שוחרר, הוא וחסידיו עושים מאמצים כדי לקבל הכרה ולגיטימציה מחודשת בחברה החרדית. מאמצים אלה נתקלים בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully