וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו תכתובות בין אפשטיין למקסוול: "לא עשית שום דבר רע, לכי למסיבות"

31.7.2020 / 13:31

צרור של יותר מ-80 מסמכים הנוגעים להליך אזרחי שניהלה וירג'יניה ג'ופרי נגד מקסוול, אותה האשימה שסייעה לפדופיל לנצל אותה, נחשפו על ידי בית המשפט לציבור. בינואר 2015 כתב המיליארדר לחברתו: "צאי החוצה בראש מורם, לא כפושעת נמלטת"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מסמכים שונים על הקשר שבין הפדופיל ג'פרי אפשטיין וחברתו ג'יליין מקסוול פורסמו אמש (חמישי) בארצות הברית. זאת, במסגרת ההליך המשפטי שעוברת מקסוול, הנאשמת שסייעה לאיש העסקים לנצל מינית קטינות.

בין החומרים שפורסמו בעקבות החלטת בית המשפט היו תכתובות דואר אלקטרוני בין השניים המתוארכת לתחילת 2015, בהן הודעה אחת שבה כתב אפשטיין למקסוול שהיא "לא עשתה שום דבר רע". השופטת לורטה פרסקה הורתה על שחרור המסמכים, וקבעה שזכות הציבור לבחון אותם גובר על רצונה של מקסוול לשמור אותם חסויים.

על כל פנים, שני מסמכים נותרו חסויים לאחר שמקסוול עתרה בדחיפות כדי למנוע מהן להיחשף לציבור. טרם התקבלה החלטה בעניין שני המסמכים, שיישארו חסויים לפחות עד ליום שני. פרקליטיה של מקסוול אמרו כי באחד מהמסמכים, מקסוול נשאלה שאלות "פולשניות" הנוגעות לחיי המין שלה, וטענו כי פרסומו עשוי להפוך ל"קשה עד בלתי אפשרי" את הסיכוי שתזכה למשפט הוגן. המסמך השני הוא תצהיר אנונימי שהוגש נגד אפשטיין. עורכי הדין לא הגיבו לשחרור המסמכים האחרים.

ג'פרי אפשטיין עם גיליין מקסוול באירוע בניו יורק, 15 במרץ 2005. GettyImages
"תתמודדי עם זה". אפשטיין ומקסוול/GettyImages

צרור המסמכים שנחשפו והשניים שנותרו חסויים היוו חלק מהליך אזרחי שניהלה נגד מקסוול אישה בשם וירג'יניה ג'ופרי, שטענה כי אפשטיין החזיק בה כ"שפחת מין" שהייתה קטינה, בסיועה של מקסוול. ההליך, שנפתח ב-2015, הסתיים בהסדר. עורך דין מטעמה של ג'ופרי לא השיב אף הוא לפרסום המסמכים.

מקסוול, בת 58, כפרה באשמה שסייעה לאפשטיין לגייס ובהמשך לנצל שלוש נערות בין השנים 1994 ו-1997, ודחתה גם האשמה בעדות שקר תחת שבועה. היא נעצרה ב-2 ביולי בבית בניו המפשייר, שם, לדברי התובעים, היא הסתתרה. היא הוחזקה בכלא בברוקלין לאחר ששופט סירב לשחרר אותה בערבות, מחשש שתימלט מארצות הברית. המשפט שלה צפוי להיפתח ביולי הבא. היא עומדת בפני 35 שנות מאסר אם תורשע בכל שש העבירות שבהן היא מואשמת.

אפשטיין נמצא תלוי בתאו בכלא במנהטן באוגוסט שעבר, כשהוא בן 66, בעודו ממתין למשפטו באישומים של סחר וניצול נשים ונערות במנהטן ופלורידה בין 2002 ל-2005. גם הוא כפר באשמה.

עוד בוואלה!

בשטח של 630 דונם, הרחק מהשכנים: אחוזת המסתור של חברתו של אפשטיין

לכתבה המלאה

"קורא לך להתחיל לנהוג בהתאם"

עד שתתקבל החלטה בנוגע לשני המסמכים שעדיין חסויים, השופטת הורתה לשחרר יותר מ-80 מסמכים בסך הכל, לרבות יומני טיסה של המטוסים הפרטיים של אפשטיין, ודוחות משטרה מפאלם ביץ' בפלורידה, שם החזיק אפשטיין בבית.

בין המסמכים ששוחררו אתמול היה גם תכתובות דואר אלקטרוני מינואר 2015 בין השניים, שחתמו תחת השמות "ג'פרי א' ו"ג' מקסוול" או "ג'מקס". "לא עשית שום דבר רע ואני קורא להתחיל לנהוג בהתאם" כתב אפשטיין לחברתו ב-25 בינואר של אותה שנה, "צאי החוצה בראש מורם, לא כפושעת נמלטת. צאי למסיבות, תתמודדי עם זה".

אפשטיין שלח את המכתב יום אחרי שמקסוול אמרה שהיא תעריך זאת אם אישה אחרת, שזוהתה בשמה הפרטי בלבד, "תצא החוצה ותאמר שהיא הייתה בת הזוג שלך - אני חושבת שהיא הייתה מסוף 1999 עד 2002".

איור של גיליין מקסוול בזמן דיון בבית המשפט במנהטן, 14 ביולי 2020. רויטרס
איור של גיליין מקסוול בזמן דיון בבית המשפט במנהטן, לפני כשבועיים/רויטרס

בבקשתם לשחרר את מקסוול בערבות, ניסו פרקליטיה לבדל אותה מאפשטיין. בבקשה שהגישו ב-10 ביולי, כתבו עורכי הדין כי התקשורת שינתה את הפוקוס למקסוול אחרי מותו של אפשטיין, "בניסיון שגוי להחליף בה את אפשטיין, למרות שהיא לא הייתה בקשר עמו במשך יותר מעשור", מעולם לא הואשמה או נמצאה אחראית במסגרת הליך אזרחי, והכחישה תמיד כל טענה להתנהגות בלתי הולמת.

חומרים נוספים שיצאו לאור כוללים תכתובות בין ג'ופרי וה-FBI משנת 2014, בהן הביעה עניין בחקירה נגד אפשטיין שתוכיח "כמה פדופיליה התרחשה על ידי ג'פרי והמפלצות הרבות האחרות שהוא סיפק להן נערות קטינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully