וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר "לא לדאוגוסט": חדשות 13 וספי עובדיה יפצו את רגב ב-100 אלף שקלים

2.8.2020 / 14:08

במסגרת תביעת לשון הרע שהגישה שרת התחבורה בעקבות סדרת כתבות שעסקו בהעברת כספים לפרסומאי רמי יהושוע, קבע ביהמ"ש המחוזי בירושלים כי הערוץ לא נתן לצדדים הזדמנות סבירה והוגנת להגיב. רגב: "מתקפה השקרית והפראית מסתיימת בפסק דין נחרץ". עובדיה נערך להגיש ערעור

בווידאו: חניכת הרכבת הקלה בין ירושלים לתחנת סבידור בת"א/צילום: יותם רונן

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (ראשון) כי חדשות 13 והעיתונאי ספי עובדיה ישלמו לשרת התחבורה מירי רגב פיצוי בסך מאה אלף שקלים, בנוסף להוצאות משפט של 50 אלף שקלים. זאת במסגרת תביעת לשון הרע שהגישה בעקבות סדרת כתבות שעסקו בהעברת כספים לפרסומאי רמי יהושוע בפרויקט "לא לדאוגוסט".

התביעה של רגב, אז שרת התרבות, הוגשה בשל סדרת פרסומים מאוגוסט 2015, בראשם כתבת תחקיר של עובדיה, בו נחשף שהשרה ואנשיה העבירו באופן לא תקין וללא ביצוע מכרז כנדרש סכומי כסף גדולים למשרד פרסום פרטי, "יהושע TBWA", שבעליו הוא רמי יהושע. האחרון הוצג כמקורב לרגב וכמי שיש לו היכרות מוקדמת איתה.

מירי רגב בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
רגב/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

לפני שנה דחה בית משפט השלום בירושלים את תביעתה של רגב, ואף חייב אותה לשלם לחדשות 13 (אז חדשות עשר) הוצאות משפט בגובה 25 אלף שקלים. אולם השרה ערערה לבית המשפט המחוזי.

בפסק הדין שנתן היום הרכב השופטים בראשות רם וינוגרד נקבע כי ככל שהכתבות היו מתמקדות אך ורק בהעברת הכספים ללא מכרז, סביר להניח שהתביעה הייתה נדחית. אולם לא כך לגבי הצגתו של יהושוע כמקורב לרגב - עובדה שגם הערוץ חזר בו ממנה. בפסק הדין נכתב כי בנוגע ל"מקורבותו" של הפרסומאי לשרה הערוץ לא ערך תחקיר עיתונאי אחראי וראוי, ולא נתן לצדדים הזדמנות סבירה והוגנת להגיב לפרסום. בשל כך נקבע הפיצוי.

השופט וינוגרד הוסיף כי שאלת ההיכרות והקרבה בין יהושוע לרגב אינה פרט זניח, וכי היא נתנה לפרסום כולו נופך פלילי.

ספי עובדיה. ראובן קסטרו
עובדיה/ראובן קסטרו

"‏מסע ההשחרה, ההשמצה והמתקפה השקרית והפראית של ספי עובדיה וחדשות 13 מסתיימים בפסק דין נחרץ ובפיצוי של 150 אלף ש"ח", צייצה רגב. "‏אני מאמינה שביקורת וחופש עיתונות הינם חשובים ומהווים עקרונות יסוד במשטר דמוקרטי, אולם חופש העיתונות אינו החופש להשמיץ ולפרסם שקרים ללא בסיס... ‏אני מודה לכל מי שהיה שותף למסע הארוך הזה שהסתיים היום ובמיוחד לעורכי דיני, שעשו לילות כימים על מנת להוציא את צדקתי לאור".

מנגד, עובדיה צייץ לאחר מתן פסק הדין כי "‏בעצם נדחו טענותיה של רגב גם בבית המשפו המחוזי. בשל אופיה העקרוני של הסוגייה, והחשש מהשפעתה הרוחבית על חופש העיתונות בישראל, אנו נערכים לבקש בהקדם רשות ערעור על הכרעת הדין לבית המפשט העליון - ובטוחים כי שם, הצדק ייצא לאור".

חדשות 13: "שלילת הגנת העיתונות האחראית"

"חדשות 13 מופתעת לגלות כי ביהמ"ש המחוזי בירושלים שלל את הגנת העיתונות האחראית מהתחקיר בפרשת 'לא לדאוגוסט', בניגוד להחלטת הערכאה ששמעה את העדים והראיות - הכל על סמך הטענה כי פנייה לקבלת תגובה, כ-3 שעות לפני שידור הכתבה, אינה סבירה בנסיבות העניין", נמסר מחדשות 13. "יש להדגיש כי פרט לכך, נדחו טענות השרה רגב גם בביהמ"ש המחוזי. בשל אופיה העקרוני של הסוגייה, והחשש מהשפעתה הרוחבית על חופש העיתונות בישראל, אנו נערכים לבקש בהקדם רשות ערעור על הכרעת הדין לביהמ"ש העליון - ובטוחים כי שם, הצדק ייצא לאור".

(עדכון ראשון: 13:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully