וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי האוטובוסים נגד שרת התחבורה רגב: "דמנו לא יהיה הפקר"

6.7.2020 / 19:39

החלטת שרת התחבורה לאפשר תשלום במזומן תוך חשיפת נהגי האוטובוס מעוררת זעם בקרב הנהגים. "אנחנו דורשים הפרדה פיזית מהנוסעים", אומרים באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים ומתכננים הפגנה ב-7 ביולי

צילום: שלומי גבאי ולשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

(בווידאו: שרת התחבורה רגב ביום החזרת הרכבת לפעולה)

נהגי האוטובוסים מוחים על החלטת שרת התחבורה מירי רגב לאפשר לאוכלוסיות הקשישים, מלווי העיוורים וכן לתושבי השומרון לשלם במזומן החל מה-12.7. בכוונת הנהגים מהחברות סופרבוס, אגד תעבורה, דן בדרום וכן וועד הפעולה באגד, לערוך הפגנה מול משרד האוצר ב-7 ביולי בשעה 11:00.

אהרון שובש, יו"ר וועד העובדים בסופרבוס: "מדי יום אנחנו מתמודדים עם אלימות מצד הנוסעים. המחיצות שאמורות להגן עלינו עדיין לא הורכבו וכבר רוצים לחשוף אותנו לקבוצות סיכון. עם כל הרצון הטוב לסייע לאוכלוסייה המבוגרת, מה בער לשרה? לא יכול להיות שהברירה הניצבת בפני הנהגים היא להידבק בקורונה או לספוג מכות!".

החלטת השרה מגיעה בעקבות מקרים בהם הורדו קשישים מאוטובוסים או סורבו לעלות עליהם מאחר ולא הצליחו לשלם באמצעי התשלום החדשים, שהפכו לאפשרות היחידה לתשלום בתחבורה הציבורית תחת מגבלות הקורונה, זאת על מנת לצמצם מגע בין הנהג לנוסעים. קבוצה נוספת לה התירה השרה תשלום במזומן היא תושבי יהודה ושומרון, שם לא פער טכנולוגי מונע מהם לשלם אלא העובדה שבאמצעות הרב קו, הם אינם מקבלים את ההנחה בגובה 50 אחוזים.

150 נהגים הפגינו נגד האלימות כלפיהם בקריית הממשלה בתל אביב ב-18 ביוני 2018. ארגון הנהגים, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת נהגי אוטובוס נגד האלימות הפיזית נגדם מול קריית הממשלה ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, ארגון הנהגים

"לא ייתכן שבריאותם של הנהגים בימי קורונה תופקר"

למרות ההודעה כי המהלך מתואם עם נציגי נהגי האוטובוסים וכי הנחתה "לעקוב מקרוב אחר יישום ההנחיה בשטח ולוודא כי אנו שומרים על בטיחות הנהגים והנוסעים כאחד, באופן ראוי ומידתי", הנהגים עצמם רואים את הדברים אחרת לגמרי. ראיד משעל, יו"ר ועד העובדים באגד תעבורה: "אנחנו מבינים את הצורך להקל על האוכלוסייה המבוגרת ונכונים כתמיד לתת שירות לנוסעים המבוגרים, אבל לא ייתכן שבריאותם של הנהגים בימי קורונה תופקר. כל שאנחנו דורשים היא הפרדה פיזית מהנוסעים".

תום פרומוביץ, ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים: "אנחנו שואבים עידוד מהרכב הכנסת הנוכחית ושמחים על שיתוף הפעולה עם סגן שר התחבורה מקלב הפעיל לשיפור שכר הנהגים וח"כ מרגי יו"ר ועדת הכלכלה העומד לצדנו בדרישה ללוחות זמנים ברורים למחיצות, אבל הגיע העת שראשי משרד התחבורה יתעוררו. לא נתפשר על בריאות הנהגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully