וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים ושבירת מצלמות: ברלנד במעצר, אך אנשיו ממשיכים להיאבק במתנגדיו

21.5.2020 / 17:45

תומכי מנהיג קהילת שובו בנים, המרצה עונש מאסר, ממשיכים להטריד את יריביו במטרה למנוע מהם לחשוף את פרטי הפרשה. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS הם נראים משחיתים מצלמות אבטחה מחוץ לביתו של רב בחסידות ברסלב המשתתף בקמפיין נגד ברלנד. "נבוא לפה כל יום"

עריכה: ניר חן

אל מתחת לביתו של הרב משה קרמר, מרבני חסידות ברסלב, הגיעה בשבוע שעבר קבוצה של אנשי קהילת שובו בנים של הרב אליעזר ברלנד. הם הפעילו מערכת הגברה, ואחד מהם איים בצעקות: "אנחנו נבוא לפה כל יום. אנחנו לא רוצים להפריע לשכנים, תחוס עליהם ועליך, יש לך 24 שעות להוציא מכתב שאין לך קשר לדבר הזה".

בסיום דבריו, הושמעה במערכת ההגברה הקלטה של צעקות כדי להוציא את התושבים משלוותם. במקביל, אחת השכנות הפעילה במרפסת ביתה מוזיקה. בתגובה, אחד מתומכיו של ברלנד עלה לביתה, ואיים עליה באמצעות אקדח בדרישה שתכבה את המוזיקה בטענה כי היא מפריעה לו לקיים את המחאה. המשטרה עצרה את החשוד, בן 28 מירושלים. בחיפוש בביתו, איתרו אקדח פלסטיק באמצעותו, על פי החשד, איים עליה. בית המשפט הורה לשחררו בתנאים מגבילים, והוא שוחרר לאחר שערעור המשטרה על ההחלטה נדחה.

הפגנת תומכי ברלנד מחוץ לדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים 5 במרץ 2020. ניב אהרונסון
"חסר שהיו פוגעים פיזית". הפגנת תומכי ברלנד מחוץ לדיון בעניינו בבית המשפט/ניב אהרונסון

ההפגנה מתחת לביתו של קרמר, האיומים עליו והשימוש באקדח צעצוע הם שיא במאבק שמתנהל בשבועות האחרונים על ידי אנשי ברלנד נגד פעולתו של קו תוכן טלפוני שמטרתו לחשוף פרטי הפרשה שבה ברלנד הורשע בעבירות מין בנשות קהילתו. הרב קרמר הוא אחד המוקדים למחאה, היות שהביע תמיכה בעבר במאבק נגד ברלנד, אבל הוא לא היחיד. חסידיו של ברלנד מפגינים בתקופה האחרונה גם נגד מפעילי הקו או כל גורם שיש לו קשר לכך.

הקו מכנה את ברלנד "פורץ גדרי תורה והלכה" וכן "חוטא ומחטיא בחמורות שבחמורות", ובין היתר מאזיניו מקבלים עדכונים על המאבק סביב הלגיטימציה הציבורית של ברלנד, הקלטות רבנים, שיעורים ועוד. לפי גורם המעורה בפרטים, "מדובר בקו שמאזינים לו אלפי אנשים מדי חודש".

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS מאירוע נוסף שהתרחש בשבוע שעבר, נראים שניים מאנשי קהילת שובו בנים ממתינים מחוץ לדירתו של קרמר ובשלב מסוים שוברים את מצלמת האבטחה בכניסה. קשה לדעת לפי הצילום מה עשו השניים לאחר מכן, אך לפי עדויות, הם "דפקו בדלת בפראות ועזבו. חסר שהם היו פוגעים ברב פיזית". החשש הוא לנוכח העובדה שבעבר הוא הותקף פיזית ברחוב בגלל התנגדותו לברלנד.

עוד בוואלה!

ברלנד בהקלטה לחסידיו מהכלא: "אני בבית הבראה, הייתי חייב מנוחה"

לכתבה המלאה
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
אנשיו ממשיכים לפעול. הרב אליעזר ברלנד/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

ברלנד נמצא בימים אלה במעצר בשל פרשה אחרת שבה הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות, בכפוף לשימוע שייערך לו. בפרקליטות ציינו כי הוא עסק במתן שירותים כמו פדיונות נפש, ייעוץ גיוס תרומות וחוגי בית תמורת תשלום ונמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור.

בנוסף, הוא חשוד שהעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורות וללא ניכוי מס כנדרש. ההחלטה לזמן את ברלנד לשימוע בגין עבירות אלה התקבלה בנוסף לתיק המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו בגין ניצול מעמדו כרב, זאת במטרה להוציא סכומי כסף מאנשים שהיו שרויים במצוקה ופנו אליו לעזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully