וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיין חרדי בכיר: ברלנד נהג לנשק נשים, ולשלוח ידיו תחת בגדיהן

15.6.2020 / 7:52

במכתב חריג שהגיע לידי וואלה! NEWS, הרב שריאל רוזנברג קובע כי מנהיג קהילת שובו בנים ביצע עבירות חמורות על בסיס עדויות שהגיעו לידיו. למכתב, המהווה המשך לפסק דין שחתומים עליו דיינים מבתי הדין חרדיים, משמעות יוצאת דופן נוכח חוסר אמון זרמים במגזר בבית המשפט

עריכה: ניר חן

(בווידאו: מאבק חסידיו של הרב ברלנד, מאי)

הרב שריאל רוזנברג, אחד מבכירי הדיינים בעולם החרדי, קבע בשבוע האחרון כי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים שהורשע במעשים מגונים, נהג לחבק, לנשק ולגעת בנשים מתחת לבגדיהן. במכתב שתוכנו נחשף לראשונה בוואלה! NEWS, כתב הרב כי ברלנד עבר עבירות חמורות יותר, ולדבריו, הגיעה אליו עדות אחת "על איסור גילוי ערווה ממש".

"לא היה ספק בדבר שהוא נוהג לחבק ולנשק נשים ובתולות ולשלוח ידיו מתחת בגדיהן, והיו על כך עדויות שלא הוכחשו כלל", ציין הרב. בשל העדויות, קבע הרב רוזנברג כי הוא לא "מעלה בדעתי שיש מי שיכול לחשוב שאדם כזה הוא קדוש וצדיק האמת וראוי הוא להנהיג עדה בישראל".

אליעזר ברלנד מובל לבית המשפט השלום בירושלים לקראת הארכת מעצרו 9 בפברואר 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"חיבק ונישק נשים". הרב ברלנד בדרך להארכת מעצרו בחודש פברואר/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

למרות ההרשעה וההודאה של ברלנד עצמו, לקביעה של הרב רוזנברג מיוחסת משמעות גדולה במגזר החרדי לאור חוסר האמון של זרמים קיצונים בבתי המשפט. המכתב נשלח בתגובה באופן אישי לרב נוסף, ניסים בן שמעון, לשעבר ראש אב בתי הדין בתל אביב, לאחר שביקש לברר כיצד נולד פסק דין שעליו חתומים רבנים ודיינים בכירים נגד ברלנד.

נוסח הדברים של הדיין רוזנברג נחשב לחריג מאוד במגזר שבו לרוב מנהיגים רוחניים, רבנים או דיינים נמנעים מלהתייחס בצורה פומבית לעבירות מין או סוגיות דומות ובמקרים נדירים בלבד עושים זאת בנוסח מעורפל. גם במקרה זה, המכתב נשלח באופן אישי, ומהווה המשך לפסק דין שחתומים עליו דיינים מבתי הדין המובילים ביותר במגזר החרדי, לפיהם, ברלנד עבר "מעשים שלא ייעשו ומעשים חמורים ביותר". עוד נקבע בפסיקתם כי "ברור שעל פי דעת תורתנו הקדושה, מי שאינו שומר על דברים שהם מג' חמורות, שומר נפשו ירחק ממנו ומחויבים לפעול בזה".

פסק הדין נולד לאחר שהוקם בית דין מיוחד ובראשו עמד הרב רוזנברג, ודייניו חקרו את העדויות נגד ברלנד במשך תקופה ארוכה. זאת לאחר שחסידיו טענו כי הרשעתו בבית משפט אינה קבילה והתלונות שעלו נגד מנהיגם הרוחני הן תוצאה של סכסוך בתוך חסידות ברלנד. ברקע טענות אלה, ניסו גם לאחר שישב בכלא להעניק לו לגיטימציה בציבור החרדי בדרכים שונות, אך לרוב נבלמו.

מכתבו של הרב רוזנברג בו מציין את עבירותיו הרבות של הרב אליעזר ברלנד. -, אתר רשמי
מכתב הרב רוזנברג/אתר רשמי, -

בימים אלה הרב ברלנד עצור בעקבות פרשה אחרת שבה הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות. בפרקליטות ציינו כי הוא עסק במתן שירותים כמו פדיונות נפש, ייעוץ גיוס תרומות וחוגי בית תמורת תשלום ונמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור.

בנוסף, הוא חשוד שהעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורות וללא ניכוי מס כנדרש. ההחלטה לזמן את ברלנד לשימוע בגין עבירות אלה התקבלה בנוסף לתיק המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו בגין ניצול מעמדו כרב, זאת במטרה להוציא סכומי כסף מאנשים שהיו שרויים במצוקה ופנו אליו לעזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully