וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד גנץ: תקציב דו-שנתי יוביל לקיצוצים מאוד משמעותיים

3.8.2020 / 19:21

רה"מ טען כי תקציב דו-שנתי כעת "זה ההיפך ממה שצריך לעשות. זה לא הזמן לקיצוצים, זה הזמן להמשיך להזרים כסף לאזרחים", והדגיש: "אף אחד לא רוצה בחירות". המפלגה דורשת להעביר תקציב חד-שנתי, בניגוד להסכם הקואליציוני עם כחול לבן. על החלת הריבונות: "זה לא ירד מהפרק"

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למשבר סביב התקציב בפתח ישיבת סיעת הליכוד/צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד להעביר תקציב חד-שנתי, בניגוד לעמדת כחול לבן וההסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות.

"צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת וודאות ויציבות למשק הישראלי. זה דבר חיוני", אמר נתניהו. "לעשות היום תקציב דו-שנתי במקום תקציב מיידי - המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים. זה גזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות".

"זה לא הזמן לקיצוצים, זה הזמן להמשיך להזרים כסף לאזרחים", הוא הוסיף. "אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות, להיערך לחורף - וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה".

דברי נתניהו על התקציב מגיעים ברקע המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על תקציב חד או דו-שנתי. בכחול לבן ממשיכים להתעקש על מילוי ההסכם הקואליציוני כלשונו ועל העברת תקציב דו-שנתי לשנים 2020-2021, בעוד בליכוד דורשים לקדם תקציב מוגבל לכמה חודשים בלבד עד סוף 2020 ובהמשך לאשר תקציב ל-2021.

ראש הממשלה התייחס בחלקה הסגור של ישיבת סיעת הליכוד לאפשרות של החלת ריבונות, ואמר כי "הנושא נמצא בוושינגטון. זה לא ירד מהפרק. האפשרות עדיין קיימת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
"אנחנו חייבים להוריד תחלואה". נתניהו/אתר רשמי, טל שחר

נתניהו אמר בפתח דבריו כי מצב התחלואה בישראל גבוה אבל יציב. "אנחנו חייבים להוריד אותו כדי שלא יהיה עוד יותר גבוה ומנגד, אם נוריד אותו, נוכל לפתוח את שנת הלימודים ולטפל בכלכלה", אמר.

הוא הסביר כי בקבינט הקורונה נדונו כמה אפשרויות כדי להיאבק במחלה, לרבות סגר כללי. "מה שדיברנו בקבינט זה צמצום המגעים על ידי כמה אפשרויות - אחת: סגר כללי על כלל המדינה; האפשרות השנייה זה סגרים על ערים אדומות, כשתהיה הידברות עם ראשי הערים. מדברים גם על סגרים ליליים וגם סגרים בסופי שבוע. אנחנו חייבים להוריד תחלואה".

יו"ר הליכוד בירך על הפעולות של מערכת הביטחון בהתמודדות עם הקורונה. "אני חושב שיש חשיבות רבה שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזו, בייחוד למשל"ט (מרכז שליטה) של הקטיעה ואיתור החולים ובידודם. זה חשוב", הסביר. נתניהו הוסיף כי "אנחנו דואגים לפרנסתם של אזרחי ישראל, אתמול העברנו באמצעות הביטוח לאומי את המענקים לילדים, כמעט כל הילדים קיבלו, עוד 40 אלף עסקים קיבלו את הפעימות שעליהן התחייבנו ובימי שלישי ורביעי ביטוח לאומי ימשיך להזרים את הכספים. אנחנו לא נחים לרגע. נביא עוד ועוד תוכניות, עוד ועוד כסף לאזרחים ולעסקים כדי להניע את הכלכלה".

עוד בוואלה!

נתניהו בקבינט הקורונה: "רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם"

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"הקשר לקורונה מקרי. הקריאות לרצח חוזרות ונשנות". מפגינים נגד נתניהו בירושלים/ראובן קסטרו

נתניהו התייחס גם לעימותים האחרונים הן בתוך סיעת הליכוד והן בקואליציה, וקרא לאחדות. "אנחנו צריכים להיות מאוחדים, צריכים לפעול כאיש אחד, כמובן אחרי ליבון הבעיות, אבל בסוף אחדות המעשה. אחדות בתוך הליכוד היא המפתח להובלת המדינה. אף אחד לא רוצה בחירות, אין סיבה שיהיו בחירות".

בנוסף, הוא האשים את התקשורת בסיקור לא הוגן של המחאה כלפיו. "בזמנים שאנחנו נאבקים בכמה חזיתות, יש צורך בהוגנות תקשורתית מינימלית. מה שמתרחש בתקשורת זו שערורייה. זו תקשורת מגויסת ומגייסת. (מסקרים) מתוך רבע מנדט שמתכנס כאילו מדובר במאות אלפים שמתכנסים", טען.

על ההפגנות, אמר נתניהו כי הן ממומנות ומאורגנות על ידי ארגוני השמאל. "הם מייצרים רעש בגיבוי תקשורתי מטורף וחסר תקדים. הקשר לקורונה מקרי. הקריאות לרצח חוזרות ונשנות. ההתגייסות המוחלטת של כלי התקשורת זה סממן של משטרים לא דמוקרטיים וזאת סכנה לדמוקרטיה. נותנים שם לגיטימציה לאיומים ברצח ובאלימות שעולים לא רק בפייסבוק אלא בהפגנות עצמן". נתניהו תקף את לפיד ואמר כי "ראשי האופוזיציה ובראשם לפיד נותנים לזה לגיטימציה מלאה במקום להזהיר נגד ההסתה".

גנץ לא מסכים להתקפל מדרישתו: "זה ההסכם"

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ ויו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן נפגשו היום במסדרון הכנסת. גנץ הבהיר שוב שהוא לא מסכים להתקפל מדרישתו לתקציב דו שנתי כי "זה ההסכם". ליצמן בתגובה: "חוק ההמרה גם היה נגד ההסכם". גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, נפגש היום ממושכות עם גנץ בנושא התקציב, זו הפעם השנייה בשבוע האחרון.

ביהדות התורה סוכם היום לגבש עמדה אחידה יחד עם ש"ס סביב המחלוקת על התקציב, וייתכן אף כי החרדים יינקטו צד לטובת נתניהו או גנץ בוויכוח ביניהם, במטרה ללחוץ על הצד השני ולמנוע אפשרות שהכנסת תתפזר אוטומטית בסוף חודש אוגוסט.

(עדכון ראשון: 15:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully