וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים העידו נגד מקסוול: "בלעדיה, אפשטיין לא היה יכול לעשות את מה שעשה"

15.7.2020 / 10:44

בית משפט דחה את בקשת עורכי דינה של חברתו הבריטית של הפדופיל המורשע, והיא תישאר במעצר עד לתחילת משפטה בעוד שנה. בדיון נשמעו הצהרות מצד שתי נשים שהזהירו מפניה: "היא טורפת מינית". אם תורשע בעבירות שידול קטינות, תעמוד בפני 35 שנות מאסר. היא מכחישה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בית משפט בארצות הברית דחה אמש (שלישי) את שחרורה בערבות של גיליין מקסוול, חברתו של ג'פרי אפשטיין המואשמת בשידול קטינות לצורך ניצולן על ידי איש העסקים ששם קץ לחייו לפני כשנה. היא הכחישה את העבירות המיוחסות לה, בשימוע שבו שתי נשים אמרו כי היא התנהגה בצורה "מרושעת".

השופטת אליסון ניית'ן ממנהטן הסכימה עם התביעה, שהזהירה כי מקסוול הבריטית עלולה לנסות להימלט. "היא הפגינה תחכום בהסתרה של משאביה ושל עצמה", אמרה השופטת בדיון שנמשך פחות משעתיים. המשפט ייפתח בעוד כשנה, ב-12 ביולי 2021, ועד אז תישאר מקסוול במעצר. היא מואשמת בכך שעזרה לאפשטיין לגייס ולנצל מינית נערות, כולל בנות 14, בשנים 1997-1994, ובכך ששיקרה בהצהרות שמסרה ב-2016 על מעורבותה בפרשה.

מקסוול הופיעה בדיון דרך שיחת וידאו מתאה בכלא בברוקלין, שם היא מוחזקת מאז השבוע שעבר. היא נראתה עייפה, כששיערה משוך לאחור וכשהיא לובשת חולצה חומה ומרכיבה משקפיים.

מקסוול בת ה-58 נעצרה באחוזת פאר באזור מבודד בניו המפשייר ב-2 ביולי. היא מואשמת בשש עבירות, ארבע מהן קשורות להעברת קטינים למטרות מין ושתיים על עדות שקר. השופטת אמרה כי התיק מבוסס, ומקורבתו של אפשטיין עומדת בפני 35 שנות מאסר אם תורשע.

איור של גיליין מקסוול בזמן דיון בבית המשפט במנהטן, 14 ביולי 2020. רויטרס
עורכי דינו הביעו חשש שתידבק בקורונה. איור של מקסוול מהדיון, אתמול/רויטרס

במהלך השימוע הוקראו שתי הצהרות מצד שתי נשים שהאשימו את מקסוול בכך שהובילה לניצולן. אחת מהן, אנני פרמר, אמרה כי מקסוול "מעולם לא הראתה שום חרטה על הפשעים המרושעים שלה" וכי "יש לקחת ברצינות את הסכנה" שהיא מהווה.

"היא טורפת מינית, שטיפחה וניצלה אותי ומספר רב של ילדות וצעירות אחרות", אמרה.

בהצהרה אחרת, שהוקראה על ידי התובעת אליסון מו, אישה שנייה שלא הזדהתה אמרה כי "בלעדי גיליין, ג'פרי לא היה עושה את מה שהוא עשה". היא אמרה שהיא מכירה את מקסוול במשך יותר מעשר שנים, וכי היא עדיין חשה מאויימת. "אם היא תצא, אני אזדקק להגנה", הזהירה.

ג'פרי אפשטיין עם גיליין מקסוול באירוע בניו יורק, 15 במרץ 2005. GettyImages
הייתה "הקדימון" למעשיו. מקסוול עם אפשטיין בניו יורק, 2005/GettyImages

מקסוול נאשמת בפיתוי נערות בשיטה שכללה שאלות על חייהן, על הלימודים שלהן והמשפחה שלהן וכן בילויים משותפים כמו קניות או סרטים, במה שהיה "קדימון" למעשיו של אפשטיין.

עורכי דינה של מקסוול ביקשו לשחררה בערבות בסכום של חמישה מיליון דולר תחת פיקוח באמצעות אזיק אלקטרוני, אך בית המשפט לא השתכנע. "אף תנאי לא יכול להבטיח בצורה סבירה את המשך נוכחותה בבית המשפט", אמרה השופטת.

התובעת מו הוסיפה: "לנאשמת יש את היכולת לחיות במחתרת. היא טובה בזה". לדבריה, הוכחה לכך היא שנדרשה שנה מאז מעצרו של אפשטיין כדי למצוא אותה. התביעה ציינה גם את הונה הגדול ואת העובדה שיש לה שלוש אזרחויות - אמריקנית, צרפתית ובריטית - כצורך להשאירה במעצר.

"לא חיפשה מנהרה סודית"

מקסוול, בת זוגו לשעבר של אפשטיין ומכרה ותיקה, נעצרה בברדפורד, ניו המפשיר, שם לטענת הרשויות, היא הסתתרה באחוזה שרכשה בדצמבר במזומן, תחת זהות בדויה.

מארק כהן, אחד מעורכי הדין שלה, אמר כי מקסוול, בתו של איש עסקים בריטי בולט, לא תנסה להימלט מארצות הברית אם תשוחרר בערבות, כפי שלא ניסתה לברוח בזמן שסוכני ה-FBI פשטו על המתחם.

"היא לא ברחה מהבית, היא לא חיפשה איזו מנהרה סודית", אמר כהן. ואולם, התביעה אמרה כי הסוכנים נאלצו לפרוץ את הדלת בעת הגיעם למקום, וכי מקסוול נצפתה מנסה להימלט דרך מקום אחר באחוזתה.

כהן אמר שמקסוול מוחזקת בתא עם אורות דולקים, לאורך כל היום, ובשלב מסוים נאסר עליה להתקלח למשך 72 שעות. הוא טען שהיא עלולה להידבק בקורונה בין כותלי הכלא.

אפשטיין נעצר והואשם ביולי אשתקד בניצול מיני של עשרות נערות ונשים, מ-2002 ןעד 2005 בבתיו במנהטן ובפלורידה. הוא הצליח להתאבד בתליה, חודש לאחר מכן, בתאו בכלא במנהטן.

איש העסקים היהודי, שהיה בן 66, היה מקורב לאנשי ציבור בכירים רבים, בהם הנשיא דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר ביל קלינטון והנסיך הבריטי אנדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully