וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדת צה"ל למלחמה בקורונה: גיוס אלף אזרחים ומענה לאוכלוסיות מוחלשות

31.7.2020 / 7:00

תכנית הצבא שתסייע לפרויקטור פרופ' גמזו תוצג בשבוע הקרוב, וחטיבת התכנון כבר החלה בהכנות. בהנחיית שר הביטחון, למשימה יגויסו חיילי מילואים שאיבדו את עבודתם וישמשו בתפקידי קישור לרשויות, ניהול מלוניות ומחקר אפידמיולוגי. בראש המפקדה יעמוד תא"ל במיל'

בווידאו: הפרויקטור פרופ' רוני גמזו מציג את תכניתו למאבק בקורונה/צילום: לשכת העיתונות המממשלתית, עריכה: שאול אדם

שר הביטחון בני גנץ הנחה את סגן הרמטכ"ל אלוף איל זמיר להציג בפניו עד לשבוע הבא את התכנית להקמת מפקדת צה"ל למלחמה בקורונה, שתסייע לפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, במערכה לגדיעת שרשרת ההדבקה בנגיף. לפי עקרונות הפעולה שהגדיר שר הביטחון לצה"ל, תוצב המפקדה תחת מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין במחנה ברמלה.

המפקדה תחולק לארבעה אגפים נפרדים. הראשון יכלול את חמ"ל אגמים של פיקוד העורף, שיודע להציג שכבות מידע שונות ולנתח נתונים בזמן אמת במצבי משבר וחירום, באופן שייעל את ניתוח תמונת המצב. אגף שני יהיה אמון על ניהול בתי המלון של חולי הקורונה, בעוד השלישי יעסוק בחקירות האפידמיולוגיות. האגף האחרון יעסוק בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ביישובים, כפרים וערים מהמגזר הערבי והחרדי, וכן יעסוק בפועלים הזרים בדרום תל אביב. זאת, מאחר והם מחייבים מענה ממוקד בשפה, הבנה תרבותית והכרה של מוקדי כוח.

"הקשר עם הרשויות המקומיות הוא קריטי להצלחה של המהלך", אמר גורם ביטחוני. "אין כוונה להחליף אותן אלא להסתייע בהן". כחלק משיתוף פעולה זה, פתרון ייחודי ניתן למאות תושבים במזרח ירושלים, לאחר שמשרד הביטחון והעירייה פתחו בית מלון לקורונה בעיר בניהול העירייה ולא הצבא.

חלוקת מזון ע"י פיקוד העורף בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
המפקדה תעבוד לפי לוח זמנים מתואם. חיילי פיקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הנחה שר הביטחון לסייע ביצירת משרות למשק, בצל האבטלה הגואה בחברה הישראלית, ולצמצם עד כמה שניתן את היקף חיילי המילואים. שר הביטחון הדגיש כי על המפקדה לעבוד לפי לוח זמנים מתואם עם מרכז השליטה שבראשו עומד פרופ' גמזו.

עוד בוואלה!

קצין הרפואה הראשי נערך לגל השני של הקורונה: "ההתפרצות תהיה חזקה יותר"

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ בהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
הנחה לסייע ביצירת משרות למשק. שר הביטחון בני גנץ בהצהרה לתקשורת/אתר רשמי, טל שחר

לפי מסקנות מהגל הראשון שהוצגו לשר הביטחון, אחת מנקודות התורפה בטיפול בקורונה היו חוסר התיאום והסנכרון בין הגופים השונים. חוסר התיאום גרר אחריו בעיות של פיקוד ושליטה, וכן פערי מידע בין משרד הביטחון, משרד הבריאות, צה"ל וגורמים נוספים שמשתתפים במערכה נגד הקורונה.

לפי הערכות של גורמים בפיקוד העורף, בקרוב יוצגו כמה מועמדים בדרגת תא"ל במיל' - שמהם ייבחר קצין מנוסה אחד לעמוד בראש המפקדה. בשלב הראשון יגויסו למשימה כאלף בעלי תפקידים, ובשלב מאוחר יותר תתרחב המפקדה בהתאם להיקף התחלואה בחברה, ובהתאם לדרישות הפרויקטור פרופ' גמזו והמציאות בשטח.

ביקר סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר יחד עם הפרויקטור למאבק בנגיף הקורונה, פרופסור רוני גמזו ובליווי מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. דובר צה"ל
פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בפגישה עם סגן הרמטכ"ל ומפקד פיקוד העורף/דובר צה"ל

הגורמים העריכו כי בהתחלה יגויס גרעין של חיילי מילואים המנוסים בתחומים השונים, ולאחר מכן יגויסו חיילי מילואים מובטלים. עד כה לא סוכם מסלול ההעסקה של אנשי המפקדה עצמה: חוזה אישי בשירות המדינה או חיילי מילואים. אותם גורמים הסבירו כי "גיוס חיילי מילואים יעלה יותר למדינה מאשר חוזה העסקה אישי".

תת-אלוף עודד בסיוק. ראש חטיבת התכנון באגף אסטרטגיה בצה"ל.. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תא"ל עודד בסיוק. ראש אגף התכנון בצה"ל/דובר צה"ל, דובר צה"ל

לדברי הגורמים בפיקוד העורף, המטרה היא לשלב בתפקידים השונים מאבחני מחקר, חובשים, מפקדים, חוקרי משטרה צבאית וכל מי שיש לו זיקה למשימות של המפקדה וכיום לא עובד, בשל משבר הקורונה.

משימת תכנון המפקדה הוטלה על ראש חטיבת התכנון של צה"ל, תא"ל עודד בסיוק, שיציג כבר בראשית השבוע את עיקרי התכנית לסגן הרמטכ"ל אלוף איל זמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully