וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרמזור" של פרויקטור הקורונה: הרשויות ינהלו את המגבלות בערים

28.7.2020 / 17:14

פרופ' רוני גמזו הציג ליו"ר השלטון המקומי מתווה, הכולל הרחבה של סמכויות הרשויות המקומיות, פיקוד העורף והמל"ל. הערים יחולקו לערים אדומות, צהובות וירוקות לפי קריטריונים שיגובשו בקרוב, ותינתן להן אוטונמיה רבה יותר - כך שבכל אחת מהן יוטלו מגבלות אחרות

הפרויקטור לקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, חשף היום (שלישי) את תכניתו למאבק בהתפשטות בנגיף, המכונה "מודל הרמזור". היא כוללת העברת סמכויות בניהול המשבר לידי הרשויות המקומיות, פיקוד העורף והמל"ל (המטה לביטחון לאומי). לפי המתווה, "אין דין רשות אחת כרשות אחרת" - ולערים תינתן אוטונומיה רבה יותר בניהול מגבלות הקורונה בהתאם למצב התחלואה בהן.

המודל הוצג בפגישה שגמזו קיים היום עם יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, וסוכם כי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו יקיים פגישה דחופה בימים הקרובים עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי. לאחר מכן, גמזו, ביבס, אלוף פיקוד העורף אורי גורדין ונציגי המל"ל יציעו קריטריונים לחלוקת הערים לאדומות, צהובות וירוקות לפי מצב התחלואה בקורונה בהן. כך, למשל, בערים ירוקות יוכלו להיפתח כל העסקים, כולל אולמות אירועים ומערכות החינוך באוטונומיה ניהולית מלאה.

פרויקטור הקורונה ומנהל המשל"ט, פרופ' רוני גמזו, 23 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
מציע לחלק את הערים לפי מצב התחלואה. גמזו לאחר מינויו, בשבוע שעבר/צילום מסך, ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין החליטו ביום חמישי על מינויו של גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לממונה על המאבק הלאומי במגיפת הקורונה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה עוד באותו הערב, הבטיח נתניהו כי לגמזו יינתנו כל הסמכויות בכל הנוגע לבדיקות, בידודים וחקירות אפידמיולוגיות. "לגמזו יש משימה חשובה - קטיעת שרשרת ההדבקה. הוא ינהל את מערך הבדיקות בכל המעבדות ברחבי המדינה. הוא ינהל את מערך החקירות כדי לגלות עם מי הנושאים והחולים היו במגע, וכן את מערך הבידוד של הנשאים והחולים שאותרו", הצהיר נתניהו.

גמזו הגדיר את קטיעת שרשרת ההדבקה בתור משימתו העיקרית, ואמר כי "כדי לקטוע את זה טוב אנחנו צריכים לעבוד מהר. לא לבדוק סתם - לעשות חקירה נכונה. אני מבקש מכם להקפיד על הבידוד, הבדיקה וההגעה". הוא הוסיף כי אם לא תצלח המשימה של קטיעת שרשראות הדבקה, ייתכן ויוטל סגר כללי: "קשה לנו, כי הוא תובע הרבה משמעותיות חברתיות וכלכליות, ונשתדל לא להגיע לשם".

עוד בוואלה!

זה שהסתער מול זה שהתעקש: מאחורי הקלעים של מינוי גמזו לפרויקטור הקורונה

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
סמכויות יועברו לרשויות המקומיות. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות כי 2,001 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, פעם נוספת בה רף נדבקים חוצה את האלפיים. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-64,649. אתמול התקבלו תוצאות עבור 26,983 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.7%. מספר החולים הפעילים הוא 32,052. בבתי החולים מאושפזים 760 חולים, מתוכם 97 מונשמים ו-321 חולים קשה. נכון להיום, מתו 480 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully