וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההפגנות: עיוות של כל הכללים וניסיון לרמוס את הדמוקרטיה

2.8.2020 / 12:13

רה"מ תקף בחריפות את ההפגנות, לאחר ששר הביטחון התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה. לפי גורמים בממשלה, גנץ ביקש להעלות את הסוגייה לדיון וסורב, ולכן התייחס אליה בעל פה ואמר: "זכות המחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה". נתניהו הגיב: "המחאה היא הסתה פרועה חסרת מעצורים"

בווידאו: עימות בין נתניהו לגנץ בישיבת הממשלה על ההפגנות/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי ההפגנות נגדו ונגד השחיתות השלטונית הן ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. "בהפגנות הללו יש עיוות של כל הכללים", אמר. "זו הסתה פרועה וחסרת מעצורים". התבטאויותיו של נתניהו מגיעות לאחר שראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס לנושא המחאות בדבריו בפתח הישיבה. לפי גורמים בממשלה, גנץ ביקש להעלות את נושא הטיפול בהפגנות לדיון בממשלה, אך בלשכתו של נתניהו סירבו להוסיף את הסוגייה לסדר היום.

בפתח ישיבת הממשלה, גינה גנץ את האלימות נגד המפגינים. "אתמול התקיימו הפגנות ברחבי הארץ. כממשלה אנו מחויבים להיות קשובים לאנשים. כשלטון מוטלת עלינו האחריות לאפשר את קיומן של ההפגנות ולהגן על המפגינים שלצערי גם אתמול הותקפו במספר מוקדים", אמר ראש הממשלה החליפי. "זכות המחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה", הוסיף, וציטט את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין כשהבהיר: "אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה".

שר הביטחון בני גנץ בהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
"אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה", גנץ ציטט את רבין/אתר רשמי, טל שחר

גנץ קרא לציבור לשמור על הכללים, ואמר כי "אחריות עצומה מוטלת על הכתפיים של כולנו. אנחנו מצפים מהציבור לשמור על התנהלות ראויה ושמירה על הכללים ולנהוג בכבוד הדדי". לדבריו, "שוחחתי על הנושא בשבוע שעבר עם השר אוחנה. אני שב וקורא לכולם להימנע מאלימות, ולמשטרת ישראל לפעול במינימום הכוח הנדרש ולשמור על החוק ועל שלום המפגינים".

ראש הממשלה החליפי פנה גם לחברי הממשלה, וביקש מהם "לא להקצין, לא לתקוף רק לשם התקיפה". הוא הוסיף כי "הנהגה היא קודם כל דוגמה אישית שלנו ומה שאנחנו משדרים לציבור. אם נשדר ממלכתיות ונשדר כבוד הדדי, הציבור ידע ללכת אחרינו".

עוד בוואלה!

הרחובות תססו, הגינויים נלחשו והשופטים התחשבו. ישראל בדרך לרצח פוליטי נוסף?

לכתבה המלאה

בעקבות דבריו של גנץ, נתניהו נדרש לנושא. "כאן בשם הדמוקרטיה, אני רואה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה", אמר ראש הממשלה. "בהפגנות הללו יש עיוות של כל הכללים. זה מדגרות של קורונה. אף אחד לא ניסה להגביל את זה, להיפך - מתדלקים את ההפגנות בהתגייסות תקשורתית שלא הייתה כמוה. מאפשרים לחסום כבישים בניגוד מוחלט לכל מה שהיה בעבר. מעודדים אותם. מאפשרים לשתק שכונות ולחסום כבישים". לצד זאת, ראש הממשלה גינה את האלימות, והבהיר כי "אין לה שום מקום מכל צד, ויש לנו אפס סבלנות כלפי כל גילוי או איום באלימות כלפי כל אדם".

נתניהו הוסיף להאשים את התקשורת בחוסר אובייקטיביות. "לא שמעתי גינוי אחד בתקשורת לאלימות הקשה שהופנתה כלפי שוטר בהפגנות השמאל בירושלים. כשמדובר על המפגינים של השמאל הכל נעלם". נתניהו הוסיף: "אני מוקיע את החד-צדדיות של רוב אמצעי התקשורת. הם לא מדווחים על ההפגנות, הם משתתפים בהן. הוא (השוטר שנפגע בהפגנה - ט"ש) סיפר שעבר לינץ' ונזקק לניתוח. לא רק שהתקשורת לא גינתה, היא, התקשורת, רומזת שהשוטר אשם, ואם לא השוטר אשם אומרים שאני אשם, כי אני כביכול שולח את השוטרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
"מעולם לא הייתה התגייסות כזו מעוותת", תקף נתניהו את התקשורת/אתר רשמי, טל שחר

את האירוע האלים בתל אביב, בו הותקפו באלימות מפגינים נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, תיאר נתניהו כקטטה בין אוהדי ספורט, וטען כי התקשורת משדרת תעמולה האופיינית למשטרים טוטליטריים. "כשאוהדים משתי קבוצות כדורגל נכנסים לקטטה בתל אביב התקשורת מכלילה שמדובר בפעילי ימין וגם כאן עבדכם אשם. כי אני כביכול שלחתי אותם", אמר. "כשמפגינים מגיעים עם לפידים ומאיימים לזרוק בקבוקי תבערה על מעון ראש הממשלה, גם כאן עבדכם אשם. הם אומרים: 'אם הוא לא היה בבלפור לא היינו צריכים להפגין'. כשיש הסתה פרועה, חסרת מעצורים, כולל קריאות יומיומיות לרצוח את ראש הממשלה ומשפחתו - התקשורת מתעלמת והפוליטיקאים שותקים".

"הערכתי את העובדה שהנשיא התבטא בעניין הזה", הוסיף נתניהו. "אני רוצה לדמיין מה היה קורה אם היו קוראים לרצח הנשיא, איזו זעקה הייתה קמה, כמה משדרים היו קמים. מעולם לא הייתה התגייסות כזו מעוותת, אפילו סובייטית, אבל זה במונחים צפון קוריאניים של תקשורת בעד ההפגנות".

"לתקשורת ולנבחרי הציבור יש אחריות. אני מצפה מכולם לגנות אלימות והסתה מכל צד. הכתובת על הקיר בפייסבוק. הכתובת על הקיר בהפגנות. אף אחד לא יוכל להגיד 'לא ידעתי'", סיכם את דבריו.

הפגנה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ההפגנה מול מעון ראש הממשלה, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

הדגלים השחורים: "נתניהו ממשיך במסע ההרס והשנאה"

ראש האופזיציה יאיר לפיד תקף את דבריו של נתניהו. "ביבי, אף אחד לא הולך לקראתם ואף אחד גם לא שואל אותך. הפגנה היא זכות יסוד של אזרחים בדמוקרטיה", מסר לפיד, "נכשלת בניהול המשבר. נכשלת בטיפול באבטלה ובעצמאים כי התעסקת בהטבות המס שלך ובתיקים הפליליים שלך. התנתקת מהציבור ואיבדת את אמונו. הדרך היחידה שלך לגרום להפגנות האלה להיפסק היא להתפטר".

גם אנשי מחאת "הדגלים השחורים", המובילה את תנועת המחאה נגד נתניהו, הגיבו בחריפות לדברים. "הנאשם והמסית ממשיך במסע ההרס השנאה והפצת השקרים שלו. עשרות האלפים שיוצאים כל שבוע אינם 'מדגרת קורונה'. הם אזרחים מצויינים שדורשים עתיד טוב למדינת ישראל. הנאשם ממשיך לכנות את הישראלים בשמות שלא היו מביישים את גדולי שונאי ישראל, ולעודד בקריצה מעשי אלימות. נמשיך להילחם בו, בשחיתות שלו, בשנאה בפילוג ובהסתה. עם ישראל ינצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully