וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה מתנגדת לשחרור בערבות של מקסוול: "סכנה ממשית שתברח"

אחרי שעורכי דינה של חברתו הבריטית של אפשטיין ביקשו לשחררה בשל החשש מקורונה, הרשויות החוקרות הזהירו כי יש לה "אמצעים ומניע" להימלט מארה"ב. הם תיארו כיצד ניסתה לחמוק מסוכני ה-FBI שפשטו על האחוזה ואיך עטפה את הטלפון שלה בנייר כסף בניסיון להסתתר מאיתור

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: ה-FBI תפס את ג'יליין מקסוול, חברתו ושותפתו של ג'פרי אפשטיין)

התובעים בתיק של גיליין מקסוול אמרו כי הם מתנגדים לשחרורה בערבות בשל "חשש גדול" שהיא תימלט מארצות הברית. הם ציינו כי היא ניסתה לברוח בעת שסוכנים של ה-FBI פשטו על אחוזתה המבודדת בניו המפשייר בתחילת החודש. חברתו הבריטית של ג'פרי אפשטיין, המעורבת בפרשת הסחר בקטינות למטרות מין, עומדת בפני 35 שנות מאסר אם תורשע. היא מואשמת בפיתוי קטינות כך שאפשטיין יוכל לנצל אותן מינית. היא מכחישה.

בתגובת התובעים לבקשת עורכי דינה של מקסוול בת ה-58, הם ציינו כי באחוזתה בברדפורד, המשתרעת על מאות דונמים, נמצא טלפון סלולרי שהיה עטוף באלומיניום, במה שנראה כמו "ניסון כושל להתחמק מאיתור על ידי רשויות אכיפת החוק". לפי אודרי שטראוס, התובעת הזמנית של המחוז הדרומי של ניו יורק, "אין תנאי ערבות מספיקים" שיבטיחו את המשך הופעתה של מקסוול בבית המשפט.

היום (שלישי) ייערך שימוע למקסוול, שלפי התביעה ניסתה לברוח מדלת אחרת של האחוזה בעת שסוכני ה-FBI דפקו על דלת הכניסה של מקום המסתור שלה ב-2 ביולי, והם נאלצו לפרוץ את הדלת. הם ציינו כי יש לה אזרחות צרפתית, וכי לצרפת אין הסכם הסגרה עם ארצות הברית. "אין לה רקע מניע לברוח, אלא גם את האמצעים לעשות זאת במהירות וביעילות", אמרו התובעים על מקסוול, אשת החברה הגבוהה בבריטניה. "יש לה גישה למשאבי הון רבים".

גיליין מקסוול, בת זוגו של ג'פרי אפשטיין, נואמת בכנס בנושא פיתוח בר-קיימא בניו יורק, ארצות הברית. 25 ביוני, 2013. רויטרס
כונתה "המאדאם" של אפשטיין. מקסוול/רויטרס

אחרי המעצר שלה, סוכני ה-FBI דיברו עם מאבטח במקום, שטען כי אחיה של מקסוול "שכר חברת אבטחה שבה יוצאי צבא בריטים" כדי שתאבטח אותה באחוזה, במשמרות.

עורכי דינה טוענים שהיא לא ירדה למחתרת אחרי מעצרו של אפשטיין ביולי שעבר. הם טענו שהיא יצרה קשר עם התביעה הפדרלית דרך עורכי דינה אחרי שהוא נעצר, וכי הייתה ב"קשר קבוע" עם הרשויות. לטענתם, היא רצתה לשמור על פרופיל נמוך בשל "הקרנבל התקשורתי".

הם ציינו את החשש מהתפשטות נגיף הקורונה בכלא בבקשה שהגישו לשחרורה בערבות בגובה חמישה מיליון דולר, כולל מגבלות נסיעה. "אם היא תמשיך להיות מוחזקת במעצר, הבריאות שלה תהיה בסכנה והיא לא תוכל לקבל משפט הוגן", טענו.

האחוזה ביערות ניו המפשייר בה הסתתרה בת זוגו של ג'פרי אפשטיין, גיליין מקסוול. 4 ביולי 2020. רויטרס
ניסתה להימלט מהדלת האחורית. האחוזה בניו המפשייר בה הסתתרה מקסוול/רויטרס

הרשויות אומרות כי אפשטיין, עבריין מין מורשע, ומקסוול, ניהלו מערכת יחסים "אישית ומקצועית", בנוסף ל"קשר אינטימי" בין 1994 ל-1997. אפשטיין התאבד בכלא באוגוסט שעבר.

התביעה הוסיפה כי היא מצפה ש"קורבן אחד או יותר" יממשו את זכותם להישמע בשימוע היום וביקשו מבית המשפט שלא להסכים לשחרור בערבות. לטענתה, אנשים נוספים יצרו קשר בימים האחרונים עם הרשויות והביעו נכונות לספק מידע נוסף על מקסוול, "שלו יש פוטנציאל לחזק את התיק עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully